Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

6050228.001.Mini1L.jpg

6050228.001.Mini3L.jpg

6050228.001.Mini8L.jpg

6050228.001.Mini7L.jpg

I følge Germancarsfans.com skal dette være en "kamuflert" E90 M3.. Oppbygningen på panseret skal avsløre en større motor, pluss de skjulte dobble eksosutblåsene. I tillegg ser vi av bildene ganske så voksne bremseskiver bak felgene... :D

Germancarfans.com sier oxo at M fangerne ikke er montert (erstattet med originale fangere) og spår med tanke på bildene en 4 dørs utgave og coupe utgave av E90 M3.

Om dette er M3 eller bare noe annet gromt BMW holder med på, who knows ?

Håper uansett at E90 M3 kommer med en grom front som f.eks denne =P~

6050228.001.Mini10L.jpg

  • Svar 48
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Det har jo vært en del spekulasjoner ang. en "dreper-diesel" i 3er format da. Utfra eksosrørene å dømme så KAN det jo dreie seg om en kvass 335d feks...

JEG tror ikke det er en M3 ettersom jeg aldri kan tenke meg at BMW vil LANSERE denne i 4-dørs utgave. Tror nok det blir coupè som blir den første M3en.

Men, men, man vet aldri. BMW er jo ikke til å kjenne igjen for tida, så det kan jo godt være at de finner på alskens krumspring :wink:

Skrevet

jeg hørte rykter om att nye m3 skulle komme med turbo??? det hadde vist blitt nevnt att for og komme opp på d hk nivået de ville med e90 måtte de nesten ha d. isåfall spennende. :)

Skrevet

......dette vert sikkert som forventa. Greier ikkje bakparten på nye 3 serien.....kunne vert kva som helst bilmerke med den hekken!

Skrevet
jeg hørte rykter om att nye m3 skulle komme med turbo??? det hadde vist blitt nevnt att for og komme opp på d hk nivået de ville med e90 måtte de nesten ha d. isåfall spennende. :)

Det er jo NESTEN opplest og vedtatt at nye M3 kommer med en 8-sylindret versjon av nye M5-motoren. Ca. 4L og rundt 400HK sier prognosene til nå. Jeg synes det høres reelt ut og kan tenke meg at nye CSL blir en virkelig høydare :D

Får bare håpe, OM det skulle bli en V8, at de lager en med flat-plane crank. Det kan bli en sint rakker det :D

Ellers er det interessant å se at det mest sannsynlig vil bli to "performance-kategorier" både hos BMW og Audi i fremtiden. BMW vil ha sine M-biler og Audi sine S-modeller - dette er komfortable maskineri som har ytelsene i god prioritet. Det mer ekstreme blir da Audis RS-modeller og BMW svarer med (forhåpentilgvis) en armade av CSL-modeller :D

Skrevet

Blir i hvertfall spennende å se hva som kommer fra BMW i nærmeste framtid. Om den tidligere omtalte 335D kommer, og hvor stor motor og hvor mange hester som blir i nye M3.. :D

Hadde vært litt tøft om BMW hadde kommet med en bensin turbo og da.. :P

Skrevet
Hadde vært litt tøft om BMW hadde kommet med en bensin turbo og da.. :P

Stakkars konkurrenter isåfall :lol:

Skrevet
Hadde vært litt tøft om BMW hadde kommet med en bensin turbo og da.. :P

Stakkars konkurrenter isåfall :lol:

Jeg for min del håper de IKKE kommer med med en turboladet bensinmotor...

Skrevet

Tror aldri det har vært snakk om turbo i en M utgave. Men for at ikke spranget mellom en 330i (231hk?) og M3 (400hk) skal bli så stort, har det vært litt snakk om en 330i med turbo...

Skrevet

Årets BMW E46 M3 GTR har jo følgende data:

Engine specifications

Cubic capacity: 4.0 litres, V8 cylinder

Bore/stroke: 94 mm X 72 mm

Power output: app. 500 bhp at 7,800 rpm

Maximum torque: 500 Nm at 6,500 rpm

Oil: Castrol TWS

Induction system: BMW ECU 12A-V8

Spark plugs: Champion

46211_bc.jpg

Så jeg tror ikke BMW trenger noen turbo for å få en V8 opp i 400hk... 8)

Skrevet

Det vil, med stor sikkerhet, komme en model kalt 335i turbo. Denne vil være en 3-liters motor, med twinturbo, slik som 535d har. Leste dette i nordske auto, motor og sport. Den vil få ca 330 hester...

Skrevet

Satt akkurat og leste dette...

På Nürburgring forleden dag feide det rundt nye M-pakka BMW’er. Både 3-serie og 1-serie kommer snart i gaterace-versjoner.

Ikke vet jeg hvordan spesifikasjonene på den endelige BMW M1 kommer til å se ut, men det jeg vet er at ingeniørene har puttet en 340 hesters trekommatoliters normalpuster i den lille hatchen, og fått den til å gå veldig fort.

bb_34459.jpeg

Nå er det antakelig to gode grunner for at den endelige utgaven blir litt slappere. Den ene grunnen er nok prisen, men den viktigste – BMW har tidligere vist at de klarer å selge nesten alt, uansett pris – er nok at dermed blir gapet opp til M3 for lite. Og de skal jo gjerne selge noen av den også.

bb_34462.jpeg

Men særlig mye slappere blir det nok ikke, selv om karakteren blir litt annerledes. Mens 3,2 liters sugemotoren leverer et sømløst dreiemoment, nesten som en diesel, er den turboladne 3-literen, som sannsynligvis vil trimmes ned fra 330 til litt under 300 hester, adskillig mer eksplosiv. Det er en motor som fermdeles ”kommer på kammen”, og det er nok denne vi får se i topputgaven av BMWs minste. Om den skal hete M1 eller 135iT får tiden vise.

Det er derimot ikke tvil om hva den nye M3 skal hete. Og alle tegn tyder på at den får en 4 liters V8 motor, og at den blir klar for salg neste år. Motoren det dreier seg om vet vi svært lite om, for det sies at den er basert på den V10-utgaven som sitter i M5. Den får selvfølgelig masse elektronikk, også i ventilstyringen, men hva det hele skal resultere i kan vi bare gjette på. Men det at Audi introduserer en RS4 på 420 hester, antyder jo hvor BMW må legge seg.

bb_34468.jpeg

Det vil bli muligheter for å inkludere en 7-trinns SMG-kasse i utstyrspakka. Med den vil motorens mulighet til å dreie over 8.000 virkelig komme til sin rett.

Her å tuttrer de om en 3 liters turbo motor, men da i 1 serien? :shock:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...