Gå til innhold

E30 323i Turbo - "S3TR" - Evighetsprosjekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Gjort noe med R'en i det siste dere da gutta?

@325ti:

må se å få kobla opp dette sprutet ditt du nå ;)

jess, no er bilen satt vekk for vintern og da blir det! ronny driver og lurer på meg ny turbo også, samt at grenrøret er under produksjon=) skjer litt no endelig!

men litt off topic;P

• 2 weeks later...
  • Svar 155
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

I dag ble det gjordt litt grovarbeid..Øks ble selvsagt brukt, noe som bør være standardutstyr i alle garasjer :D

Hva er dette som ramla ned under bilen?? Vi veit ikke hva det kan være så vi kaster det på havet! Den som kan svare på hva det er kan berge skiten fra en fuktig grav ;)

100_0420.jpg

Tok av toppdekselet..Skummelt!

100_0419.jpg

100_0421.jpg

100_0423.jpg

Noen som har sett noe sånnt skje før? Toppen ser forøvrig ut til å være i veldig bra stand.

Spor av original honing i sylindre også, så her er håp :)

100_0425.jpg

S3T skal bli sjømann (skipselektriker) i Mars, og bilen skal bli kjørbar til den tid så her må det jobbes!

@ 325ti: Du må jo gjøre noe for ikke å bli frakjørt ;)

@ ehrnst: DP blir ferdig i morgen og sendt til deg over helga.

Skrevet

sykeste me den kam smørnings røret. aldri sett før, så jo nesten ut som de va kappa rett va.

@ 325ti: Du må jo gjøre noe for ikke å bli frakjørt

hehe, vi får se hva som skjer over vintern;)

Skrevet

Hmmmmm...... her så det da ut til å se bra ut. Var ikke noe spon av honing hos meg gitt. hehe.

Men pokker, har det røret vært sånn hele tiden? må da ha kommet noen ulyder ved kjøring

Skrevet

Jeg tror det røret har vert sånn det er hele tiden mens jeg har hatt bilen. Og det ser ut til at røret har fått seg en liten knekk helt i fremkant av motoren, det har sikkert skjedd under montering. Men det har ikke vert noen ulyder uten om den vanlige tikkingen som alle M20 motorer har :lol: . Men kansje mye av den lyden forsvinner når vi monterer et nytt oljerør :)

Toppen og sylinderene såg ganske bra ut bortsett frå det oljerøret.

Fikk også et triggerhjul og VR-sensor i posten i dag som skal brukest til å styre tenningen. Takk til Propan for det :)

Skrevet

åssen ser kammen din ut da? ser for meg en godt smurt en på midten og en godt slitt en på endene. blei lurt av de røret der en gang, anbefales og blåse ut hver gang du er av med toppdekselet

Skrevet

Uten noe nærmere innsyn ser kammen ganske bra ut! Håper og tror at toppen har overlevd oljerørangrepet!! Men nå skal ålesundby snues på hode :P

Skrevet

hehe, den er allerede snudd på hode, men jeg koser meg hver gang jævlene stopper meg og ser at børsa er godkjent=) de er like sure hver gang de må slippe meg med "stor radiator i fronten" hehe

• 1 month later...
Skrevet

En liten oppdatering for de som maser sånn :?:;)

Målsettingen for ferdigstilling av prosjektet er justert en smule grunnet sponsoravtale med Sætre Kjeks!

Høyre fotbrønn..

100_0439.jpg

100_0445-1.jpg

Diverse andre deler av bilen er bytta ut med blomsterjord, men vi er ved godt mot :)

Ellers har S3T skoga tak i noen BBS felger som bør holde til banebruk. Felgene trenger endel TLC, men vi har tydeligvis god tid så dette skal bli bra! Må bare bygge en "innretning" som letter pussejobben litt..

100_0444.jpg

100_0443.jpg

Blokk og interne motordeler skal til maskinering asap, S3T må ha litt avveksling og kosejobb mellom all sveising og sliping. Oppdatering kommer :)

Skrevet

Det har blitt litt mer sveising i hjulhusa en først antatt, men nå er det stortsett klart for å sette på plass understellet bake.

Det må nevnest at jeg aldri har sveist noe før vi begynte på denne bilen, men man må jo prøve. En som kan det hadde nok ledd av meg, men man lærer så lenge man lever :wink: (Dagens kloke ord)

Work in progress i toppen av hjulhuset:

17012007272.jpg

Feste til påfyllingsrøret hadde nesten løsnet helt, så her måtte det kappes:

29012007273.jpg

En platebit ble smidd ut av en tanks som står her :P :

30012007274.jpg

Så ble festet sveist på igjen:

30012007280.jpg

En annen detalj som kan nevnest er:

30102006169.jpg

Greitt å ha litt justerings muligheter :wink:

Jeg hadde et topplokk liggende så da la jeg meg ut på et miniprosjekt som var MYE større en jeg trodde! Men resultatet ble jo ok.

Etter MYE pussing såg det slik ut:

06092006131.jpg

06092006132.jpg

20 min. senere såg det slik ut :wink: :

06092006139.jpg

06092006138.jpg

Skrevet

K-Mac kitet er ikke godkjent for gatebruk, det finnes heller ikke TÜV papirer. Men det er jo en smal sak å montere de etter godkjenning. Tviler på de fører til merknader på EU-kontroll, vertfall om en skjuler de under en tårnstiver ;)

Skrevet

Etter at topplokket var pusset ned med 400 papir brukte jeg en aluminiumspolering som jeg kjøpte med Gasolin.

Det gikk med noen timer på pussingen, men når det var gjort var det ganske enkelt å polere opp overflaten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...