Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg bare sier min mening jeg som vanlig... men 328 innsuget har smale kanaler og de er mer buet for å få en ram air effekt, noe som her skal gjøre motoren sterkere, men ikke sprekere... tenk logisk, 325 har store rette innsug og 192 hk, 328 har smale buede innsug, og har 193 hk, men se man på dreimomentet er det der forkjellen ligger... i teorien skulle en 328 gå bedre med 325 innsug! men gå for m3 innsuget, det er så grovt at det ikke likner grisen, og her har du og muligheten til å justere og synkronisere gjennomstrømning pr sylinder på en lettvin måte. :D

Skrevet
jeg bare sier min mening jeg som vanlig... men 328 innsuget har smale kanaler og de er mer buet for å få en ram air effekt, noe som her skal gjøre motoren sterkere, men ikke sprekere... tenk logisk, 325 har store rette innsug og 192 hk, 328 har smale buede innsug, og har 193 hk, men se man på dreimomentet er det der forkjellen ligger... i teorien skulle en 328 gå bedre med 325 innsug! men gå for m3 innsuget, det er så grovt at det ikke likner grisen, og her har du og muligheten til å justere og synkronisere gjennomstrømning pr sylinder på en lettvin måte. :D

Hvorfor tror du jeg kjører 328,men har et innsug til overs :wink:

Viste ikke hva Kjell Rune skulle bruke det til så jeg tenkte.....

Skrevet

jeg skal bruke d på en m20 b25 altså 12 ventils motor som er borret til 3,0l med kvass kamm og alt av d grommeste innen na tuning sier de som holder på og bygge den for meg.

Skrevet
jeg skal bruke d på en m20 b25 altså 12 ventils motor som er borret til 3,0l med kvass kamm og alt av d grommeste innen na tuning sier de som holder på og bygge den for meg.

Så mye penger du søler bort på bil kamerat! :shock:

Skrevet
jeg bare sier min mening jeg som vanlig... men 328 innsuget har smale kanaler og de er mer buet for å få en ram air effekt, noe som her skal gjøre motoren sterkere, men ikke sprekere... tenk logisk, 325 har store rette innsug og 192 hk, 328 har smale buede innsug, og har 193 hk, men se man på dreimomentet er det der forkjellen ligger... i teorien skulle en 328 gå bedre med 325 innsug! men gå for m3 innsuget, det er så grovt at det ikke likner grisen, og her har du og muligheten til å justere og synkronisere gjennomstrømning pr sylinder på en lettvin måte. :D

Dette har vær diskutert mange ganger før. Du har fått med deg endel poenger men ikke forsket så nøye som andre har ser jeg.

Jeg har regnet på det etter BMW sine egne dreimomentkurver og funnet ut at man ikke taper mye på dreimomentet ved å gå over til M50B25 innsug på M52B28. Beviset er at 328 kun har ca 12% større dreimoment enn 325 over hele registeret. Og det er akkurat den forskjellen som ligger i volumøkningen. Dermed har ikke 328 noe mere dreimoment noen steder enn det en 325 har i forhold til motorvolum. Derfor er M50B25 innsuget bedre på alle måter. Men det stemmer at i teorien skal lange kanaler gi mer bånndrag.

Ramair? Er ikke det slik som er på Kawasaki ZZR 1100 slik at lufta blir presset inn i motoren av luftmotstanden? Hva har det med dette å gjøre?

Skrevet
jeg skal bruke d på en m20 b25 altså 12 ventils motor som er borret til 3,0l med kvass kamm og alt av d grommeste innen na tuning sier de som holder på og bygge den for meg.

Så mye penger du søler bort på bil kamerat! :shock:

ja og d er verd vær krone. :)

noen som har eller??? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...