hogar Skrevet Juli 12, 2005 Skrevet Juli 12, 2005 Hei, Er det noen som vet om sensor feil for ABS systemet kan ha påvirkning på originalmontert Navigasjonssystem i E39? Jeg oppdaget for litt siden at ABS lampen og ASC lampen startet å lyse konstant. Gjennom dette forumet har jeg forstått at det er en mulighet for at det er en sensor som har "tatt kvelden". Speedometeret virker også fortsatt bra, men når jeg skulle sjekke navigasjonsanlegget, så vil det ikke lenger oppdatere bilens posisjon. Så langt jeg kan se, er det ikke noen feil på selve spilleren, den klarer å lese CD-ROM platene og jeg kan få opp kart etc. Jeg kan også se at den mottar signaler fra GPS satelitter siden det er et grafisk ikon som indikerer dette og som endrer seg når jeg kjører inn i tunnel etc. Er det noen som har hatt lignende problemer eller har kunnskap om dette? /Hogar
Nensin Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Jeg har nøyaktig samme feil ikke noe og smile av egentlig, men det er kanskje en sammenheng. Har du fått fikset din Navigasjon?
Bonden Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Abs føler venstre bak gir signal til speedometer mener h foran gir signal automatkasse .Noen som har kobl sjema ser vel ikke anet en at det er forbindelse mellom navi og asc/dsc styreenhet
Jølle Skrevet April 17, 2007 Skrevet April 17, 2007 Fellesnevneren mellom disse systemene er vel at de benytter fartsinformasjon fra sensorer ved hjulene. En avlesning av feilminne burde indikere hvilken det er snakk om. En slik avlesning er rått dyrt hos merkeforhandlere, dvs ca 1000 kr
Nensin Skrevet April 18, 2007 Skrevet April 18, 2007 Fellesnevneren mellom disse systemene er vel at de benytter fartsinformasjon fra sensorer ved hjulene. En avlesning av feilminne burde indikere hvilken det er snakk om. En slik avlesning er rått dyrt hos merkeforhandlere, dvs ca 1000 kr Derfor er jeg svært glad for at steder/personer som Alf Lie finnes her i Oslo. Kjempeservice!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå