Gunnar Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Fikk 804 HC på EU-kontroll, skal være 240 eller noe slikt. Det er altså masse uforbrent bensin i eksosen. Bensinforbruket er også for høyt. Mistenker derfor lambdaen. MEN, har lest av diagnose på bilen, og det ligger ingen feilmeldinger inne på lambdaen (ingen feilmeldniger i det hele tatt). Har forstått det slik at gåen lambda skal lagre feilmelding.. Kan den surre til ting og tang uten å legge igjen feilmelding? I tillegg har det vært mye snakk om Biltema-lambdaer her inne i det siste - de med fire ledninger skal visst funke på BMW (f.eks. fra Volvo V70). Men ledningsfargene stemmer såvidt jeg leste ikke overens, så hvordan skal det kobles?
Gunnar Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Skrevet Juli 13, 2005 Diagnosetesten er ikke 100% å stole på.. I forhold til at lambdaen kan være ødelagt selv om den ikke lagrer feilmelding, eller mener du hjernen generelt sett ikke er til å stole på?
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Mener det at selv om det ikke er noe feil når du tar diagnose testen så betyr det ikke at det ikke kan være feil,du kan ikke stole 100% på diagnose- testen de tar på verksted.Det er noen ting de ikke finner ut. Går bilen ugjevnt?Vil den bare "dø" ut når du tar løs? Min var helt håpløs...
Gunnar Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Skrevet Juli 13, 2005 Mener det at selv om det ikke er noe feil når dutar diagnose testen så betyr det ikke at det ikke kan være feil,du kan ikke stole 100% på diagnose- testen de tar på verksted.Det er noen ting de ikke finner ut. Det er ingen "diagnosetest", det er bare feilkodeavlesning jeg snakker om. Når hjernen registrerer feil verdier fra en sensor lagrer den en feilkode i bilens minne. Dette skal den gjøre også på lambdaen. Drar du den ut lagrer den f.eks. feilkode som tilsier at det er noe galt med lambdaen. Min hadde ikke registrert noe der. Går bilen ugjevnt?Vil den bare "dø" ut når du tar løs?Min var helt håpløs... Den går helt fint. Hører litt "jagelyd" på tomgang, men det er nok bare den som "alle" M20er har, for turtelleren står dønn stille på passe tomgangsturtall. Ellers drar den fint over hele registeret, men bruker mye bensin, og har som sagt mye uforbrent bensin i eksosen i følge avgasstesten på PKK..
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Ok..ja stemmer det... Men det er jo lambdan så justerer bensin,kan jo hende at den må byttes....
Mr Bmw Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Jeg har brukt den fra Biltema,med stor hel, husker ikke helt, men det er 2 led av samme farge org og på den fra Biltema, disse skal kopples sammen, samme hvem som får hvem, så er det en pluss(signal) og en jord. Mål når motoren går, det gjorde jeg, men husk ikke ta av ledningen, bare avisoler lit av ledningen å mål. Lykke til
bimmerdude Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Du må ikke kjøpe noe på Biltema Gunnar! Spare penger er ikke bra! . Kjøp heller samme delen ett annet sted for 4 ganger mer.
bmwdude_1 Skrevet Juli 13, 2005 Skrevet Juli 13, 2005 Ville ikke ha kjøpt på biltema jeg heller... For dårlig kvalitet.... Kjøp orginalt,kun det beste til det beste!!
Gunnar Skrevet Juli 13, 2005 Forfatter Skrevet Juli 13, 2005 bimmerdude, Sparer penger der det er fornuftig. Dør ikke om en lambda ikke funker som den skal. Siden den koster en brøkdel av hva en original gjør så er det verdt forsøket. Handler bare visse utvalgte ting hos Biltema.. bmwdude_1, bimmerdude er ironisk... Kan forresten bekrefte litt av det bimmerdude lenge har snakket om ved å legge til at jeg kjøpte skralle med 10-årsgaranti til fatteren på Biltema i går. Kostet 159,-. Det var den ekstra kraftige. På Mekk har de nøyaktig den samme med et annet merke/emblem til nesten dobbel pris. Men dette gjelder IKKE alt derfra. Verktøyet med 10-årsgaranti er kjent for å være bra. Det er ikke alt som er det..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå