Haien Skrevet April 26, 2006 Skrevet April 26, 2006 stili stili! skal i gang med samma greia selv nå men blir null interiør og et veltebur i denna! hvorfor snudde dere ikke bare grenrøra opp ned før dere laga adapter?
S3TR Skrevet April 26, 2006 Forfatter Skrevet April 26, 2006 Vi valgte å gjøre det sånn for å få turboen der den står nå. Med opp-ned manifold kommer turboen langt frem og veldig nærme toppen. Hva som er best skal ikke jeg si, men det blir sånn
S3TR Skrevet April 26, 2006 Forfatter Skrevet April 26, 2006 Da fikk vi gjordt litt i kveld også Desverre ble wastegate røret utsatt for en alvorlig sveiseulykke, men det kommer forhåpentligvis til å gjenoppstå i all sin prakt.. Understell er sandblåst og har fått etpar strøk med tokomponent skipsmaling, ikke verdens beste finsih, men det går nok bra. Polyforinger er montert. Polyforinger i fremre bærearm-feste. Detaljer på varmeskjold som etterlyst. @ Ehrnst: Et lite bilde av turboen, wastegaten skal moddes og shines, i bakgrunnen ser du liket
ehrnst Skrevet April 27, 2006 Skrevet April 27, 2006 Haha, jaja...får håpe den gamle fønern får et bedre liv der den havner nå... den hadde nok gjort jobben sin gitt. Fint varmeskjold. Hvor mye kos og klem, evt. gullmynter skulle du hatt for å smi sammen et til? mistenker det vil spare plugger/pluggledningene mine med et sånt et:). hvertfall med turboen så nærme toppen som jeg har nå Edit: "det er godt vi har hverandre"
S3TR Skrevet Juni 28, 2006 Forfatter Skrevet Juni 28, 2006 Oppdatering skal bli Nå har vi ikke fått gjordt så veldig mye av de vanlige grunnene, men det har blitt noen små timer i garasja. Vi har også fått tak i gamle bilder som mangla på de 5 første sidene. Innsug og luftfilter prøvemontert på turbo: Trykkrør ut fra turbo prøvemontert: WG koblet sammen med DP, grunn vinkel for å forhindre turbulens: Elektrisk kjølevifte med justerbar elektronisk termostat kjøpt inn: Vifte av type tynn Oljefilter omplassert, større oljemengde gir bedre kjøling: Forsterket oppheng for bakre støtdemper prøvemontert: CNC maskinert med sfærisk lager i stål: Nå venter vi på understell fra tyskland, noe vi har gjordt siden januar!! Vi må ha bilen på hjula igjen for å få ut motoren, så det står nok stille en stund..Men det er jo sommer og tid for kalde pils i sola, så vi overlever
S3T Skrevet August 24, 2006 Skrevet August 24, 2006 Her er en liten oppdatering Uten bilde desverre, men det var ikke så mye å ta bilde av Har flyttet radiatoren litt i dag, flyttet den ca. 15cm til venstre å 3-4 cm bak. Dette vart gjort av en rekke grunner, men mest fordi vi ville ha litt mer plass til den elektriske kjøleviften som skal stå mellom IC og radiator. Andre fordeler med dette er at vi får muligheten til å lage et veldig bra kaldluftsinntak til turboen, samt at vi får litt bedre plass til oljefilterflytteren. Ellers så har det vært rolig. Venter fortsatt på understell fra Tyskland Men vi har jo en pakke fra Koed en plass i Norge som er på vei hit Pakken er på 50kg så der er endel snacks Har også bestillt Green Stuff bremseklosser.
TSL Skrevet August 26, 2006 Skrevet August 26, 2006 nå venter vi på oppdateringer, jeg er på hugget etter og bygge turbo igjen, og skal bygge blokka med stempler som er like til s3t`n da org stemplene ligger i min garage, men 3 stk er def. så det skal bestiles nye. liker 2,3l bedre en 2,5l gr mere gods. hva er efekt målet med motoren din og vilke motoe styring skal du bruke? jeg skal klare 250-300hk med org 325 sprut på 2.3l
S3TR Skrevet August 28, 2006 Forfatter Skrevet August 28, 2006 Hvor skal du få tak i originale S3T stempler? Vi skal enten dreie ned original stemplene eller muligens kjøpe smidde custom stempler. Målet er over 300 hk i motoren med hjelp av Megasquirt V3. Du kan nok klare rundt 250 hk med modda Motronic, men da har du ikke spesiellt god kontroll på hva som foregår. Derfor foretrekker vi datasprut Oppdateringer kommer vel før nyttår Mulig vi må til med rettslige tiltak mot forhandleren av Coilover kitet vi betalte i fjor som vi ennå ikke har fått
TSL Skrevet August 29, 2006 Skrevet August 29, 2006 skal bestille nye stempler etter mål fra de gammle hvis det blir 2,3l turbo igjen.
S3TR Skrevet Oktober 19, 2006 Forfatter Skrevet Oktober 19, 2006 Jul og nyttår på en gang! :D I dag kom coilover kitet, etter 10 mnd venting, masing og frustrasjon! Alt ser faktisk ut til å stemme også Nå blir det å få bilen av bukkene etter ett år i garasjen...Så skal det bygges motor Kanskje bilen står ferdig i stg.1 til sommeren..
S3T Skrevet Oktober 19, 2006 Skrevet Oktober 19, 2006 God jul og godt nyttår ja!! Etter så mye venting og usikkerhet er det godt å få coiloversene i hus. Nå vet jeg hvordan ekte glede kjennes hehe. Etter endel beundring av de nyankomne delene fikk vi presset på nye hjullager i dag samt prøvemontert bremseskivene Så her er et par bilder av Highsport settet: Coilover med borra og slissa bremseskive. Bakre bærearm. Nå gjenstår det bare et par detaljer før understellet er klart til å skruest på plass. Etter blir det motor overhaling, dreing av stempel, ombygging fra automat til manuell, shining av motorrom osv. Listen er lang, men arbeidslysten er på topp!
staxx Skrevet Oktober 25, 2006 Skrevet Oktober 25, 2006 hvor har du kjøpt deler til utak av oljetrykk fra motor (til turbo)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå