eriklepe Skrevet Juli 12, 2005 Skrevet Juli 12, 2005 Synes 325tds'en begynner Ä bli sÄ sinnsykt tungstartet. Noen ganger gÄr det gjerne 4-5sek fÞr den tenner. men da gÄr den helt dÞnn fint. Dieselpumpe og glÞdeplugger er skiftet. Kan det vÊre dieselpumpe i tank? ev. dieselfilter? Virker som den ikke fÄr diesel. takker for svar.
bmwdude_1 Skrevet Juli 12, 2005 Skrevet Juli 12, 2005 Har det problemet vi ogsÄ. -Noen mener at det er matepumpa til dieselpumpa som ikke er helt bra. -OgsÄ er det noen som mener at det er en magnetventil som hindrer at dieselen ikke skal renne ned til tanken,ikke fungerer. -Forvarmingen pÄ diesel som ikke fungerer... Jeg har ikke peiling! Bare noen tips..
eriklepe Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Skrevet Juli 13, 2005 banna greier, nÄ har den kubbet helt. kan det ha noe med at den har stÄtt i ro nen dager?
Pauls1 Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 har noe av det samme problemet pÄ dieseln min.. men den er ikke tungstartet, enten starter den eller sÄ starter den ikke. en som tipset meg om at det var en justerbar fÞler pÄ svinghjulet(?!) som horet. har ikke sjekket det enda om det er det for akkurat for tiden er problemet borte men jeg skal sjekke nÄr det kommer igjen..
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Ja...hvis en stÄr ei 3-4 dager,hvertfaill den vi har mÄ du glÞde mange ganger Ä holde den pÄ starter`n mange ganger for Ä fÄ start,Ä da starter den.. noen miks der som mÄ ordnes..
eriklepe Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Skrevet Juli 13, 2005 hmm, gikk jo selvfÞlgelig tom for strÞm. FÄr lade den inatt og forsÞke igjen i morgen tidlig. Vil den ikke sÄ skal den. SÄ da fÄr jÊger se pÄ den....
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Har blitt strÞmlÞs jeg ogsÄ..men nÄr en fÞrst fÄr start pÄ den sÄ kan den gÄ mange dager uten at den er tungstartet. Men sÄ fort den stÄr ett par netter,er den tungstarta igjen!
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Skrevet Juli 14, 2005 fremdeles ingen guffe med massevis av strÞm. Koblet fra dieselpumpe i tanken, og det var omtrent samme responsen. Dvs, jeg kinner den i 6-7 sekunder sÄ tenner den litt men dÞr ut igjen umiddelbart. Mistenker derfor dieselpumpe itank(tilfÞrselpumpe). Det skal vel vÊre muligšÄ kunne mÄle seg fram med ohm-meter om den er kaputt. Men hvilke verdier ser jeg etter? HÞrer forresten ingen lyder ifra dieseltilfÞrselpumpen heller, pumper lager vel litt lyd?
bmwdude_1 Skrevet Juli 14, 2005 Skrevet Juli 14, 2005 Matepumpa som gir dieselpumpa diesel mener du? Det er sÄ mange muligheter,sÄ det er vanskelig Ä finne ut hva det er...
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Skrevet Juli 14, 2005 Jepp, matepumpe. skal ikke den lage lyd? Kan jeg ta den opp, koble til 12 volt og sjekke at den gÄr? Kom til Ä tenke pÄ at det kan jo vÊre dieselfilter ogsÄ, at det er tett. for det er nok 2Är siden det burde vÊrt skiftet. Men er rart om bilen ikke vil starte i det heile tekje pga filteret.
bmwdude_1 Skrevet Juli 14, 2005 Skrevet Juli 14, 2005 hvis filtret er tett er det nÄkk lite diesel som kommer...har du bytta glÞdeplugger? Det skal ogsÄ vÊre en magnetventil som skal stenge Ä hindre at diesel skal renne tilbake i tanken. hvis den ikke syenger tar det sin tid Ä fÄ diesel opp i systemet....kanskje jeg har sagt det fÞr??
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Skrevet Juli 14, 2005 GlÞdeplugger ble skiftet i vinter sÄ det kan ikke vÊre dem. en mulighet er jo relet som styrer glÞdepluggene. vet du hvordan jeg kan sjekke om det er defekt? Men den magnetventilen, fÞlger den med dieselpumpen? Skiftet dieselpumpe for bare 6mnd siden.
eriklepe Skrevet Juli 14, 2005 Forfatter Skrevet Juli 14, 2005 Tok ut matepumpen nÄ, og sjekket motstanden. Den var 200ohm, kan det vÊre riktig? ForsÞkte Ä skru pÄ tenningen med pumpen utav, da laget den bare noen rare lyder og sÄ kubbet den. Koblet pumpen direkte pÄ 12volt men ingen tegn til liv. SÄ dermed hÄper jeg dette er synderen: Men smiler ikke fÞr den starter igjen! MÄ si at det ikke var en drÄpe diesel i rÞrene jeg koblet fra pumpen heller. Og at disse problemene dukket opp nÄ etter jeg fylte shells diesel extra pÄ tanken. Kan vÊre tilfeldig, men jeg er overtroisk sÄ heretter fyller jeg bare vanlig diesel. Om jeg fÄr start pÄ den igjen da.
bmwdude_1 Skrevet Juli 15, 2005 Skrevet Juli 15, 2005 Kan vÊre matepumpa da.. magnetventilen er jeg ikke sikker pÄ... men det er ikke sikkert det er den for dieselrÞrene skal vÊre som et diesellÄs. buer opp og ned for at diesel ikke skal renne tilbake......
Psyfoon Skrevet Juli 15, 2005 Skrevet Juli 15, 2005 Jeg tror ogsÄ det er matepumpa eller den ventilen noen snakker om. Er det denne ventilen som heter start/stopp solenoid, forresten?? Det er rart hvis det er noe galt med releet til glÞdepluggene, for da skal den vel ikke tenne i det hele tatt? Du sa at den tente og dÞde ut igjen. Uten at jeg i det hele tatt er noen ekspert pÄ dieselmotorer, sÄ virker det som det er tilfÞrselen det er noe galt med ja. Har selv en trÄd lenger ned pÄ siden her med et noe lignende problem med min bil. Skal pÄ diagnose hos BMW med den om 1 uke, sÄ da fÄr vi se hvordan det gÄr. HÄper de finner feilen, selv om det mÄtte vÊre dieselpumpa. Irriterende Ä bruke flere 1000 kroner pÄ feilsÞking Lykke til da:) SÄ hÄper jeg Ä fÄ hÞre hvordan det gÄr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for Ă„ kommentere
Du mÄ vÊre et medlem for Ä kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt Ă„ melde seg inn for Ă„ starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nÄ