eriklepe Skrevet Juli 12, 2005 Share Skrevet Juli 12, 2005 Synes 325tds'en begynner å bli så sinnsykt tungstartet. Noen ganger går det gjerne 4-5sek før den tenner. men da går den helt dønn fint. Dieselpumpe og glødeplugger er skiftet. Kan det være dieselpumpe i tank? ev. dieselfilter? Virker som den ikke får diesel. takker for svar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 12, 2005 Share Skrevet Juli 12, 2005 Har det problemet vi også. -Noen mener at det er matepumpa til dieselpumpa som ikke er helt bra. -Også er det noen som mener at det er en magnetventil som hindrer at dieselen ikke skal renne ned til tanken,ikke fungerer. -Forvarmingen på diesel som ikke fungerer... Jeg har ikke peiling! Bare noen tips.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2005 banna greier, nå har den kubbet helt. kan det ha noe med at den har stått i ro nen dager? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pauls1 Skrevet Juli 13, 2005 Share Skrevet Juli 13, 2005 har noe av det samme problemet på dieseln min.. men den er ikke tungstartet, enten starter den eller så starter den ikke. en som tipset meg om at det var en justerbar føler på svinghjulet(?!) som horet. har ikke sjekket det enda om det er det for akkurat for tiden er problemet borte men jeg skal sjekke når det kommer igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Share Skrevet Juli 13, 2005 Ja...hvis en står ei 3-4 dager,hvertfaill den vi har må du gløde mange ganger å holde den på starter`n mange ganger for å få start,å da starter den.. noen miks der som må ordnes.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 13, 2005 hmm, gikk jo selvfølgelig tom for strøm. Får lade den inatt og forsøke igjen i morgen tidlig. Vil den ikke så skal den. Så da får jæger se på den.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Share Skrevet Juli 13, 2005 Har blitt strømløs jeg også..men når en først får start på den så kan den gå mange dager uten at den er tungstartet. Men så fort den står ett par netter,er den tungstarta igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2005 fremdeles ingen guffe med massevis av strøm. Koblet fra dieselpumpe i tanken, og det var omtrent samme responsen. Dvs, jeg kinner den i 6-7 sekunder så tenner den litt men dør ut igjen umiddelbart. Mistenker derfor dieselpumpe itank(tilførselpumpe). Det skal vel være mulig¨å kunne måle seg fram med ohm-meter om den er kaputt. Men hvilke verdier ser jeg etter? Hører forresten ingen lyder ifra dieseltilførselpumpen heller, pumper lager vel litt lyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 Matepumpa som gir dieselpumpa diesel mener du? Det er så mange muligheter,så det er vanskelig å finne ut hva det er... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2005 Jepp, matepumpe. skal ikke den lage lyd? Kan jeg ta den opp, koble til 12 volt og sjekke at den går? Kom til å tenke på at det kan jo være dieselfilter også, at det er tett. for det er nok 2år siden det burde vært skiftet. Men er rart om bilen ikke vil starte i det heile tekje pga filteret. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 hvis filtret er tett er det nåkk lite diesel som kommer...har du bytta glødeplugger? Det skal også være en magnetventil som skal stenge å hindre at diesel skal renne tilbake i tanken. hvis den ikke syenger tar det sin tid å få diesel opp i systemet....kanskje jeg har sagt det før?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2005 Glødeplugger ble skiftet i vinter så det kan ikke være dem. en mulighet er jo relet som styrer glødepluggene. vet du hvordan jeg kan sjekke om det er defekt? Men den magnetventilen, følger den med dieselpumpen? Skiftet dieselpumpe for bare 6mnd siden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 14, 2005 Tok ut matepumpen nå, og sjekket motstanden. Den var 200ohm, kan det være riktig? Forsøkte å skru på tenningen med pumpen utav, da laget den bare noen rare lyder og så kubbet den. Koblet pumpen direkte på 12volt men ingen tegn til liv. Så dermed håper jeg dette er synderen: Men smiler ikke før den starter igjen! Må si at det ikke var en dråpe diesel i rørene jeg koblet fra pumpen heller. Og at disse problemene dukket opp nå etter jeg fylte shells diesel extra på tanken. Kan være tilfeldig, men jeg er overtroisk så heretter fyller jeg bare vanlig diesel. Om jeg får start på den igjen da. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Kan være matepumpa da.. magnetventilen er jeg ikke sikker på... men det er ikke sikkert det er den for dieselrørene skal være som et diesellås. buer opp og ned for at diesel ikke skal renne tilbake...... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Psyfoon Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Jeg tror også det er matepumpa eller den ventilen noen snakker om. Er det denne ventilen som heter start/stopp solenoid, forresten?? Det er rart hvis det er noe galt med releet til glødepluggene, for da skal den vel ikke tenne i det hele tatt? Du sa at den tente og døde ut igjen. Uten at jeg i det hele tatt er noen ekspert på dieselmotorer, så virker det som det er tilførselen det er noe galt med ja. Har selv en tråd lenger ned på siden her med et noe lignende problem med min bil. Skal på diagnose hos BMW med den om 1 uke, så da får vi se hvordan det går. Håper de finner feilen, selv om det måtte være dieselpumpa. Irriterende å bruke flere 1000 kroner på feilsøking Lykke til da:) Så håper jeg å få høre hvordan det går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå