Gå til innhold

Kundeservice? (Bavaria)

tomasb
 Share

Anbefalte innlegg

Har akkurat vært med en kamerat og sett etter bil.

Han vil ha en stor 4-hjulstrekker med diesel og grønne skilt.

God service hos de fleste forhasndlere, helt til vi til slutt skulle innom bavaria å skikke på en X5. Etter å ha virret rundt i butikken i 15 min, og blitt totalt oversett av selgerene, som bare satt i glass buret sitt, gjekk me.

Enelendig service i fra salgsavd. til bavaria.

Samme var det når eg når eg kikket etter ny bil forrige gang og. Me såg ikkje rike nok ut.

Pga av dårlige selgere, hgar de nå gått glipp av salg for 500-800.000.

Men ros til delelageret på bavaria. kjempeservice! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La til Bavaria i overskriften her.. Salgssjefen hos Bavaria er jo tross alt registrert på forumet her, så kanskje han ser tråden. :)

Dette er uansett noe jeg har opplevd flere steder, men må berømme Morris Bil (nå Tronrud) i Tønsberg når det gjelder service i nybilavdelingen. Selgerne kommer nesten løpende bort til deg så fort du kommer inn dørene, prøvekjøring er heller ikke noe problem.

Jeg tror faktisk at grunnen til dette er at Morris/Tronrud Tønsberg har et eget bygg til nybilavdelingen (deler/verkstedservice er i nabobygget). Det går ikke masse folk inn og ut der og surrer rundt blant bilene mens de venter på kundebehandlere ifm. med innlevering/henting av bil på verkstedet eller delekjøp. Der inne er det kun folk som er interessert i ny bil, enten det bare er for å titte eller for å handle. Derfor er det en mye større andel potensielle salg blant de som går der inne, i motsetning til hos f.eks. Bavaria Sandnes hvor alt foregår i samme lokalet. Man går jo blant nybilene bare for å komme til deledisken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel også få legge til at akkurat slik er det hos Sulland Bil på gjøvik også. (BMW avd.) Vært der mange ganger, men ikke en dritt av hjelp å få. Har man ikke dress, slips og koffert er man tydeligvis ikke verdt noe. Dette er for dårlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilselgere er noen rare folk. Jeg synes i hvert fall det er underlig at mange store, 'seriøse' forhandlere tilsynelatende har veldig liten kvalitetskontroll på sine selgere. Jeg føler dette er et fenomen som går igjen omtrent overalt.

D jeg tidligere i sommer ville prøve en ny Golf GTI på den lokale VW-butikken tok det ca 45min med prat og diskutasje med sjefen før jeg fikk nøkkelen i hånda. Selgern hadde tydeligvis ikke lyst til å låne vekk den røde 'sportsbilen' til noen under 50. Jeg har en følelse av at noen selgere blir så betatt av bilene sine at de nesten prøver å gi kunder inntrykk av at de har laget dem selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt råd er å gi tilbakemelding på slike episoder skriftlig til adm. dir eller ansvarlige hos aktuelle firma. Med flere slike henvendelser blir tiltak satt i verk. Ved gjentatte ganger sendes også kopi til importør. Vi må ta oss tid til å si fra skal vi oppleve dette noe bedre. Jeg blir jæ..... provosert over slik attitude fra udugelige selgere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er den samme driten hos Stenshagen Bil på Lillestrøm. Jeg syntes man bør forvente profesjonelle selgere hos BMW forhandlere, men nei.... Jeg var innom fordi jeg skulle kjøpe en 523i og siklet på en som de hadde stående. Men han sløve middelaldrende gubben med briller som subba rundt der, sto bare i døra med røyken og kaffen. Så jeg ventet på, i, under, over bilen til han var ferdig. Men han bare subbet videre. Dette var på formiddagen og det var kun han og jeg som var der. Etter en halvtimes tid stakk jeg, og dusten mistet et salg på over 300k. Kjøpte et annet sted istedet.

Dette var i 2001, men han kisen jobber der enda. Har vært innom et par ganger senere og han ser meg ALDRI. ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...