Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Driver og bygger om bilen fra mekanisk til elektrisk vifte, og bruker en monstervifte fra Volvo S60/V70/S80 eller noe sånt (Bosch). I oppstartsøyeblikket trekker den over 40A. Trenger derfor en heftig sikring. Disse vanlige bilsikringene (flatstift) har jeg bare funnet opp til 30A. Mener jeg har sett på 60A, men husker ikke hvor, og holder standard flatstiftholdere til så mye? Lurer litt på en bilstereosikring: http://www.bilradiospes.no/prod_detaljer.php?id=225 Noen som vet om den er med sikring, og evt. hvor kraftig sikringen er? Har en lignende med sikring på 60A til effektforsterkeren, tror noe slikt hadde vært optimalt, men min er fra et komplett kabelsett til en del penger.. Har også sett at Biltema har tilsvarende sikringsholdere. Noen som vet hva de er på? Gidder ikke kjøre 8 mil om det er bomtur, og å ringe de fehodene på Biltema er komplett umulig. Får man tak i de har de aldri peiling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 sånne sikringer og sikringsholdere får du kjøpt på biltema og de fleste andre bilrekvisita og bilstereo butikker... får vel sikringer helt opp til 120a men de er det skjeldet noen har på lager da det går mest i 60a... Jeg og bruker elektrisk vifte i min bil men jeg bruker bare vanlig 10a sikring... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 sånne sikringer og sikringsholdere får du kjøpt på biltema og de fleste andre bilrekvisita og bilstereo butikker... får vel sikringer helt opp til 120a men de er det skjeldet noen har på lager da det går mest i 60a... Ok. 60A skulle holde fint. Jeg og bruker elektrisk vifte i min bil men jeg bruker bare vanlig 10a sikring... Hadde bare min trukket så lite hadde det ikke vært noe problem.. Denne trekker som sagt over 40A i starten på full during. I Volvoene kjøres den visst nok i tre trinn, alt etter vanntemp og A/C og slikt, så der er den nesten aldri på max.. men på min bygger jeg bare av og på. Har ikke behov for noe annet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC Schnitzer Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Du får paralell koble da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Parallellkoble to vanlige sikringsholdere/sikringer tenker du på? Går jo det, men vil gjerne ha det litt skikkelig når jeg bygger om til el.vifte. Blir selvfølgelig termostatstyrt. Er så kjipt å selge en bil med masse jallamekk på. Dessuten liker jeg følelsen av at ting er skikkelig gjort.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Kjøpt vifta fra en kar på bmwccn? Trenger du virkelig 60A sikringer, jeg kjøpte også en volvo vifte og det holder med en sikring på 40A. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Kjøpt vifta fra en kar på bmwccn?Trenger du virkelig 60A sikringer, jeg kjøpte også en volvo vifte og det holder med en sikring på 40A. Kjøpte av en som heter Ole M. Han bor rett borti her, har skrudd litt for meg tidligere. Han har annonsert noen vifter på BMWCCN tidligere ihvertfall. Vet ikke om han har lagt de ut i det siste. Trenger ikke 60A nei. Den trekker som sagt ca. 40A, så 40A må jeg nok ha. Ole M. har parallellkoblet to flatstiftsikringer på 02 turboen sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Okei, samme karen jeg kjøpte fra. Den jeg har greier seg med 40A, men jeg fikk den til å gå på 30Asikringer en stund før de smalt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Gidder ikke drive å bytte sikringer. Gjør det skikkelig fra begynnelsen av... Har du koblet opp med termostat? Hva slags termostat og hvor har du i så fall koblet den opp? Reléstyring? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Orginalt på min e21 er det en monster vifte! Og du trenger IKKE noe kraftigere sikring!Orginalt skal alle de viftene kobles opp med relè. Koble opp rele og sikring til styrestrømmen på relèet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Orginalt på min e21 er det en monster vifte! Og du trenger IKKE noe kraftigere sikring!Orginalt skal alle de viftene kobles opp med relè.Koble opp rele og sikring til styrestrømmen på relèet. Hvorfor på styrestrømmen? Skal koble det opp med relé, men bør vel legge sikringen på pluss-ledningen til vifta, så nærme batteriet som mulig, på tross av relé..? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Sjekk hvordan det er koblet orginalt. Er ikke noe monster sikring på min orginalt ihvertfall.Ikke fordi det er dumt å sette det på altså,men skjønte ikke helt vitsen med det så lenge det ikke er orginalt. Relèet fungere vel som en sikring det også? Står det ikke forskjellig amp på de? Kortslutter det så går bare relèet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 Gunnar når du er ferdig kommer det da en gjør det selv notis på sidene her, skulle gjerne gjort det samme med min E28 men det eletriske har jeg liten peiling på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Juli 27, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 27, 2005 Sjekk hvordan det er koblet orginalt. Er ikke noe monster sikring på min orginalt ihvertfall.Ikke fordi det er dumt å sette det på altså,men skjønte ikke helt vitsen med det så lenge det ikke er orginalt.Relèet fungere vel som en sikring det også? Står det ikke forskjellig amp på de? Kortslutter det så går bare relèet. Sikkert sant det, men vil nå ha sikring på plass jeg. Har ingen Volvo V70 å sjekke for å se hvordan det er originalt, så jeg gjør det nå som nevnt. Har fått tak i alt jeg trenger nå, tror jeg. Bortsett fra 32mm nøkkel til å løsne den gamle viften med. Gunnar når du er ferdig kommer det da en gjør det selv notis på sidene her, skulle gjerne gjort det samme med min E28 men det eletriske har jeg liten peiling på. Kan alltids skrive litt om det, men om det blir nok ingen 100% nøyaktig steg-for-steg. Det kommer an på så mange ting i forhold til termostatstyring og slikt, men får se.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
318iAT Skrevet Juli 27, 2005 Share Skrevet Juli 27, 2005 Kan alltids skrive litt om det, men om det blir nok ingen 100% nøyaktig steg-for-steg. Det kommer an på så mange ting i forhold til termostatstyring og slikt, men får se.. Nei trenger ikke en 100% løsning men en liste over hva jeg trenger og hvordan du kobler for å få stasen termostatstyrt, det burde holde Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå