hel2810 Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Hei! Har nettopp gått til innkjøp av en 99 520I. Det kommer en liten suse/skurrelyd når jeg gir gass. Får frem denne lyden første gangen jeg trykker på gassen etter at motoren er skrudd av. Kan dette være en vakumklokke som er defekt eller er dette normalt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Er det fra den ventilen på bremsekraftforsterkeren da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet Juli 26, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 26, 2005 Hmmmmm, tror ikke det. Er ikke sikker på hvor i motorrommet lyden kommer fra. Skal vel ikke bli noe trykk på bremsekraftforsterkeren når jeg gir gass? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Juli 26, 2005 Share Skrevet Juli 26, 2005 Nei,men hvis den er defekt slipper den ut luft fra bremsekraftforsterkeren.For der er det vakum. Vet ike hva det er,umulig å gjette uten å høre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjalle Skrevet Juli 28, 2005 Share Skrevet Juli 28, 2005 En normal lyd på automat e39 når du kjører i gang er en suselyd som kan høres ut som en flymotor som drar i gang,litt overdrevet men er det den lyden du hører.Tror det er radiatorvifta. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hel2810 Skrevet Juli 28, 2005 Forfatter Share Skrevet Juli 28, 2005 Takker for svar! Lyden høres nok ut som du beskriver. Kjenner en som har har litt peil på motor så jeg fikk han til å være med å sjekke bilen. Han er enig med deg, så det er vel ingenting å bekymre seg for. Men han var litt mer usikker på en annen lyd. Ved mellom 800-1000 omdreininger på tomgang høres det ut som om det kommer en liten kneppe/klikke lyd fra registerkjeden. Dvs akkurat i det det den strammes, går ut i fra at dette også er normalt siden den skal være litt slakke i et registerkjede. Uansett vil vel registerkjedet lage mer leven før det er fare på ferde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå