Gå til innhold

Automat kasse på 523


Bergen
 Share

Anbefalte innlegg

Har et problem med automat kassen på min 523-97 mod. Når jeg kjører ann litt høyt opp i turtal (4000-6000) vil den ikke gire opp uansett om jeg slipper gassen eller gir ann flat pedal til sperren slår inn. Må dermed gire manuelt med steptronic funksjonen.

Noen som har vært borti dette før???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lite peiling på denslags, men det første jeg hadde sjekket var hvordan det var med olje på kassa.

Var borti en "noenogåtti" van med samme problem. Når oljenivået kom opp til "normalt" nivå var den god som gull igjen. Dog kan det være at din automatkasse er mer avansert enn som så, men det kan vel være verdt å sjekke iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har du samme feilen som meg.

Jeg fikk feilkode 19 eller 9 husker ikke helt. Det er en sperreventil (magnetventil) i kassa. Her kan det fort rulle tusen lapper :(

Men kan jo hende det er noe annet med din da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke rettet feilen enda. Skal sette den bort for en mer grundig sjekk / prisoverslag 15/7. Han jeg snakket med mente det kunne være endel jobb, og hadde jeg uflaks var ikke 10 lapper uvanlig :shock: , men da hadde jeg virklig uflaks etter det han sa.

Får se hva de sier den 15, kan jo hende det går ann å fikle litt med det selv, selv om jeg egentlig ikke så lyst til å begynne å rote med en automat kasse........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå forstår jeg ingenting. Feilen i automat kassen er pluttselig borte! alt fungere helt normalt!

noen som kan svare meg på hvorfor?

Noen som vet hvordan dette er bygget opp med tanke på at automatkassen ligger jo å føler på "kjørestilen" tenker da på mye svinger; bakker;føre osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...