Desloch Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Motoren min tikker noe nå, så jeg tenkte på en overhaling (privat). Kjenner en som kjenner en (hehe) som gjør dette ganske rimelig, men når jeg først er så godt i gang, hvor mye ekstra vil det koste å montere turbo tro? 50 hk ekstra, og dumpventil bør vel være minimumskrav, men det skal ikke koste mye. Hvor mange timers arbeid er dette for "en som kan det", og evt. hvor mye koster delene? Bilen er en '92 325i (M50). Forresten, noen på sørlandet som kunne tenkt seg å overhale motoren min for en billig penge?? (hvis han fyren her har veldig mye å gjøre) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Skal du ikke gjøre det skikkelig så ikke gjør det hvis det er en bil du bruker til vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Å bygge turbo er som regel dobbelt så dyrt som først antatt. Å kjøpe deler til turbobygg i Norge er dyrt, Sverige derimot Sjekk : http://www.pure-pf.com/ . Eller ligger vel et lavtrykksturbokit til BMW 6're på rundt 30k, kun i deler. Og som propan sier: gjør det ordentlig, først som sist. Hadde jeg vært deg så hadde jeg heller kjøpt en ferdigbygd turbomotor (brukt) i Sverige/Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 Viss du ikke er ute etter så mye effektøkning så er jo kompresser det beste alternativet spør du meg.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ta2 Skrevet Juli 23, 2005 Share Skrevet Juli 23, 2005 http://www.pure-pf.com/phpBB2/viewtopic.php?t=2276 Sånn kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw323i Skrevet Juli 24, 2005 Share Skrevet Juli 24, 2005 spør du meg så er kompressor og turbokit likt, effektmessig. kompressoren slutter kanskje litt tidligere enn turboen, mens den drar fra bunn av. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Juli 24, 2005 Share Skrevet Juli 24, 2005 jeg bygger turbomotorer vist du er int. overhaler og vanlige og trimma motorer. men bor jo i molde da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå