Gå til innhold

E30 323i Turbo - "S3TR" - Evighetsprosjekt?

Anbefalte innlegg

• Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

stili stili! skal i gang med samma greia selv nå men blir null interiør og et veltebur i denna! hvorfor snudde dere ikke bare grenrøra opp ned før dere laga adapter?

TN_Skifte%20av%20toppakning.JPG

Skrevet

Vi valgte å gjøre det sånn for å få turboen der den står nå. Med opp-ned manifold kommer turboen langt frem og veldig nærme toppen. Hva som er best skal ikke jeg si, men det blir sånn :)

Skrevet

Da fikk vi gjordt litt i kveld også :) Desverre ble wastegate røret utsatt for en alvorlig sveiseulykke, men det kommer forhåpentligvis til å gjenoppstå i all sin prakt..

Understell er sandblåst og har fått etpar strøk med tokomponent skipsmaling, ikke verdens beste finsih, men det går nok bra. Polyforinger er montert.

100_00991.jpg

Polyforinger i fremre bærearm-feste.

100_01001.jpg

Detaljer på varmeskjold som etterlyst.

100_01011.jpg

@ Ehrnst: Et lite bilde av turboen, wastegaten skal moddes og shines, i bakgrunnen ser du liket :P

100_01021.jpg

Skrevet

Haha, jaja...får håpe den gamle fønern får et bedre liv der den havner nå... den hadde nok gjort jobben sin gitt.

Fint varmeskjold. Hvor mye kos og klem, evt. gullmynter skulle du hatt for å smi sammen et til? mistenker det vil spare plugger/pluggledningene mine med et sånt et:). hvertfall med turboen så nærme toppen som jeg har nå

Edit: "det er godt vi har hverandre" :lol:

• 1 month later...
Skrevet

Oppdatering skal bli ;)

Nå har vi ikke fått gjordt så veldig mye av de vanlige grunnene, men det har blitt noen små timer i garasja. Vi har også fått tak i gamle bilder som mangla på de 5 første sidene.

Innsug og luftfilter prøvemontert på turbo:

100_0185.jpg

Trykkrør ut fra turbo prøvemontert:

100_0188.jpg

WG koblet sammen med DP, grunn vinkel for å forhindre turbulens:

100_0187.jpg

Elektrisk kjølevifte med justerbar elektronisk termostat kjøpt inn:

100_0189.jpg

Vifte av type tynn :)

100_0190.jpg

Oljefilter omplassert, større oljemengde gir bedre kjøling:

100_0191.jpg

Forsterket oppheng for bakre støtdemper prøvemontert:

100_0193.jpg

CNC maskinert med sfærisk lager i stål:

100_0194.jpg

Nå venter vi på understell fra tyskland, noe vi har gjordt siden januar!! Vi må ha bilen på hjula igjen for å få ut motoren, så det står nok stille en stund..Men det er jo sommer og tid for kalde pils i sola, så vi overlever ;)

• 1 month later...
Skrevet

Her er en liten oppdatering :) Uten bilde desverre, men det var ikke så mye å ta bilde av :wink:

Har flyttet radiatoren litt i dag, flyttet den ca. 15cm til venstre å 3-4 cm bak.

Dette vart gjort av en rekke grunner, men mest fordi vi ville ha litt mer plass til den elektriske kjøleviften som skal stå mellom IC og radiator.

Andre fordeler med dette er at vi får muligheten til å lage et veldig bra kaldluftsinntak til turboen, samt at vi får litt bedre plass til oljefilterflytteren.

Ellers så har det vært rolig. Venter fortsatt på understell fra Tyskland :evil:

Men vi har jo en pakke fra Koed en plass i Norge som er på vei hit :) Pakken er på 50kg så der er endel snacks :lol: Har også bestillt Green Stuff bremseklosser.

Skrevet

nå venter vi på oppdateringer, jeg er på hugget etter og bygge turbo igjen, og skal bygge blokka med stempler som er like til s3t`n da org stemplene ligger i min garage, men 3 stk er def. så det skal bestiles nye. liker 2,3l bedre en 2,5l gr mere gods.

hva er efekt målet med motoren din og vilke motoe styring skal du bruke?

jeg skal klare 250-300hk med org 325 sprut på 2.3l

Skrevet

Hvor skal du få tak i originale S3T stempler? Vi skal enten dreie ned original stemplene eller muligens kjøpe smidde custom stempler.

Målet er over 300 hk i motoren med hjelp av Megasquirt V3. Du kan nok klare rundt 250 hk med modda Motronic, men da har du ikke spesiellt god kontroll på hva som foregår. Derfor foretrekker vi datasprut :)

Oppdateringer kommer vel før nyttår ;) Mulig vi må til med rettslige tiltak mot forhandleren av Coilover kitet vi betalte i fjor som vi ennå ikke har fått :?

• 1 month later...
Skrevet

Jul og nyttår på en gang! :D:D

I dag kom coilover kitet, etter 10 mnd venting, masing og frustrasjon! Alt ser faktisk ut til å stemme også ;)

Nå blir det å få bilen av bukkene etter ett år i garasjen...Så skal det bygges motor :twisted: Kanskje bilen står ferdig i stg.1 til sommeren..

Skrevet

God jul og godt nyttår ja!! :lol:

Etter så mye venting og usikkerhet er det godt å få coiloversene i hus. Nå vet jeg hvordan ekte glede kjennes :P hehe.

Etter endel beundring av de nyankomne delene fikk vi presset på nye hjullager i dag samt prøvemontert bremseskivene :wink:

Så her er et par bilder av Highsport settet:

Coilover med borra og slissa bremseskive.

19102006160.jpg

Bakre bærearm.

19102006162.jpg

Nå gjenstår det bare et par detaljer før understellet er klart til å skruest på plass. Etter blir det motor overhaling, dreing av stempel, ombygging fra automat til manuell, shining av motorrom osv. Listen er lang, men arbeidslysten er på topp! 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...