BalleKnalle Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 I følge Germancarsfans.com skal dette være en "kamuflert" E90 M3.. Oppbygningen på panseret skal avsløre en større motor, pluss de skjulte dobble eksosutblåsene. I tillegg ser vi av bildene ganske så voksne bremseskiver bak felgene... Germancarfans.com sier oxo at M fangerne ikke er montert (erstattet med originale fangere) og spår med tanke på bildene en 4 dørs utgave og coupe utgave av E90 M3. Om dette er M3 eller bare noe annet gromt BMW holder med på, who knows ? Håper uansett at E90 M3 kommer med en grom front som f.eks denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 Det har jo vært en del spekulasjoner ang. en "dreper-diesel" i 3er format da. Utfra eksosrørene å dømme så KAN det jo dreie seg om en kvass 335d feks... JEG tror ikke det er en M3 ettersom jeg aldri kan tenke meg at BMW vil LANSERE denne i 4-dørs utgave. Tror nok det blir coupè som blir den første M3en. Men, men, man vet aldri. BMW er jo ikke til å kjenne igjen for tida, så det kan jo godt være at de finner på alskens krumspring Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 jeg hørte rykter om att nye m3 skulle komme med turbo??? det hadde vist blitt nevnt att for og komme opp på d hk nivået de ville med e90 måtte de nesten ha d. isåfall spennende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 ......dette vert sikkert som forventa. Greier ikkje bakparten på nye 3 serien.....kunne vert kva som helst bilmerke med den hekken! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 jeg hørte rykter om att nye m3 skulle komme med turbo??? det hadde vist blitt nevnt att for og komme opp på d hk nivået de ville med e90 måtte de nesten ha d. isåfall spennende. Det er jo NESTEN opplest og vedtatt at nye M3 kommer med en 8-sylindret versjon av nye M5-motoren. Ca. 4L og rundt 400HK sier prognosene til nå. Jeg synes det høres reelt ut og kan tenke meg at nye CSL blir en virkelig høydare Får bare håpe, OM det skulle bli en V8, at de lager en med flat-plane crank. Det kan bli en sint rakker det Ellers er det interessant å se at det mest sannsynlig vil bli to "performance-kategorier" både hos BMW og Audi i fremtiden. BMW vil ha sine M-biler og Audi sine S-modeller - dette er komfortable maskineri som har ytelsene i god prioritet. Det mer ekstreme blir da Audis RS-modeller og BMW svarer med (forhåpentilgvis) en armade av CSL-modeller Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovex Skrevet Juli 22, 2005 Share Skrevet Juli 22, 2005 ...ja det dreg seg til i teten med BMW, Audi og Mercedes. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
K Landre Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Blir i hvertfall spennende å se hva som kommer fra BMW i nærmeste framtid. Om den tidligere omtalte 335D kommer, og hvor stor motor og hvor mange hester som blir i nye M3.. Hadde vært litt tøft om BMW hadde kommet med en bensin turbo og da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Hadde vært litt tøft om BMW hadde kommet med en bensin turbo og da.. Stakkars konkurrenter isåfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Hadde vært litt tøft om BMW hadde kommet med en bensin turbo og da.. Stakkars konkurrenter isåfall Jeg for min del håper de IKKE kommer med med en turboladet bensinmotor... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Lien Skrevet Juli 24, 2005 Share Skrevet Juli 24, 2005 Skal ikke E90 M3 komme med turbomatet motor på 400 gamp da? Tror jeg så det i Fahrfreude her om dagen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HenrikE30+ Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Skal ikke E90 M3 komme med turbomatet motor på 400 gamp da? Tror jeg så det i Fahrfreude her om dagen.. Nei... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Tror aldri det har vært snakk om turbo i en M utgave. Men for at ikke spranget mellom en 330i (231hk?) og M3 (400hk) skal bli så stort, har det vært litt snakk om en 330i med turbo... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 Årets BMW E46 M3 GTR har jo følgende data: Engine specifications Cubic capacity: 4.0 litres, V8 cylinder Bore/stroke: 94 mm X 72 mm Power output: app. 500 bhp at 7,800 rpm Maximum torque: 500 Nm at 6,500 rpm Oil: Castrol TWS Induction system: BMW ECU 12A-V8 Spark plugs: Champion Så jeg tror ikke BMW trenger noen turbo for å få en V8 opp i 400hk... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KennyZM Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Det vil, med stor sikkerhet, komme en model kalt 335i turbo. Denne vil være en 3-liters motor, med twinturbo, slik som 535d har. Leste dette i nordske auto, motor og sport. Den vil få ca 330 hester... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 Satt akkurat og leste dette... På Nürburgring forleden dag feide det rundt nye M-pakka BMW’er. Både 3-serie og 1-serie kommer snart i gaterace-versjoner. Ikke vet jeg hvordan spesifikasjonene på den endelige BMW M1 kommer til å se ut, men det jeg vet er at ingeniørene har puttet en 340 hesters trekommatoliters normalpuster i den lille hatchen, og fått den til å gå veldig fort. Nå er det antakelig to gode grunner for at den endelige utgaven blir litt slappere. Den ene grunnen er nok prisen, men den viktigste – BMW har tidligere vist at de klarer å selge nesten alt, uansett pris – er nok at dermed blir gapet opp til M3 for lite. Og de skal jo gjerne selge noen av den også. Men særlig mye slappere blir det nok ikke, selv om karakteren blir litt annerledes. Mens 3,2 liters sugemotoren leverer et sømløst dreiemoment, nesten som en diesel, er den turboladne 3-literen, som sannsynligvis vil trimmes ned fra 330 til litt under 300 hester, adskillig mer eksplosiv. Det er en motor som fermdeles ”kommer på kammen”, og det er nok denne vi får se i topputgaven av BMWs minste. Om den skal hete M1 eller 135iT får tiden vise. Det er derimot ikke tvil om hva den nye M3 skal hete. Og alle tegn tyder på at den får en 4 liters V8 motor, og at den blir klar for salg neste år. Motoren det dreier seg om vet vi svært lite om, for det sies at den er basert på den V10-utgaven som sitter i M5. Den får selvfølgelig masse elektronikk, også i ventilstyringen, men hva det hele skal resultere i kan vi bare gjette på. Men det at Audi introduserer en RS4 på 420 hester, antyder jo hvor BMW må legge seg. Det vil bli muligheter for å inkludere en 7-trinns SMG-kasse i utstyrspakka. Med den vil motorens mulighet til å dreie over 8.000 virkelig komme til sin rett. Her å tuttrer de om en 3 liters turbo motor, men da i 1 serien? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå