Gå til innhold

Topp pakning e30 316i??

Ewalle
 Share

Anbefalte innlegg

Godt at jeg fant ett forum som dette som forhåpentligvis gjør at jeg kommer nærmere ett svar om bilen min...

Har altså en 89'modell 316i som jeg antar at topp pakningen er gåen på.

Historien:

Bilen kokte og kokte før jeg fikk byttet vannpumpe for 2 uker siden, men i går kom det ett større problem som jeg antar at er relatert til kokingen, og siden jeg byttet vannpumpe.

Hadde kjørt 2 mil på vei til jobb, før den plutselig stoppet. Prøvde å starte igjen, men ingenting skjedde. Ventet 5 min, og den startet på første forsøk, og gikk fint i 1 mil til før jeg måtte gjennom samme prosedyre, så skjedde dette oftere og oftere før jeg til slutt merket at det først ble borte en sylinder, så to, så tre, og da full stopp, og når jeg startet igjen da så ble det ble klin umulig å få turtall på over 5000.

Ved mye gass kveles motoren, og ved lite gass så går den som normalt til den stopper av. Virker for meg som at det skulle vært kondens som hadde vært problemet, men en kar mente at det var stor sannsynlighet for at det kom vann inn i sylindrene.

Noen som har en løsning til meg? Eller noen som har lyst på en 316?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart at bilen plutselig stopper da hvis det ikke ryker,pakningen din er gåen uansett,men hvis ikke det ryker unormalt så skulle ikke det som har skjedd skjedd liksom utifra det.

Heelt sikker på det ikke røk unormalt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg er helt sikker på at det ikke var noe spesiell farge på eksosen, selvom jeg forstår at det virker snodig.

Men stopper gjorde den ihvertfall. Vel, jeg tar av toppen i løpet av helgen, så får jeg se hvordan det ser ut, selvom jeg ikke helt klarer å forstå hvorfor den skal slutte å tenne plutselig, og 5 minutter etterpå virker den helt fint igjen i noen minutter før turtallet går nedover igjen, og til slutt tar sylinder etter sylinder.

Finnes det noe oversikt på nettet over hvor mange newton boltene skal skrus til med igjen? (når jeg kommer så langt?) samt hvordan regreima skal sitte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gi meg årsmodellen på bilen din, så skal jeg finne det til deg.

PS: Hadde ikke noe spesiell eksos da toppakningen gikk mellom syl. 1 og 2 på sekseren min, men da var det verken olje i vannet eller motsatt, men vannet forsvant nok ut eksosen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet topp pakning i går, og fikk slipt toppen.. Og problemet er fortsatt det samme, bortsett fra at det ikke blir olje i vannet...

Så da ser det nok ut til at det er enda en elektrisk feil ett eller annet sted, såvidt jeg kan se. Skal bytte plugger og pluggledninger i morgen, så får jeg se om bilen blir frisk da.

Gi meg årsmodellen på bilen din, så skal jeg finne det til deg.
Dette er en `89 modell 316i.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...