Gå til innhold

Trimming av 325 (M50B25)


Jonte
 Share

Anbefalte innlegg

Lurer på å småtrimme 325'en min litt.. Men, er usikker på om det er verdt det..

Tenker å gå for det litt vanlige som:

- Åpent filter (har allerede)

- Eksos fra Eisenmann

- Grenrør

- Chip

- Kat fjerner

Mye kan jeg egentlig hente på dette? Er det verdt pengene? Eller skal jeg bare spare videre til Kompressor kit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv på trimkammer i tillegg så blir det bra :D Skal du ha kompressor er det bedre å kjøpe en bil som allerede har dette. Mye annet du må forsterke også, så blir fort dyrt. Men gidder du det er det jo greit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv på trimkammer i tillegg så blir det bra :D Skal du ha kompressor er det bedre å kjøpe en bil som allerede har dette. Mye annet du må forsterke også, så blir fort dyrt. Men gidder du det er det jo greit :)

Hva annet er det du må forsterke egentlig? Bremser kunne nok vært en ide å oppgradere, men hva annet liksom?

Trimkammer blir det nok ikke.. Orker ikke åpne motoren.. Blir vel Eisenmann E46 M3 look eksos, og grenrør fra statene først og fremst.. Og katalysator erstatter.. Får håpe det gir litt mere respons.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet er det du må forsterke egentlig? Bremser kunne nok vært en ide å oppgradere, men hva annet liksom?

Bremser må du forsterke. Ny girkasse må du også ha. Vet ikke hvordan det er med understellet om det må oppgraderes (hjuloppheng, dempere, osv). Spørs hva slags power du er ute etter. Jeg for min del gidder ikke hive kompressor på en 320. Men så har jo du noe helt annet :wink:

Høres jo bra ut det du skal gjøre. Hvor mye effekt du får utav det er vanskelig å si, men grom lyd får du iallfall :D Du får gi en tilbakemelding i etterkant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva annet er det du må forsterke egentlig? Bremser kunne nok vært en ide å oppgradere, men hva annet liksom?

Bremser må du forsterke. Ny girkasse må du også ha. Vet ikke hvordan det er med understellet om det må oppgraderes (hjuloppheng, dempere, osv). Spørs hva slags power du er ute etter. Jeg for min del gidder ikke hive kompressor på en 320. Men så har jo du noe helt annet :wink:

Høres jo bra ut det du skal gjøre. Hvor mye effekt du får utav det er vanskelig å si, men grom lyd får du iallfall :D Du får gi en tilbakemelding i etterkant :)

Etter hva jeg vet skal denne automatkassen tåle godt over 300hk, og det er vel ca det du får med kompressor.. Hva skal jeg gjøre med hjuloppheng mere enn Coilovers? Bremsene bør nok forsterkes litt, og det skal dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

både bremser og girkassa i 325`n tåler 300 hk så det trengs ikke byttes.. men koster ikke all verden og oppgradere bremsene litt i det minste

de bremsene tåler ikke 300hk d kan jeg bekrefte. de tåler kanskje rundt 220 men d er pokkern meg maks. gearkassa tåler litt hjuling ja men ikke bremsene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerzone har jo noen rimelige sett, ligger på alt fra 20- 50 000 for et sett framme eller bak......

syyyykt mye penger for bremser, eller er det bare meg som er gnier?

Hvilke bremser er dette? Powerzone er vel ikke den første jeg ville handlet av akkurat, de er ikke så veldig raske..

Jeg vet ikke om det er nødvendig å gå opp i dimensjon på bremsekivene osv, eller om det holder å gå over til noe røffere som Brembo sine borra og slissa skiver med f.eks Ferodo klosser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...