Gå til innhold

318 is e30 STARTER IKKE!?

gassapaa
 Share

Anbefalte innlegg

Pluggene full av olje, hørtes litt ut som at toppen er gåen det, grunnen for at du ikke får startet er at pluggene er full av olje og ikke får kontakt, men dumt å tørke av dem og prøve å starte er det gåttt hul i topp pakningen, så er det mye trykk i motoren og det er mer som kan ryke. Blåste selv høl i stempelet og fant aldri oljelokket igjen pågrunn av at jeg gjorde dette for en god stund siden!

Det er nok ikke stifter på denne bilen, det er det vel bare på forgassermotorer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om det har noe å si, men fra min tid der jeg kjørte moped, og da hendte det av og til at pluggen ble dekka av olje/bensin, å da hadde dette med at de var feil blandingsforhold i gasseren, eller at det kom for mye bensin/olje fra forgasser....

Men dette var jo moped...men vet ikke jeg.

Topp-pakning høres litt rart ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa skal vanligvis gå idet du setter på tenningen. men da bare ca 1 sekund og knapt det.

Eller skal den gå mens du kjinner. og selvfølgelig når motoren går.

Feil og løsninger:

* Strøm koblet direkte på pumpe, denne starter IKKE --> Kjøp ny original pumpe.

* Strøm kobles direkte på pumpe, denne starter og bilen starter fremdeles ikke -> pumpen har ingenting med feilen din å gjøre.

*Strøm kobles på pumpe, denne starter og bilen startes -> feil på strømtilførsel til pumpe, (sjekk reeleer på torpedoveggen)

ny pumpe koster ca 2000kr og bør kjøpes ny og original.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...