Gå til innhold

Importere bruktbil fra Tyskland !

Sperre
 Share

Anbefalte innlegg

Ville bare lage en tråd om dette. Har tenkt tanken på å importere en 320i coupe 2000 modell fra Tyskland.

Har sendt et par mailer til noen bruktimportører men bare lurer på om det lønner seg å importere selv ?

Noen som har erfaringer med å importere gjennom bruktimportøer eller privat ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde planer om dette vi også.faderen vil ha seg en e46 320 cab! (2.2).har snakket men en vi kjenner som har gjort dette mangen ganger før.det mangen ikke vet,er at når du kjøper bilen ut av tyskland,skal du ha tilbake 12% av kjøpesummen fra den tyske stat!! dette er fordi at han tyskeren som kjøpte den ny i tyskland måtte skatte av den,og når den forlater landet skal bileieren ha de penga tilbake. (altså 12% av det du betaler selgeren, IKKE 12% av nybilprisen :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde planer om dette vi også.faderen vil ha seg en e46 320 cab! (2.2).har snakket men en vi kjenner som har gjort dette mangen ganger før.det mangen ikke vet,er at når du kjøper bilen ut av tyskland,skal du ha tilbake 12% av kjøpesummen fra den tyske stat!! dette er fordi at han tyskeren som kjøpte den ny i tyskland måtte skatte av den,og når den forlater landet skal bileieren ha de penga tilbake. (altså 12% av det du betaler selgeren, IKKE 12% av nybilprisen :) )

Men dette er kun mulig om bilen har vært i bedriftens eie siden den var ny. dvs på leiebiler leasing etc. får du MwSt tilbakeført. Dessuten er det vel faktisk 16%.

Tror ikke det lønner seg rent økonomisk å importere, men du har et mye bredere utvalg og du får som regel en mye bedre bil. Bare tenk på alle kaldstartene og humpete veiene bilene i tyskland slipper.

Les igjennom bruktimportskolen til www.tyskland.org. Det gjorde jeg, og har nettop vært og kjøpt meg bil. Det gikk knirkefritt(foruten at selger ikke ville ha valutasjekk, så jeg måtte ta penger ut på visa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjekket en del rundt dette nå. Hvis man først bestemmer seg for å importere bør man importere en mer sjelden bil. Etter avgifter og all den skiten der tjener du ikke s altfor mye.

Til tider tjener du ingenting. Det hender faktisk at du får billigere bil i Norge! (Dette er spesielt på croswørth fronten da.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok ikke mange kronene du sparer på å importere selv, men dette varierer ganske mye avhengig av type og årsmodell. Som andre nevner så er jo utvalget helt sinnsykt i forhold til norske forhold. Jeg har vært igjennom en import på egen hånd, fra A til Å for å si det sånn. Det gikk smertefritt, men så tok jeg alle forhåndsregler med tanke på å sjekke opp bilens historie, selgeren, tidligere eier, tyske biltilsynet og verkstedet hvor servicen er tatt. Bruk god tid! Prisene som er oppgitt på f.eks mobile.de er i mange tilfeller "veiledende". Det er enkelt og effektivt å prute på prisen via fax (se importskolen).

Det eneste som er kjipt med import er de turene inn til tollvesenet etter at du kommer hjem.... Er ikke så moro å kaste ut ENDA en bunke med tusenlapper etter at du faktisk har kjøpt bilen og kommet deg hjem... :x

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...