Gå til innhold

bytte innsprut osv?


Bmw323i
 Share

Anbefalte innlegg

jeg har mekanisk innsprut på min 323 e30. hver gang jeg starter den så går tomgangen til 15oo omdr, og når den blir varm så ligger den rundt 1. det ligger en 325 motor bak huset mitt, og jeg lurte på om jeg kunne flytte innsprut osv fra 325 motoren over til min, slik at jeg slipper den sure kaldstart greia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, men da må du flytte ALT over. Følere, reimhjul (hvis nyere enn 9/87 eller girkasse (hvis eldre enn 7/87) pga følerene er montert der. Tomgangsmotor, innsugsdel, ledn.nett, styresentral etc etc...

Mye enklere (nesten) og kjekkere å slippe oppi hele 325i-motoren ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javisst, men da må du flytte ALT over. Følere, reimhjul (hvis nyere enn 9/87 eller girkasse (hvis eldre enn 7/87) pga følerene er montert der. Tomgangsmotor, innsugsdel, ledn.nett, styresentral etc etc...

Mye enklere (nesten) og kjekkere å slippe oppi hele 325i-motoren ???

jo, den må bare overhales litt først. ble kjørt litt hardt før jeg fikk den. Er det nummre på motoren som sier når den ble lagt?! for planen var å overhale motoren, derretter hive den nedi, men etter alt det styre med de 2 følerene så la jeg det hele på is. bremser og alt er likt på 325 og 323, så jeg trenger bare å legge fram dokumentasjon på arbeidet, så blir det i teorien godkjent. men de følerene som jeg har fra før av da?? kan jeg ikke bare bytte til 325 følere?

ser forresten at du er fra karmøy, haugesund her. det er en som heter eliussen som har hatt bmwen før meg, kjenner du til han karen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nummre på motoren som sier når den ble lagt?!

bremser og alt er likt på 325 og 323, så jeg trenger bare å legge fram dokumentasjon på arbeidet, så blir det i teorien godkjent. men de følerene som jeg har fra før av da?? kan jeg ikke bare bytte til 325 følere?

ser forresten at du er fra karmøy, haugesund her. det er en som heter eliussen som har hatt bmwen før meg, kjenner du til han karen?

Hvor ser du at jeg er fra Karmøy?? Er fra Sveio...

Står årsmodell på blokka, og tar du en titt på forumet (på ditt eget innlegg: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8030) så får du svar igjen... :wink:

323i og 325i har nå vel ikkje identiske bremser såvidt eg kan huske. ?? eller ?? Ikkje kvar dag eg jobbe med E30 lengre, men eg husker tilbake til dei tidene når eg bygde om E30 til 325i-utgave over en lav sko - då bytta eg nå bremser over og, meiner eg på....

Eliussen.... ehh.. nei, ka e skiltnr. på den bilen din da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nummre på motoren som sier når den ble lagt?!

bremser og alt er likt på 325 og 323, så jeg trenger bare å legge fram dokumentasjon på arbeidet, så blir det i teorien godkjent. men de følerene som jeg har fra før av da?? kan jeg ikke bare bytte til 325 følere?

ser forresten at du er fra karmøy, haugesund her. det er en som heter eliussen som har hatt bmwen før meg, kjenner du til han karen?

Hvor ser du at jeg er fra Karmøy?? Er fra Sveio...

Står årsmodell på blokka, og tar du en titt på forumet (på ditt eget innlegg: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=8030) så får du svar igjen... :wink:

323i og 325i har nå vel ikkje identiske bremser såvidt eg kan huske. ?? eller ?? Ikkje kvar dag eg jobbe med E30 lengre, men eg husker tilbake til dei tidene når eg bygde om E30 til 325i-utgave over en lav sko - då bytta eg nå bremser over og, meiner eg på....

Eliussen.... ehh.. nei, ka e skiltnr. på den bilen din da?

heheh, ok da. har sett deg på gatebiltreff forumet. men står det hvilken måned og dato den er produsert der?

hmm, i følge et program som de bruker på åkra bil så er bremsene helt identiske. skilt nr e bn 14260.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det sto ikke et nr opp på innsuget, slik som vist på bildet. det eneste nr jeg fant var på venstre siden av motoren. nr er 127892 113 86. sa det dere noe!?

Ikkje bry deg med det nr'et. Se heller på feks toppen, der står iallefall årmodellen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...