Hhenrik Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Var innom bg bildeler her i lagmansveien i stavanger. Skulle kjøpe meg et sett med ngk plugger(wooohoo fant noen som hadde..) Da jeg vurderte å handle nytt luftfilter. Jeg tenker på et slik et kon filter eller noe, men han i butikken sa at dette måtte komme etter luftmengdemåler osv. Jeg ser da opp i motorrommet og legger merke til at etter luftmengdemåler osv. er det jo en firkantet utgang. Hvordan skal jeg få montert et filter med rund slange på dette da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 etter LMM? hmm.. javel.... sett det føre LMM og der er det sikkert rundt feste til filteret! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 etter LMM? hmm.. javel.... sett det føre LMM og der er det sikkert rundt feste til filteret! Og er det ikkje det, så følger det med overgang i KN Kitet.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Juli 7, 2005 Share Skrevet Juli 7, 2005 Han i butikken burde begynne i gardinavdelingen til ikea. Bil har han iallefall ikke peiling på. Monteringsanvisning: Ta vekk gammelt luftfilter, montert nytt luftfilter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 hehe, det er bare det at det ser ut som koplingen fra det gamle, orginale luftfilteret og inn mot llm osv. er firkantet. Har ikke skrudd av det gamle orginale å sett, men så litt snodig ut hehe. Men vet jo også at det skal gå fint å hive nytt filter på bilen, men ble ltt forvirra. Så dere mener jeg bare kan kjøpe dette universalfilteret(som inneholder diverse tilpassningsrør/slanger) å at det uten problem skal gå rett på? Gidder ikke å bruke 500,- på noe som ikke funker...hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Xsess Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Det er en overgang som skal til her ja, den kosta meg like mye som filteret kosta da jeg kjøpte det, og den var ikke med da jeg kjøpte KN. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Overgangen ER firkantet, men hullet inni er rundt. Og ja, LMM må du ha, så filteret må stå på den. Sannsynligvis må du lage noen festebraketter osgå. Har bilder fra da jeg monterte det på min, men jeg kommer meg på mystisk vis ikke inn på PCen hjemme fra jobb i dag, så jeg må fikse de etter jobb om du er interessert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Riktig som Gunnar sier, hvis du fjerner den originale luftfilterboksen så er innfestinga inn på LMM rundt! 70mm i diameter eller no. Så da er det egentlig bare å skru filteret rett på LMM. Fort gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 ah, men da løper jeg å kjøper kn filter jeg da, kosta 500,- kroner på bg bildeler(som faktisk har veldig greie folk i kassen, hyggelige som bare det.) Dette skal bli morsomt, nye ngk plugger å nytt luftfilter. Tror jeg skal merke en stor forskjell. Pluggene mine er HELT oppbrukte.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Hvis du kjøper K&N kan det sikkert lønne seg å kjøpe slikt "kit", slik at du får med festebraketter og overgang. Hvis ikke må du til å lage braketter selv. Den tunge LMMen og filteret kan ikke henge og dingle i gummirøret. LMM sitter originalt fastmontert på selve luftfilterboksen (som du jo må fjerne). Slik er det ihvertfall på min E34 med M20-motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
John H Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Det er en overgang som skal til her ja, den kosta meg like mye som filteret kosta da jeg kjøpte det, og den var ikke med da jeg kjøpte KN. Kjøpte du kun filter da eller KN Kit? Pleier da å følge med overgang i Kitet syns eg å huske.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 Hvis du skal betale 500 kr vill nok ikke overgangen fra firkant til rund følge med. LMM har et firkantet hull på 50mm X 50mm. Skruvene til å feste overgangen sitter i firkant 35mm X 80mm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juli 8, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 8, 2005 det sier dere nå...hehe Har kjøpt det nå. Det er firkantet uttak på llm, så det ble litt problematisk å hive på. Men siden jeg ikke har den overgangen tilgjengelig nå, sok jeg ut den orginale filtermassen, å monterte konfilteret på inntaket av org. luftfilter boks som midlertidig løsning... Hvor får jeg tak i denne overgangen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet Juli 8, 2005 Share Skrevet Juli 8, 2005 LMM: Hjemmelaget overgang: Ferdig: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Bmw e36- Skrevet Juli 11, 2005 Share Skrevet Juli 11, 2005 Når jeg kjøpte mitt green filter, så fulgte det med en overgang. Nå har jeg oppgradert til green twister Men på den fulgte det ikke med overgang. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå