Gå til innhold

Kupevifta løper løpsk E39 *fikset*


drno
 Share

Anbefalte innlegg

Kupevifta på min 540 har blitt helt ustyrlig. Slår seg plutselig på full styrke, blåser max, og skrur seg av etter noen sek/min. Skjer helt villkårlig, og uavhengig av temperatur. Har også skjedd at den har skrudd seg på når jeg har parkert og låst bilen.

Har klimaanlegg, som fungerer normalt. Ingen problem med varme-/kulderegulering. Når problemet ovenfor skjer, viser vifteindikatoren i konsollen normal hastighet.

Noen som har liknende problemer/vet hva dette skyldes? Er rimelig irriterende, har planlagt bilferie i sommer, kan ikke ha det sånn da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp fått samme problem på min 320 E46.

Vifta går opp/ned i hastighet uten at hast.indikatoren endrer seg,

irriterende. Hjelper heller ikke å kjøre man. hastighet på vifte eller kjøre

spjeld manuellt. Er ikke helt sikker på om det er spjeldene som lukker/åpner eller om det er vifta som girer opp / ned.

Skal sjekke hos forhandler omgående, og komme med tilakemld om jeg finner ut noe. Spørs om det er problemer med sensorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan virke som sensorproblem. Ikke noe kjekt når vifta lever sitt eget liv mens bilen er låst da. Risikerer jo at den står og trekker strøm hele natta. Vil helst ikke finne flatt batteri om morgenen...

Spent på hva du finner ut hos forhandler, ja! :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmemotstanden ligger helt innerst i midtkonsollen på høyre side. Du må ta av dekslene i fotbrønnen på passasjersiden, så ser du den. Er en liten guide med bilder her. Må trekke hardt for å få den ut!

Til E39/E46 ligger motstanden på ca 900 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Fanden! Virker som om denne feilen har oppstått på min bil også! :evil:

Varmeapparatvifta slår seg av plutselig, og kan være helt død i en stund før så og slå seg på igjen... :evil:

Dette er nok en helt vanlig feil på E39, har flere kjente som har samme type bil, som har måttet bytte denne "Varmeapparatmotstanden".

Delen er bestilt, håper og ha den snart. Er vel ikke så vanskelig å bytte den? Var jo en ganske god beskrivelse på hvordan man gjorde dette på Autopower.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...