Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen har en drømmebil å selge til meg - prisen får vi ta som det kommer... 1994-1996 modell er liksom det jeg har tenkt meg..

Noen som har en BMW eller kjenner noen som har en ståendes til salg?

Skrevet

Du sier noe der ja... Tenkte rundt 100,000- kronersklassen jeg da... Er jo verdt å prøve.. Noen som kan hjelpe meg med litt info om disse cab'ene, hvordan de er på vinterstider og i regntider og sånt.. Jeg mener, bilen er jo godt og vel 10 år gammal, så den kalesjen er jo ikke akkurat ny da...

Skrevet
Du sier noe der ja... Tenkte rundt 100,000- kronersklassen jeg da... Er jo verdt å prøve.. Noen som kan hjelpe meg med litt info om disse cab'ene, hvordan de er på vinterstider og i regntider og sånt.. Jeg mener, bilen er jo godt og vel 10 år gammal, så den kalesjen er jo ikke akkurat ny da...

hmm..318 du har tenkt deg da eller? får vel ikke drømmebilen i cab for den summen akkurat tror jeg?

Skrevet

kjøpte nettopp en 96 320 cab fra tyskland, den kommer på 150 ferdig reg.

Hadde alt av utstyr, klimatronik, ac, rødt skinn, hardtop, alt el. osv.

gått 150tk.

Skrevet

Setter pris på svar, men det hjalp meg jo ingensteder da... Er ikke stort mer enn 19 år, så jeg driter ikke akkurat penger, men jeg har spart som en gud til drømmebilen, og jeg bryr meg ikke mange centimetere om andres meninger om dette... Hvis noen sier at en 320 cab til 120,000 fra 1994 ikke er en drømmebil, så veit dere hva - det driter jeg i, for JEG syns den er fin!!

Uansett, setter veldig pris på svarene deres, og håper på det ultimate svaret i fremtiden..

Med vennlig hilsen meg

Skrevet

Den var jo grei men, men no offense: jeg er ikke så alt for glad i røde bmw'er.. Eneste unntaket er Serena-rot, det er en fin farge.. Men ellers virka jo bilen morsom den, med hard top og greier :-) Problemet mitt er bare det at er er kresen... :? Skulle egentlig hatt en cab som er rimelig lik M3cabriolet har, en bruker her på forumet. Den er dritfin, men han skal selvfølgelig selge den til en annen knott som kom meg i forkjøpet.. Det er så utrolig leit.. Kan kanskje kanskje kanskje strekke meg til 150,000 kroner, men da må bilen være verdt det, for da blir jeg gjeldsslave i et par tiår fremover :P

Skrevet

Du får da også en mye bedre bil om du slenger 20-30tusen ekstra på bordet.

Utvalget i tyskland er mye bedre. Der finner du det du leter etter uansett hvor kresen man er.

Kriteriene jeg stilte var; gått under 150tkm, hardtop, IKKE svart skinn, Klimatronik og el. softtop. Hadde flere og velge mellom i samme distrikt når jeg reiste ned t.o.m.

Synes de som er tilsalgs her i norge er gått så langt og har lite utstyr.

For hva det er verdt så lider de fleste av oss av samme sykdom; akutt pengemangel.

Skrevet

du har et godt poeng der, men jeg er så redd for å kjøpe bil fra utlandet, på grunn av mulig feilaktig informasjon angående kilometerstanden... Er redd for å bli lurt, for alle sparepengene mine går til kjøp av nettopp en 320 cab.. Men det er riktig det som du sier, en bil fra f.eks. Tyskland har en mye bedre utstyrspakke enn hva man får her hjemme som regel..

www.autoscout.de har mange fine bmw'er til en rimelig penge.. Har funnet ut at prisen ( i forhold til import ) er å ta kjøpssummen i Euro, gange den med 8, og så deretter gange den totale summen med 2. Prisen blir kanskje ikke 100% nøyaktig, men gir en klar indikasjon på prisen uten at det skal være særlig komplisert..

Et eksempel:

BMW 320i Coupe

10,000- €

10,000 x 8 = 80,000- NOK.

80,000 x 2 = 160,000 NOK.

Enkelt og greit!

Uansett, tusen takk for tipset, har sett på et par der nede, men er som sagt veldig skeptisk til dette, da jeg føler at det er mye lettere å bli alvorlig lurt.

Så på en 320i coupe i Sande i Vestfold her i forrige uke, en bil som var fin som få, og interiørmessig så den ut som om den var splitter ny. Et par dager senere var den inne på en liten sjek hos Tronrud Bil i Drammen, hvor mekanikeren avdekket masse feil på bilen, blant annet at vangen var skjev. Dette pluss flere andre småting kom opp i en sum på 25,000- i reparasjonskostnader. Allikevel forlangte selger 95,000- kroner for bilen. Dette er uhørt!

Men for å komme tilbake til det egentlige temaet - tusen takk for tipset.

Noen som har noen råd å komme med i forbindelse med kjøp av bil fra eventuelt Tyskland?

Skrevet

er ikke tyskegenskapene dine gode så få med deg noen som snakker bra tysk så man er sikker på at alt som blir sagt blir forstått.. når det gjelder km.stand på en nyere bmw så er det bare for verkstedene og koble til et apparat som sjekker den Virkelige km.standen på bilen..så da finner du ut om den er gått lengre enn det som står. Eller sjekk opp All bakgrunnen på bilen(servicer,kontroller etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...