jcvold Skrevet Juli 16, 2005 Skrevet Juli 16, 2005 hvist man skal bygge om sin e36 320, og sette i en M3 motor,girkasse og bremser, får man dette godkjent da? må man eventuelt betale for de ekstra hk i bilen ?
M3cabriolet Skrevet Juli 16, 2005 Skrevet Juli 16, 2005 her er det mange som har driti seg ut... det er i utgangspunktet ikke noe problem å bytte til m3 maskin i en 320, men vær nøye med å flytte over hele understellet i tilegg til bremser, det er forskjell på oppheng o.l. og! hvis bilen din er førstegangsreg i norge før 1996 (ref. vognkort) så slipper du å betale ekstra avgift! men hvis bilen din er importert eller solgt ny i norge etter denne dato må du etterbetale avgiften som skulle vært betalt da den ble importert! et eksempel: jeg har en 320i cab fra 94 importert i 2001, og skulle jeg bygd den om til m3 pr i dag, måtte jeg etterbetale 145000kr i avgift! og i tillegg kan du glemme at bmw norge skriver ut garanti til deg på ombyggingen, det må du skaffe i gjennom bmw klubben eller fra utlandet! man kan og bygge om, uten papirer, og sånt, men da har du et seriøst problem hvis du smeller bilen, og hvis du skulle bli stoppet i teknisk kontroll risikerer du at du må velge mellom å betale avgiften, eller så tar tollvesnet bilen din! jeg kjøpte heller en original m3! håper du ble noe klokere...
jcvold Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Skrevet Juli 16, 2005 har jo seff lyst på m3,men den eneste m3 jeg har råd til er e30 , og den syntes jeg er litt for lite hk i... planen var i utgangspunktet å bytte ut min 94`e36 320 med en e46 ,og da må man jo ut med ca 50-60.000 i mellomlegg, og eg tenkte at hvist en kunne bygge om 320èn til m3 for ca samme summen ,så er jo det en mulighet
jcvold Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Skrevet Juli 17, 2005 bilen er en 94`modell ,som er inportert i 96` mener jeg
M3cabriolet Skrevet Juli 17, 2005 Skrevet Juli 17, 2005 hvis bilen din er førstegangsreg i norge i 96 trenger du ikke bekymre deg, da er det bare å fa tak i et m3 vrak, og flytte over alle delene, dette skal stort sett være plug and play montering! men hør litt innen bimmers.no og bmw klubber bmwccn, og se om du kan skaffe deg en garantibevis så biltilsynet kan godkjenne den! du kan prøve å ringe bmw norge og, men jeg kan garantere at du får svaret: "nei, det er ikke mulig å godkjenne en 320 som m3 uansett" lykke til!!
jcvold Skrevet Juli 17, 2005 Forfatter Skrevet Juli 17, 2005 alright! vet du om noen som har m3 motor og kasse til saLGS? TROR JEG SÅ EN ANNONSE PÅ BMWCCN ,men den var modifisert,så den var hinsides dyr
Kjell Rune Skrevet Juli 17, 2005 Skrevet Juli 17, 2005 billigs er og skaffe en knasa en i tyskland og flytte over alt. d må du også gjøre for og få d godkjent.
jcvold Skrevet Juli 18, 2005 Forfatter Skrevet Juli 18, 2005 "alt" ,er det motor,girkasse,instr.panel,bremser,drivverk? og m3 emblem!
jcvold Skrevet Juli 20, 2005 Forfatter Skrevet Juli 20, 2005 det virker fristende,men det er jo det at man må skaffe alle papira da.. hvist du skulle gjøre et grovt overslag om kostnadene for et slikt prosjekt hvist man gjør litt selv,og får en fagmann til å gjøre resten, svart,hva tror du d koster?
bimmerdude Skrevet Juli 28, 2005 Skrevet Juli 28, 2005 Du bør absolutt ta og flytte alle delene fra en og samme bilen. Jeg ville aldri kjøpt en slik ombygd M3 hvis delene var fra her og der. Da er det 10000% sannsynlig at ikke ombyggingen er gjort fullstendig også. Kjøp en bil i Tyskland og flytt alt over fra den. Det som lønner seg mest + at da får du testet at alt er i orden.
Divine Skrevet Juli 29, 2005 Skrevet Juli 29, 2005 >en ting er sikkert. Det koster over 40 000 kr og få igjennom. Tror motoren alene ligger på 30-40k
jcvold Skrevet August 12, 2005 Forfatter Skrevet August 12, 2005 man man ta med et vrak av en M3 til norge ,uten å betale noe?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå