Co|a Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 heisan! har en bmw e30 320i 90 mod med skivebrems bak osv.. har målt tykkelsene på alt av fjærbein osv og alt er likt 325.. hvor mye hest er mitt understell godkjent for? hvor kan jeg skaffe papirer på dette? hva må til for å få bilen godkjent med 325 turbo? er det lettere å få den godkjent med motoren jeg har nå med turbo? for og så skifte motor etter turbogodkjenninga... ? hva bør jeg gjøre? hvilken fremgangsmåte med biltrangsynet? takker for svar! mvh Bjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juli 14, 2005 Share Skrevet Juli 14, 2005 snakk med biltilsynet du. bare dem som kan gi deg svaret på dette. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Co|a Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2005 tenkte gjerne noen her på forumet hadde noen trix på lager... er det vanskeligt generelt og få godkjent bmw med 325/turbo? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
325demon Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 det må jo gå ann å kjøre på 0,1 bar lade trykk når du godkjenner!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Jeg har vært på biltilsynet i skien og spurt! her er det hvertfall umulig! hehe.. jeg visste dem typegodkjenningspapirene til Schnitzer S3T, altså 323i med turbo. Og eneste mulighet var å bygge bilen helt eksakt denne, da måtte de godkjenne det! med samme bil med mindre motor og samme bremser gikk ikke Fikk beskjed om å ringe BMW Norge for å høre om de hadde noen papirer for ombygging, for da måtte også biltilsynet godkjenne dette sa han jeg prata med på tiltilsynet, men BMW Norge sa at det ikke fantes slike papirer og at noe slikt aldri kunne godkjennes Hva faen?? Er jo flere e30 som er godkjent med både ditt og datt, tilogmed V12, men han idioten sa at det var umulig! hehe.. Noen har som noen gang har fått godkjent noe sånt?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Co|a Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2005 men kommer vell litt ann på hvordan du bygger turbo på bilen og? har ikke peiling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Det kommer nok mest ann på hvem man prater med på biltilsynet, hvor godt humør han er i og hvor god kamerat man er med den personen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Co|a Skrevet Juli 15, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 15, 2005 kommer til å skrive ett brev til biltilsynet i Egersund (bor i stavanger) og spørre hva som må gjøres osv.. tar ett biltilsyn om gangen noen må da kunne godkjenne! oppgir bmw norge hvor mye hk ett understell er godt for? kjører jo maaaaaaange bimmere med turbo rundt omkring her i norge så godkjenning bør ikke være umuligt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jødahl Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Jeg har da hørt at folk drar ned til tyskland for å fikse detta jeg Hva de gjør der aner jeg ikke.. hehe.. Husker desverre ikke, men en jeg snakket med som hadde turbo på E30'en skulle til tyskland for å fikse det! Om det var for å få deler som kunne godkjennes, eller var husker jeg desverre ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 aldri prøv å snakke med bmw norge om å bygge om noe som helst! de nekter uansett, jeghørte om mulighet til å bygge om en 318 til 320, og fikk avslag, jeg hørte om å bygge om 328 til m3 og fikk avslag, og sånn holder de på... de har fått beskjed om å ikke godta ombygging! hør heller i bmw clubben! der kan noen fremskaffe tuv papirer på det meste! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå