Gå til innhold

Mitt lokale bil verksted.


WAR_lock
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. igår var eg nede med bilen min til den lokale bil verkstedt for og vite hva som er galt med bilen. men di fant det ikke ut. :?::?: så ville eg spør her i forumet for og høre om noen har hadt et lignende problem

Litt førhisotrie :

For ca 2 uker siden tok eg en full utlufting av kjølesystemet på bilen fordi den blei veldig fort varm. det fungerte veldig bra. + bilen gikk veldig høgt på tomgang, (1000/1500 omdr)men sank etter at eg hadde kjørt litt. det fikset vi også.

1 uke seinere var eg oppe hos en venn av meg. 20 min etterpå kom naboen bort og sa at det lekkte vatn av bilen min. sikkert 1 / 2 liter som rant ut. så tenkte eg at nå er sikkert det lekasje i en slange..

Dagen etterpå : var eg akuratt ferdig på jobb. skulle kjøre heim igjen. hadde en fin liten strekke. og gidde bilen litt. plutslig begynte bilen og rykke og gikk veldig dårlig. tenkte nå har vel noe gått til helvete.. :oops:

Hva som skal skiftest og er skiftest

Toppakning skiftet 172.000

Kamaksel begynner og blir slitt ( fikk vite det når toppakning var skifta)

Bilen er gådt 174.000 og reg reim skal skiftest 177.000

Oljefilter skulle ha vert skiftet 172.000

Hva er galt med bilen : :?:

Bilen går veldig dårlig

Veldig mye motor bråk.

når eg trykker på gass pedalen høre du et smell fra luft filteret.

Mvh Øystein

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant du ut hvor vannet kom fra? Har du eller verkstedet trykktestet kjøleanlegget? Har du vann i oljen (den blir hvitaktig, du ser det evt på peilepinne sannsynligvis). Har du olje i kjølevannet? Målte verkstedet CO og CO2? Hva var evt resultatet? Har du sjekket luftmengdemåler for heng og om motstanden en jevn hele veien (med multimeter). Har bensinlekkasjer noe sted? Har du eller verkstedet prøvd å se etter vakum-lekkasjer og evt sjekke med startgass for å se om turtallet øker?

Hva slags lyder er det? Som en eksoslekkasje? Metallisk pling? Er det samme problem på tomgang/rusing/kjøring/tung belastning? Går motoren jevnt (på alle 6 sylindre)?

Hvordan ser tennpluggene ut?

Sånn, da har du noe å tenke på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. eg fikk svar fra verkstedet.

Feilsøking Motorfusk :

- Har tenning i insug manifold - skarpe smell

- Mye og harde ventiltikking

Tatt Komp-test : lavere komp på syl 4

Smell i innsug kommer trulig av :

-feiljustert ventilåpning defekter på kam

-mulig defekt ventil

-det er også noen metaliske klakkelyder , når den går ned på turtall , nærmer seg tomgang

eg har ikke tatt noen trykk test på kjøleanlegget. men eg har sjekket peilepinnen og det er ikke noe vann eller kjøleveske i oljen. fikk en nabo til bkrefte at det ikke var noe i oljen.

Målte verkstedet CO og CO2 : Nei

Har du sjekket luftmengdemåler : Nei

Har bensinlekkasjer noe sted? : er 99% sikker på at eg ikke har det.

Hvordan ser tennpluggene ut? : han mekanikeren sa ikke noe så eg rekner med at di er fine

Hva slags lyder er det? : eg kan ta med meg en diktafon og ta opp lyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å justere ventilene til de klaringene de skal ha. Det er en enkel jobb (2 skiftenøklers jobb), men bare sjekk over alle ventilene en ekstra gang når du har tatt alle. Hvis problemet er der fortsatt, så tror jeg du må av med toppen for å sjekke om en eller flere ventiler har blitt bøyd. Men du skal jo bytte kamrem også snart, så da tar du det i samme slengen.

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...