Gå til innhold

OT: Dataspørsmål...

BimmerKing
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg tok en systemgjenoppretting, og da fant den en cd jeg satte inn i "min datamaskin" også....

Det rare er at først så fant den ikke cd'en i "Min Datamaskin", men med "MusicMatch" så fant den cd'en..... Han har brukt musicmatch til å brenne cd'er med sier han, men plutselig så funka ikke det lenger. Jeg prøvde med et annet program som heter Pinnackle eller noe sånt. Funka ikke for den fant ikke den tomme cd'en... :(

Edit:

Noen som vet om ett brukbart gratis antivirusprogram?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller spørre om slike ting der det fins folk med feil-nei peil mener jeg... men søk litt rundt i forumet først(oppe i høyre hjørne)før du spør om noe,de blir litt sære hvis du spør om noe som er besvart på fra før...

http://www.itavisen.no/services/phorum/index.php

Jeg har fått svar på mange av mine dataspørsmål her før. Dette er jeg ganske sikker på ikke har vært stilt før. Tror takhøyden er rimelig grei her inne. IOM at jeg skriver OT i emnefeltet, så vet jo alle at dette ikke er BMW-relatert, og kan derfor velge å la være å lese det :!::roll:

Men uansett: Takk for linken. Skal spørre der også jeg vettu.... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller spørre om slike ting der det fins folk med feil-nei peil mener jeg... men søk litt rundt i forumet først(oppe i høyre hjørne)før du spør om noe,de blir litt sære hvis du spør om noe som er besvart på fra før...

http://www.itavisen.no/services/phorum/index.php

Jeg har fått svar på mange av mine dataspørsmål her før. Dette er jeg ganske sikker på ikke har vært stilt før. Tror takhøyden er rimelig grei her inne. IOM at jeg skriver OT i emnefeltet, så vet jo alle at dette ikke er BMW-relatert, og kan derfor velge å la være å lese det :!::roll:

Men uansett: Takk for linken. Skal spørre der også jeg vettu.... :wink:

Så lenge han legger dette under "annet" trenger det jo ikke ha noe med bil å gjøre i det hele tatt. Bare se på noen av de andre innleggene det.. Så det er lov å spørre om data ting også. Er nok ganske sikkert mange som kan endel om data her også vil jeg tro!

Hadde forøvrig samme problem med maskina mi før, men dette ble i orden igjen etter at jeg reinnstallerte windows på nytt. Bruker forøvrig Nero til å brenne CD/DVD'r. Ellers kan du prøve å få tak i en ny versjon av Nero eller evt da kanskje noe drivere, men det tror jeg egentlig ikke skal være nødvendig. Jeg har aldri innstallert noe drivere til brennerene mine. Ville nok gått for en ny versjon av Nero og om det ikke gikk, legg inn igjen Windows på nytt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det hadde fremdeles vært en STOR fordel om vi viste hvilken brenner du hadde problemer med.

Selv har jeg en Nec brenner som jeg måtte installere win på nytt. Pga av gamle drivere som lå og fucket opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var ikke å på noen måte si at data spm ikke har noe her å gjøre,jeg prøvde bare å hjelpe å gi dere en link til der det 110% sikkert fins folk som kan hjelpe...

Og- "men søk litt rundt i forumet først(oppe i høyre hjørne)før du spør om noe,de blir litt sære hvis du spør om noe som er besvart på fra før"- var ment at du skulle gjøre det i ITavisen sitt forum,ikke her!

Var da aldri noe problem at du tok opp spm her på bimmers,det sto jo som dere sier under "annet".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et software problem. I slike tilfeller kan feilen som andre her sier være driveren til dvd-brenneren, men hvis det skal være driveren så bør dvd-brenneren også ha problemer med andre ting. eks lesing av cd/dvd plater.

En vanligere problem er at det er annen software på maskinen som forårsaker problemet.

Det kan være at brenneprogrammet trenger oppgradering, ikke støtter brenneren eller ikke virker generelt.

Noe som også kan skape konflikter er spyware/adware. Slike program kan gjøre alt fra ingen ting, til å skape et sant helvete på maskinen din over tid. At programmer begynner å feile er ikke uvanlig. I stort sett de fleste gratis nedlastings program som mange bruker følger det med diverse spyware, eks kazaa og Limeware :evil: . Fy fy

Det er alltid vanskelig å stille diagnose på en pc en ikke kan fysisk "rote" litt med, men her en noen forslag.

- Avinstaller brenneren (kontrollpanel-system-enhetsbehandling) og start maskinen på nytt, den vil da reinstallere seg selv med Windows standard driver

- Last ned ny driver fra produsenten. (gå inn på samme sted. Merk dvd-brenneren-h klikk og velg egenskaper-drivere- bytt driver)

-Installer nytt brenne prog.

-Sjekk for virus og spyware

-Prøve og opprette windows til en tidligere dato, helst da brenne programmet virket, hvis det noen gang har. Obs en system gjennopptetting som dette fjernet ikke spyware og virus, så problemet kan følge med.

-Hvis det fortsatt ikke funker, og du har mye tid til overs kan du jo sikkert teste andre drivere, dvd-brennere, brenne-program osv.

Men personlig hadde jeg nok vurdert å legge inn Windows på nytt.

Lykke til. :D

PS

Personlig gidder jeg ikke knote alt for mye med slike ting, fordi når en pc først er blitt ustabil og du retter feilen, vil det ofte dukke opp andre problemer om ikke så lenge.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget mitt var ikke å på noen måte si at data spm ikke har noe her å gjøre,jeg prøvde bare å hjelpe å gi dere en link til der det 110% sikkert fins folk som kan hjelpe...

Og- "men søk litt rundt i forumet først(oppe i høyre hjørne)før du spør om noe,de blir litt sære hvis du spør om noe som er besvart på fra før"- var ment at du skulle gjøre det i ITavisen sitt forum,ikke her!

Var da aldri noe problem at du tok opp spm her på bimmers,det sto jo som dere sier under "annet".

Ok. Greit det, og jeg takket deg jo for linken da :wink:

Dette høres ut som et software problem. I slike tilfeller kan feilen som andre her sier være driveren til dvd-brenneren, men hvis det skal være driveren så bør dvd-brenneren også ha problemer med andre ting. eks lesing av cd/dvd plater.

En vanligere problem er at det er annen software på maskinen som forårsaker problemet.

Det kan være at brenneprogrammet trenger oppgradering, ikke støtter brenneren eller ikke virker generelt.

Noe som også kan skape konflikter er spyware/adware. Slike program kan gjøre alt fra ingen ting, til å skape et sant helvete på maskinen din over tid. At programmer begynner å feile er ikke uvanlig. I stort sett de fleste gratis nedlastings program som mange bruker følger det med diverse spyware, eks kazaa og Limeware :evil: . Fy fy

Det er alltid vanskelig å stille diagnose på en pc en ikke kan fysisk "rote" litt med, men her en noen forslag.

- Avinstaller brenneren (kontrollpanel-system-enhetsbehandling) og start maskinen på nytt, den vil da reinstallere seg selv med Windows standard driver

- Last ned ny driver fra produsenten. (gå inn på samme sted. Merk dvd-brenneren-h klikk og velg egenskaper-drivere- bytt driver)

-Installer nytt brenne prog.

-Sjekk for virus og spyware

-Prøve og opprette windows til en tidligere dato, helst da brenne programmet virket, hvis det noen gang har. Obs en system gjennopptetting som dette fjernet ikke spyware og virus, så problemet kan følge med.

-Hvis det fortsatt ikke funker, og du har mye tid til overs kan du jo sikkert teste andre drivere, dvd-brennere, brenne-program osv.

Men personlig hadde jeg nok vurdert å legge inn Windows på nytt.

Lykke til. :D

PS

Personlig gidder jeg ikke knote alt for mye med slike ting, fordi når en pc først er blitt ustabil og du retter feilen, vil det ofte dukke opp andre problemer om ikke så lenge.....

Takker så mye. Dette skal jeg prøve. Brenneren er forøvrig en Samsung, men modellbetegnelsen vet jeg ikke, da jeg ikke har maskinen her :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...