jcvold Skrevet Juli 11, 2005 Share Skrevet Juli 11, 2005 når jeg skifter olje selv,pleier jeg stikke innom bmw ,og få de til å nullstille de grønne oilservice indikatorene,og når den står på orange igjen pleier det å lyse "oil service",da er det på tide å skifte olje,men nå lyser det gult,og så står det "Inspection",og i går kom det røde lyset på også! er det noe galt? eller har hele vedlikeholds prograqmmet begynt på nytt igjen når oljeservice tingen ble nullstilt? alle sercicer er tatt og bilen har gått 166000 km! e36 320i 24v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juli 11, 2005 Share Skrevet Juli 11, 2005 denne fortsetter når du nulstiller den ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hhenrik Skrevet Juli 11, 2005 Share Skrevet Juli 11, 2005 hvis den lyser rødt, å du ikke har foretatt det nødvendige nødvendige vedlikeholdsarbeidet, skal men i teorien ikke kjøre når det lyser rødt. Men hvis du har tatt servicer selv, å bare glemt å nullstille den, så må du bare få nullstilt den igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juli 11, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 11, 2005 tror det er bare å nullstille den ja.har akurat skifta olje,og filter. men når man kjøpte en e36 ny,etter hvor mange km var man ferdig med servicene? jeg tenker på inspection 1 og 2? etter det er det bare oilservice resten av livet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juli 11, 2005 Share Skrevet Juli 11, 2005 Serviceintervallet ser ut slik oilservice-insp1-oilservice-insp2. bmw regner 2500 liter bensin mellom hver serviceintervall,altså ca 2500 mil,men dette gjelder e46 med longlife oil,du kan med fordel doble oljeskiftene på din bil.Har jeg regnet riktig så er inspection 1 på 50 000 km og inspection 2 på 100 000 km insp 1 på 150 000 insp 2 på 200 000 osv.Dette skal helst gjøres ut bilens levetid,men de fleste kutter det desverre ut på grunn av prisen.Tror også de fleste verksteder slurver med jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 11, 2005 Share Skrevet Juli 11, 2005 ...men når man kjøpte en e36 ny,etter hvor mange km var man ferdig med servicene?quote]Dette "systemet" når det gjelder service følger bilens levetid. "Slutter" aldri. Det er derfor man bør ha komplett servicehefte viss bilen f.eks. har gått 250' km. Da ser kjøper iallefall at bilen er vedlikehold når det gjelder det som tas med under inspection punktene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2005 min har gått 167000 nå,og da jeg kjøpte den hadde den gått 140000,men jeg har ikke hatt den på service enda.burde den hatt seg en inspection 1 da altså? hva gjøres da? skal den midtlivsservicen gjøres på 200000 også da? da de skifter register,vannpumpe osv? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå