Martin_87 Skrevet Juli 24, 2005 Share Skrevet Juli 24, 2005 startern har ryki.. noen so veit om en butikk som selger billige startere? på gs kosta det jo 2100kr. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet Juli 24, 2005 Share Skrevet Juli 24, 2005 Var det ny pris hos GS? Hvis ikke kan du høre med de om de har en brukt en.. ev. om OS har... Hvis ikke er kan du vel høre på den lokale huggern eller sjekke her.. http://www.nbfbildeler.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 24, 2005 Share Skrevet Juli 24, 2005 startern har ryki..noen so veit om en butikk som selger billige startere? på gs kosta det jo 2100kr. Jeg har en slik liggende. Sjekk PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Hvis det er til en M20 motor så har jeg en liggende også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin_87 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 men lønner det seg ikke å kjøpe ny? det er vel ikke sikkert at den brukte varer så lenge Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Hvis du får en brukt starter for 500 kr kan du fortsatt kjøpe 4 stk uten at det har kostet prisen av 1 ny. Dette er ikke en vanlig slitedel på M20 motorer såvidt jeg vet (som f.eks. friskluft-vifta), så jeg tror ikke det er noen voldsom risiko ved å kjøpe en brukt. Hvorfor stoppet startmotoren? Har du hatt startproblemer i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin_87 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 er ikke 18 enda så kjører ikke mye.. men den har vært vanskeligere å starte i det siste ja.. og i går varn dø. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 er ikke 18 enda så kjører ikke mye..men den har vært vanskeligere å starte i det siste ja.. og i går varn dø. Vanskelig som i at motoren må gå mange runder før den starter? Eller har selve startern hatt problemer (du må vri endel ganger på nøkkelen før den slår inn etc)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin_87 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 ja den måtte gå mange runder før den startet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Da har du og tidligere eiere slitt ut startern fordi den har blitt brukt lenge og hardt. Det du må gjøre er å få tak i en ny starter, og deretter finne ut av start-problemene så fort som mulig. Hvis ikke vil du på sikt slite ut den nye også (uansett om du kjøper brukt eller nytt). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin_87 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 ok.. han jeg kjøpte bilen av var bil mekaniker. han hadde bytta det meste i motoren osv. hva kan være grunnen til at bilen blir vanskelig å starte a? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 Tja, hva er meningen med livet? Det spørsmålet er svært vanskelig uten å vite noe mer om tilstanden på ulike ting, men det kan være greit å sjekke kompresjonen, tilstand på tennplugger (ikke bare at de virker), sjekke etter vakum-lekkasje på slanger og innsugsdeler (se særlig på den store 90 graders gummibelgen etter luftmengde-målern). Sjekk også at fortenninga er riktig og at rotor/fordelerlokk/coil/tennpluggkabler er i god stand (husker ikke om det er motronic på denne motoren). Det er hvertfall en grei start. Men først må du jo ha en starter så du kan teste ting. Husk at du ikke skal dra bilen på startern lenge av gangen, tror maks er 30 sekunder, også vente 1 minutt før neste forsøk elns.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin_87 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 ok.. rimelig komplisert.. men jeg har aldri måtte holdt på i mer en 5-10 sec før han har starta. takk for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Juli 25, 2005 Share Skrevet Juli 25, 2005 5-10 sekunder er litt lenge synes jeg, den skal starte i løpet av 1-2 sekunder normalt sett. Hvor i landet holder du til hen da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Martin_87 Skrevet Juli 25, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 25, 2005 Enebakk 4 mil fra Oslo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå