Gjest Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 I alle år har min bestefar fortalt historier fra reiser de har tatt, biler som har måtte hentes og jobber som måtte utføres. Opptil flere ganger har han gjentatt samme historie om den gangen viftereimen røk på den gamle 2-takten (3-sylindre)(eller var det V4??) SAAB var det vertfall, gammel 95 eller 96. Bestefar var på vei opp til hytta når nevnte viftereim røk. Hvor han fikk tak i, eller om bestemor måtte ofre sin er usikkert, men en midlertidig viftereim ble en strømpebukse. Denne historien skjedde når min far var ca. 12år, med andre ord en stund siden. I går natt, ca.0315, var jeg i byn en tur med en kamerat og 2 ukjente jenter . Mine 3 passasjerer hadde drukket og jeg var deres sjåfør. Vi fant ikke en 3.kamerat av oss og bestemte oss for å få jentene hjem. De bor ikke så langt utenfor byen, og jeg skulle selfølgelig kjøre dem hjem. Etter 5 minutters kjøring begynner batterilampen min og lyse....Nå vet jeg at batteriet mitt lever sine siste dager og derfro giret jeg ned ett hakk for å få litt turtall så kanskje den lader seg opp igjen. Men nei ingenting skjer med lampa. Det som skjer: Sakte men sikkert begynner temp måleren min å bevege seg oppover skalaen.......Dette er også noe som pleier å skje, men helst når jeg står i ro med motoren i gang. til slutt begynner det å ryke og koking av kjølevann er bekreftet. Stopper på en stengt bensinstasjon og popper panseret. på forhånd har jeg tenkt over mulige årsaker til kokingen, og regner med det er viftereimen som har tatt kveld. Det stemmer. Min kamerat som har drukket nok og er god i gassen hopper ut for å kikke. han er forøvrig en bilmekaniker så han kan sitt. Vi bestemmer oss for å kjøre tilbake til shell og kjøpe viftereim. Bensinstasjon bør hete matstasjon: Jeg er tidligere bensinstasjonansatt og er skuffet over utviklingen: ikke en viftereim var å kjøpe!! Dette visste jeg egentlig, men ville ikke innrømme. Derimot så hadde de opptil flere strømpebukser til salgs!! 3 stk. ble kjøpt inn som ble betalt av min fulle kamerat. 80 og no kroner for 3 stk. jeg ser for meg at strømpebukser var ikke så "La Mote" så de er i dag. Kanskje holdt dem lenger i historien til bestefar pga. av manglene på la Mote. Vi stoppte minst 5 ganger under transporten av jentene ( de ukjente og kjekke jentene var med under hele galskapen!) og under transporten av oss hjem. Etter i går vet jeg at 2 stk. holder en stund. faktisk ble kun 1 brukt i går natt. konklusjonen er at LA MOTE strømpebukser kan brukes til mer enn va som står på pakken"!!!! Dette ble veldig langt, men jeg synes det var en god historie/strømpebukseteori. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Knallbra.... Alltid ha med en pakke "La Mote" strømpebukser i tillegg til reservedekk og jekk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Riefarn Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Knallbra.... Alltid ha med en pakke "La Mote" strømpebukser i tillegg til reservedekk og jekk... eller kanskje bare ei ekstra viftereim:D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Haha, den der skal jeg huske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Jeg husker også at noen tidligere brukte disse istede for sotespray på lyktene Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Artig historie! Dette skal huskes på! Kanskje man ska høre mer på besteforeldre... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 Jeg husker også at noen tidligere brukte disse istede for sotespray på lyktene Hehe.. har faktisk prøvd dette og funka faktisk, tro d eller ei. Men selvfølgelig bare midlertidig! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Juli 17, 2005 Share Skrevet Juli 17, 2005 hihi..Siv har kjørt cab i helga Ser ganske så fornøyd ut på bildet også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Juli 18, 2005 Share Skrevet Juli 18, 2005 hihi..Siv har kjørt cab i helga Ser ganske så fornøyd ut på bildet også Hehe! D stemmer... Ser sikker at jeg trives der jeg kjører! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schnellfahren Skrevet Juli 18, 2005 Share Skrevet Juli 18, 2005 Ha ha ha! Konge-story! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Juli 18, 2005 Share Skrevet Juli 18, 2005 Jeg husker også at noen tidligere brukte disse istede for sotespray på lyktene Hehe.. har faktisk prøvd dette og funka faktisk, tro d eller ei. Men selvfølgelig bare midlertidig! Det geniale da var at om politiet stoppet deg og påpekte sotete frontlykter så kunne du bare gå å rive dem av igjen og alle kunne smile fornøyd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ettertenning Skrevet Juli 18, 2005 Share Skrevet Juli 18, 2005 eg har faktisk kjørt med strømpebukse i 3 mnd og det gikk fint! men eg skiftet 2 ganger, og det var til servoen!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Siv Skrevet Juli 18, 2005 Share Skrevet Juli 18, 2005 Jeg husker også at noen tidligere brukte disse istede for sotespray på lyktene Hehe.. har faktisk prøvd dette og funka faktisk, tro d eller ei. Men selvfølgelig bare midlertidig! Det geniale da var at om politiet stoppet deg og påpekte sotete frontlykter så kunne du bare gå å rive dem av igjen og alle kunne smile fornøyd Hehe.. D hadde vært gøy å bli stoppet, artig å sett tryne på de da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juli 19, 2005 Share Skrevet Juli 19, 2005 d mest utrolige funker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå