TorErling Skrevet Juli 15, 2005 Share Skrevet Juli 15, 2005 Har en 316i fra 1994, M43 motoren?. på tomgang så hører jeg en tikkelyd, bilen har nettop vært på oljeskift. Tikkingen går ikke itakt med turtallet, så det er vel ikke ventilene?.. noen som vet hva dette kan være?... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mAZE Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 Klokka? Ville ha tippet på olja, men ettersom du har skiftet den er det nok ikke det. Uansett hvilken type du har hatt på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 Dysene på denne motoren lager en tikkelyd som er hørbar på tomgang. Den høres til og med kanskje bedre etter ett oljeskift, siden resten av motoren kanskje lager litt mindre lyd da. Men de tikker jo litt i takt med turtallet. Hvis tikkelyden ikke går i takt med turtallet, hvor fort/sent går den i forhold til det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 16, 2005 Dysene på denne motoren lager en tikkelyd som er hørbar på tomgang. Den høres til og med kanskje bedre etter ett oljeskift, siden resten av motoren kanskje lager litt mindre lyd da. Men de tikker jo litt i takt med turtallet. Hvis tikkelyden ikke går i takt med turtallet, hvor fort/sent går den i forhold til det? syndes den går i takt med turtallet når den står på tomgang, men tikkingen blir ikke høyere visst man gir på. altså visst jeg gir gass på tomgang så hører jeg den ikke. Blir sikkert overdøvet av motorlyden, men jeg har en tedens til å høre den visst jeg kjører inntil en vegg. har nå kjørt bilen siden den var gått ca 140.000km, nå har den gått 190000km. og det har egentlig alltid vært en slags tikkelyd på tomgang ... når jeg har hatt den på servicer, så har aldri verksteder komentert lyden. (har aldri nevnt den til de heller da ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dan Skrevet Juli 16, 2005 Share Skrevet Juli 16, 2005 Er det en tikking med "klang" i? Hører du den kun inni bilen? Kan være ventilen til varmeapparatet. Ligger i torpedoveggen. Har den samme lyden selv. Lav tikkelyd med jevne mellomrom. Høres ikke hvis du gir litt gass eller har på stereoen. Er visst helt normalt. Kan fikses, men lyden kommer da tilbake etter et par mnd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErling Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2005 Er det en tikking med "klang" i? Hører du den kun inni bilen? Kan være ventilen til varmeapparatet. Ligger i torpedoveggen. Har den samme lyden selv. Lav tikkelyd med jevne mellomrom. Høres ikke hvis du gir litt gass eller har på stereoen. Er visst helt normalt. Kan fikses, men lyden kommer da tilbake etter et par mnd hehe.. den lyden har jeg og! , hører den best visst man bare tar på tenningen uten å starte bilen.. slik at varmeapperatet kommer på. bra å høre at det er normalt iallefall. men, den andre tikkelyden hører jeg bare visst jeg har vinduet oppe, eller står utenfor. hører den ikke visst jeg sitter inni bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gaute Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Hvis den tikkingen vi i utgangspunktet snakker om kommer fra dysene, vil du kunne få den til å stoppe ved å fremprovosere bensinkutt. Det kan du f.eks. gjøre ved å gi litt gass og slippe gassen brått. Da skal ikke dysene gi bensin mens turtallet faller, og dermed skal det bli stille helt til motoren har falt langt nok ned i turtall til at den trenger bensin igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå