Gå til innhold

frakt på motor?

325demon
 Share

Anbefalte innlegg

Er bare nor-cargo som frakter fra privat til privat. De er svindyre og motorer er ekstra dyrt fordi det er en stor risiko for at de kan lekke olje. Betalte 3 svære for en motor trondheim-tromsø. Helt syke priser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvor oppi nord du skal sende den i fra da? Nor-Cargo har jo "Rutebiler" som går fra nord til sør et par ganger i uken da. Så hvist du får tak i en av sjåførene på disse rutene så kan d jo hende at du får sendt den med for en rimelig penge..? eller at du kanskje får slenge den på en Container fra Narvik som skal me toget til Oslo. Noen av Containerne går jo tom ned igjen så da kan d jo være en mulighet.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke mer enn 2500-3000,- for en hel bil med toget fra Trheim til Oslo, så motor burde gå en del billigere. En klassevenninne kjøpte en komplett M20B20-motor fra OS Bildeler - mener hun snakket om 5-600,- i frakt. Da fra OS i Sirevåg (Rogaland) til Larvik i Vestfold, altså 40ish mil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koster ikke mer enn 2500-3000,- for en hel bil med toget fra Trheim til Oslo, så motor burde gå en del billigere. En klassevenninne kjøpte en komplett M20B20-motor fra OS Bildeler - mener hun snakket om 5-600,- i frakt. Da fra OS i Sirevåg (Rogaland) til Larvik i Vestfold, altså 40ish mil.

5-600kr,- er ikke galt da. Men da i Sør Norge.. Du må huske at d går "rutebiler" fra flere forskjellige firmaer nærmest flere ganger i døgnet fra Vestlandet og da blir konkuransen stor og prisene lavere Men når vi snakker om noe Nord-Norge så er avstandene mye større og konkurransen dermed mindre. Og da vil jeg nesten tro at d vil bli dyrere å sende d fra nord til sør, en fra vest til sør..

Jeg personlig skulle nok fått d nesten gratis for at pappa kjører lastebil der, og har gode kontakter i firmaet, :D men d kan nok bli vanskelig å få til noe slikt til andre da.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det. Frakt fra Osbildeler til Oslo 750,- for en komplett 318is motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sendte en M5 motor fra langesund til Troms her for en stund siden,og det kom på 1670,- for to paller,det var motor++ i den ene og girkasse++ i den andre.Men måtte tømme for olje..men det er da ikke noe problem.

Dette var nor-cargo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins det en hareid kommune i kristiansand??? er en hareid kommune ca 12 mil fra kristianSUND.. :roll:

Det finnes en Hareid kommune hvis du kjører ca.20 min fra Ålesund da, å tar en ferge på ca 20.min eller noe. Sikkert samme vi tenker på ja..? :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...