Infinity Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Bmw 318i 1992mod. Bnsinforbrukmåleren min driver å tuller nå. Begynte først idag tidlig. Speedon går ned til null og bensinforbrukmåleren går rett til værs så man ikke ser den. De slutter å virke paralellt liksom. Noen som vet hva det kan være? De har vel en felles sensor/måler eller noe? er vel ikke speedometer waier på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Tror du har fått noe tull med det bakre ledningsnettet ditt i værste fall. Mulig de har blitt avisolert og ligger til jord.Ta av ledningen til akselen(speedometer) og mål om den går til jord. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Så det er elektronisk måling til girkassa på disse?? Hmm, nesten litt rart, for jeg lurer på om det ikke ble sånn etter jeg var på verksted å jekka opp bilen å satt på nye dekk.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
C0bra Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Eller det kan være printplata eller føleren i kardangen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Nei nei,bakakselen!Ikke girkassa.Føleren til speedometer går på bakakselen på de. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Åja, bare vært borti forhjulstrekk jeg og der var den på kassa;) Men det at det går paralellt med bensinforbrukmåleren da? Det må jo fortelle noe om hva det kan være.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Ja,for i det bakre ledningsnettet går alle sammen.Speedometer,bensinmåler,bensinpumpe,lys og div. Men det er ikke så svær sjangs for akkurat dette altså,sjekk koblinger og div bak klokkene først,sikringer og div. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Hmm.. Mulig at det har vært et prob med bensinpumpa og, bilen er blitt litt treg å starte, etter at forrige eier visstnok for to år siden byttet den. Har vært sånn at den går 3-4 sek på starteren siden det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Sansyligheten for at det er printkortet eller andre komponent i selve instrumenthuset er ganske stor. Da eg hadde lignende problem skjifta eg føleren på klokka og sprayet elektrospray på komponentene i instumenthuset uten resultat. Ting ordnet seg da jeg fikk tak i et annet instumenthus, med andre ord var det nok deler av printkortet som styrer speedometeret som var kaputt og det lønner seg ikkje å kjøpe nytt printkort. Prøv annet instrumenthus! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Hmm, hørtes tungvint ut, liker ikke sånn småfikling:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Teekay1983 Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Ting har nok en tendens til å virke tungvinte, uten at de trenger å være det Har ikkje vært i nærheten av noe e36 instumenthus så jeg vet ikkje hvordan det ser ut inni. Men når det gjelder å bytte hele huset er det nok ikkje noe særlig mer komplisert enn på min. Tar 8-10 minutt. Bare å skru av rattet 2 minutt vipp ut instumenthuset 1 minutt, ta ut 1-3 ledninger 2 minutt, og sett inn det andre instrumentet i motsatt rekkefølge. Har aldri gjort det på e36 så andre personer må gjerne korrigere meg så jeg ikkje sender denne karen ut på ville veger. Dette er i hvertfall ikkje noe spessielt dyrt dersom du finn eit billig brukt instumenthus i forhold til nytt printkort som vel koster 2000-3000kr ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Infinity Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Oki, takker for hjelp:) Liker ikke sånt pusle arbeid:P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå