NSS Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 Jeg kom litt fort i en rundkjøring(Har akkurat fått meg nye sommerdekk, sommer alu-felger og hjullager) Ingen biler i 1km omkrets hvertfall Var litt små trøtt og skulle kjappe meg gjennom rundkjøringen. Hadde tydligvis ganske mye for fort uten å legge merke til det... For plutselig lå jeg sidelengs ut fra rundkjøringen og inn i en fortauskant. Felgen var vel ikke akkurat så veldig pen etter det. Vet ikke helt hvordan det er med bakstillingen. Hjulet og alt så rett ut når jeg satt på reservehjulet som jeg hadde ligende bak(Litt vanskelig å få på, tror ringen i midten hadde blitt litt rar ). Fikk en til å kjøre bilen mens jeg satt og tittet ut bakdøren på hjulet. Så også på hjulet når han kjørte forbi der jeg sto. Alt så greit ut. Testet den i ca 80-90km/t. Var ikke noe spess med lyder da. Kanskje en bitte bitte liten dure lyd. Når jeg tar en skarp sving til venstre(slik at høyere bakhjul får mest belastning dvs den felgen som tok kvelden) så høyere jeg en litten dunke-lyd som høres ut som kommer fra toppen av demperen eller noe rundt der. Noen som vet om bilen min kan ha blitt skadet? Eller eventuelt hvor mye, og hvor dyrt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 Tror du skal ta deg en tur på et verksted og få en tilstandsrapport på det der altså... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 hørtes ikkje helt godt ut det der, er nok best og få en tilstands rapport på det, er så forbanna kjipt når slikt skjer og det blir fort forbanna dyrt også! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 uuuuæææææ kjedelig. håper det ikke er skjedd noe som koster mere en det du allerede har ødelakt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 offf. skikkelig kjipt. kantkjøring er verste sort....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2005 Noen som har noen bra verksteder å anbefale i asker-bærum-oslo området som kan få gjort en tilstands rapport ganske fort? Det mest irriterende av alt var at jeg og pappa akkurat hadde blitt ferdig med å fikse bilen min i tipp-topp stand også nå skjedde dette Har så utrolig uflaks for tiden jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Leonard Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 Huff, det er lurt å ta det med ro på kveldstid, når man er litt trøtt og ikke har helt kontroll over ting og tang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2005 Jeg merket det jah Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
elementz Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 skumle de rundkjøringene..gjor nesten det samme selv for noen uker siden..tok kickdown rett før rundkjøringa, så den girte ned i 1gir å ga bånn gass..framdekkene var dårlige å veibanen litt våt..og så merker jeg at jeg får forhjulsgrens..svinger over å sekundene går driiiitsent i det jeg håper de skal ta tak..å sikkert 30cm fra kanten..så tar dekkene dag og jeg glir unna..Hjertet dunket litt når jeg kjørte videre derfra.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 du kan jo ha flaks... Jeg tok en slik 180 over en midtrabatt med bilen min den første måneden jeg hadde bilen. punkterte et dekk og slo felgen skeiv, men null problem med hjulstilling. Fast og fin, ingen lyder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 6, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 6, 2005 Hm... Har sjekket litt på bilen nå. Jeg kan se inne i hjulbuen at demperen, og hjulet har truffet inne i der pga fortauskanten. Samtidig når demperen går sammen i skarpe svinger, så kommer det et lite "klikk"(samme som kommer når du har lokket på en syltetøysbeger og trykker ned lokket for å sjekke om den har vært åpnet før) lyd. Samtidig er jeg litt små redd for at kardangen(eller diff eller hva det er lekker olje). Hvor mye koster det sånn ca om det bare er det som er galt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 6, 2005 Share Skrevet Juli 6, 2005 En brukt åpen diff får du nok til 1000-1500,- uten prob. Nye originaldempere koster 800-1200,-/stk bak. Hvis du må ta demperlagerene så koster de noen hundrelapper per stk i tillegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas_ Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Skal du ha den inn på verksted er Alf Lie til å anbefale. I oslo altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2005 Hm... Tittet litt på bilen idag. Jeg tror jeg har kommet frem til at diffen lekker olje . Og at mulig den ene demperen har tatt kvelden(sammenstøttet slo demperen inn i hjulbuen bak så jeg har "bulk" der nå ) og hjullageret. Hvis diffen lekker olje, holder det med å kjøpe paknings sett(repsett) til den, eller må jeg kjøpe ny? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Juli 7, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 7, 2005 Noen som vet hvordan jeg kan sjekke om det er diffen eller bare pakningen på diffen som ble ødelagt? Eller må jeg åpne driten først? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå