BEMWE Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Hei. har lyst å få bilen min litt stivere. er det noen som kan anbefale et senkesett (moderat senking) til en billig penge. Er det en ide å senke mer foran enn bak?? er det en bremseregulator som må stilles på etter senking?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 anbefaler H&R og eibach. jeg syntes det blir penest hvis bilen er litt mer senket foran enn bak. bmw`r pleier å være litt høyere foran enn bak orginalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Hei. har lyst å få bilen min litt stivere. er det noen som kan anbefale et senkesett (moderat senking) til en billig penge. Er det en ide å senke mer foran enn bak?? er det en bremseregulator som må stilles på etter senking?? Hva mener du med billig penge da? Og skal du ha komplett sett inkludert dempere og fjærer? anbefaler H&R og eibach.jeg syntes det blir penest hvis bilen er litt mer senket foran enn bak. bmw`r pleier å være litt høyere foran enn bak orginalt. Nå er vel ikke H&R og Eibach det billigste på markedet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BEMWE Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 lurte på og bare skifte fjærer i første omgang. billig betyr at jeg ikke vil spandere altfor mye på bilen. trenger liksom ikke være det hotteste på markedet så lenge det holder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 kjetil 320 E36: nei, det er ikke det billigste, men det er det jeg anbefaler.. men det er ikke så dyrt heller. tror du får 4 fjører fra H&R til rundt 2 tusen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Frode H. Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Så lenge man bare skal ha fjærer mener jeg det bare er tull å kjøpe det billigeste. Det er kanskje ikke mer enn en tusenlapp i forskjell på kvalitetsfjærer og de billige, dårlige fjærene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Så lenge man bare skal ha fjærer mener jeg det bare er tull å kjøpe det billigeste. Det er kanskje ikke mer enn en tusenlapp i forskjell på kvalitetsfjærer og de billige, dårlige fjærene. Hva er de dårlige fjærene du tenker på da?? Apex,Jamex o.l?? Jeg har hatt flere biler med Jamex,Apex og H&R... Har egentlig aldri merket noen nevneverdig forskjell på billige og dyre fjærer. Merker sikkert forskjell hvis mann driver å kjører endel på bane,autoslalom osv... Men til mitt bruk har jeg aldri merket noen forskjell. Har heller ikke opplevd at de "billige" fjærene har seget sammen over tid... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 på min M3 sitter det apex-fjører, som har seget med det resultat att demperne har tatt kvelden.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
P.I.B Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 på min M3 sitter det apex-fjører, som har seget med det resultat att demperne har tatt kvelden.. Tok det lang tid før de begynte å sige da?? Jeg er jo ikke så kjent for å ha bilene mine så alt for lenge før jeg selger de... men har allikevel ikke opplevd at noen har seget.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 på min M3 sitter det apex-fjører, som har seget med det resultat att demperne har tatt kvelden.. Er det originale dempere eller er det komplett sett med Apex-dempere? Er jo ikke akkurat uvanlig at demperne tar fort kvelden uansett fjørmerke hvis det senkes på originaldempere.. Til trådstarter: Billigbillig får du fra f.eks. http://www.eiker.com. De hadde ihvertfall lenge senkefjørsett til 999,-. www.autospar.no har også noe billigopplegg. Skal du gå for H&R eller tilsvarende fra www.auto-trio.no tror jeg du nærmer deg 2500,-. AP får du i forskjellige høyder hos www.schmiedmann.no til 1700-1800,-. AP har forøvrig livstidsgaranti på fjærene sine... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 det er orginale dempere på den ja, men hvis du ikke senker mer enn 40mm, så skal ikke det være noe problem. men nå har vel fjørene seget til nærmere 60mm.. det billigste kan fort bli dyrt.. vet ikke hvor lenge det har vært montert på bilen, da det fulgte med ved kjøp av bil. www.powerzone.no har også H&R. noen som har hatt problemer ved bestilling der (lang leveringstid), men jeg har alltid fått varene til avtalt tid. tror de også skaffer andre merker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten318 Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 det er orginale dempere på den ja, men hvis du ikke senker mer enn 40mm, så skal ikke det være noe problem. men nå har vel fjørene seget til nærmere 60mm.. det billigste kan fort bli dyrt.. vet ikke hvor lenge det har vært montert på bilen, da det fulgte med ved kjøp av bil. www.powerzone.no har også H&R. noen som har hatt problemer ved bestilling der (lang leveringstid), men jeg har alltid fått varene til avtalt tid. tror de også skaffer andre merker. Men spørs jo hvordan dempernes tilstand når du satt på senkefjærer da.. Min forrige bil tok demperne mine kvelden da jeg senket min 40 mm men da var de litt slitne å.. At fjører søkker 2cm har jeg liten tro på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå