Kjell Rune Skrevet Juli 16, 2005 Skrevet Juli 16, 2005 Som dere ser er d d jeg er ute etter. noen som har??
JE Motorsport Skrevet Juli 16, 2005 Skrevet Juli 16, 2005 Har et 328 innsug,men det hjelper vel lite......
Kjell Rune Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Skrevet Juli 16, 2005 skal ha d på en m20 b25 så jeg vet ikke faktisk.
M3cabriolet Skrevet Juli 16, 2005 Skrevet Juli 16, 2005 jeg bare sier min mening jeg som vanlig... men 328 innsuget har smale kanaler og de er mer buet for å få en ram air effekt, noe som her skal gjøre motoren sterkere, men ikke sprekere... tenk logisk, 325 har store rette innsug og 192 hk, 328 har smale buede innsug, og har 193 hk, men se man på dreimomentet er det der forkjellen ligger... i teorien skulle en 328 gå bedre med 325 innsug! men gå for m3 innsuget, det er så grovt at det ikke likner grisen, og her har du og muligheten til å justere og synkronisere gjennomstrømning pr sylinder på en lettvin måte.
JE Motorsport Skrevet Juli 16, 2005 Skrevet Juli 16, 2005 jeg bare sier min mening jeg som vanlig... men 328 innsuget har smale kanaler og de er mer buet for å få en ram air effekt, noe som her skal gjøre motoren sterkere, men ikke sprekere... tenk logisk, 325 har store rette innsug og 192 hk, 328 har smale buede innsug, og har 193 hk, men se man på dreimomentet er det der forkjellen ligger... i teorien skulle en 328 gå bedre med 325 innsug! men gå for m3 innsuget, det er så grovt at det ikke likner grisen, og her har du og muligheten til å justere og synkronisere gjennomstrømning pr sylinder på en lettvin måte. Hvorfor tror du jeg kjører 328,men har et innsug til overs Viste ikke hva Kjell Rune skulle bruke det til så jeg tenkte.....
Kjell Rune Skrevet Juli 16, 2005 Forfatter Skrevet Juli 16, 2005 jeg skal bruke d på en m20 b25 altså 12 ventils motor som er borret til 3,0l med kvass kamm og alt av d grommeste innen na tuning sier de som holder på og bygge den for meg.
bimmerdude Skrevet Juli 23, 2005 Skrevet Juli 23, 2005 jeg skal bruke d på en m20 b25 altså 12 ventils motor som er borret til 3,0l med kvass kamm og alt av d grommeste innen na tuning sier de som holder på og bygge den for meg. Så mye penger du søler bort på bil kamerat!
bimmerdude Skrevet Juli 23, 2005 Skrevet Juli 23, 2005 jeg bare sier min mening jeg som vanlig... men 328 innsuget har smale kanaler og de er mer buet for å få en ram air effekt, noe som her skal gjøre motoren sterkere, men ikke sprekere... tenk logisk, 325 har store rette innsug og 192 hk, 328 har smale buede innsug, og har 193 hk, men se man på dreimomentet er det der forkjellen ligger... i teorien skulle en 328 gå bedre med 325 innsug! men gå for m3 innsuget, det er så grovt at det ikke likner grisen, og her har du og muligheten til å justere og synkronisere gjennomstrømning pr sylinder på en lettvin måte. Dette har vær diskutert mange ganger før. Du har fått med deg endel poenger men ikke forsket så nøye som andre har ser jeg. Jeg har regnet på det etter BMW sine egne dreimomentkurver og funnet ut at man ikke taper mye på dreimomentet ved å gå over til M50B25 innsug på M52B28. Beviset er at 328 kun har ca 12% større dreimoment enn 325 over hele registeret. Og det er akkurat den forskjellen som ligger i volumøkningen. Dermed har ikke 328 noe mere dreimoment noen steder enn det en 325 har i forhold til motorvolum. Derfor er M50B25 innsuget bedre på alle måter. Men det stemmer at i teorien skal lange kanaler gi mer bånndrag. Ramair? Er ikke det slik som er på Kawasaki ZZR 1100 slik at lufta blir presset inn i motoren av luftmotstanden? Hva har det med dette å gjøre?
Kjell Rune Skrevet Juli 24, 2005 Forfatter Skrevet Juli 24, 2005 jeg skal bruke d på en m20 b25 altså 12 ventils motor som er borret til 3,0l med kvass kamm og alt av d grommeste innen na tuning sier de som holder på og bygge den for meg. Så mye penger du søler bort på bil kamerat! ja og d er verd vær krone. noen som har eller???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå