Divine Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Er det noen som vet om det er stor pris forskjell på disse motorene ? Jeg bytter ikke motor selv, og vil ha garanti. Derfor skal Tkbilservice (www.tkbil.no) få lov og ta jobben. (noe som koster 22 000 kr+) Jeg lurer også på hvor stor forskjell det er fra 325 til 328 . Fks om noen vet hva 328I bruker fra 80kmt - 120 kmt i 4 gir. Vet at 325 gjør det på 8,2 og min 320 gjør det på 11,5 Er som sagt ute etter mer dytt i bilen, SPes etter 100 kmt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 nå er 325 og 328 motorene ganske forskjellige. correct me if im wrong people: 325 kalles m50b25. blokka er støpt i stål. den fås uten vanos og med enkel vanos. oppover årene ble dreiemomentet forbedret grunnet vanos, men HK antall ble uendret. (vertfall på papiret ) 328 kalles m52b28 og er avtageren til m50 motorene. de har blokk som er støpt i aluminium og har minst enkel vanos. dobbelvanos finnes sikkert også. litt usikker på vanos greia. den har naturlig nok litt mer dreiemoment, og går godt ellers. såvidt jeg forstår er m52b28 mer av avansert. den har mer elektronikk som styrer hele greia. har ogsålest at m52 kassene har litt lang utveksling på de høyeste girene. med tanke på at du vil har fraspark over 100. kan være det er diffen som gjør det også. det går unna uansett. men med tanke på forskjellig oppbyggin av motorene, samt at de ble forbedret over årene så varierer sikkert prisen litt også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 med andre ord, du ville heller ha valgt 328 i Har kontaktett tk, de skal se på saken. Håper jeg slipper og vente 2 mnd før de får ut fingeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bimmerdude Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Største forskjellen er vel egentlig at 328 motoren er mye sterkere på turtall under 4000 rpm. Dette gjør ikke bare at bilen blir raskere men mye viktigere at bilen blir en komfor maskin av dimensjoner og at drivstofforbruket blir mye lavere. Man tøffer rundt på tomgang omtrent hele tiden. 215 Nm ved 1000 rpm!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 mm. snakket med tk bil (igjen) han mente det ikke var rare prisforskjellen mellom 325/328 og jobben. Så da håper jeg de ringer de kommende dagene , og at de da har skaffet fult pris overslag og hvor raskt de kan skaffe de ulike motorene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå