en325ic Skrevet Juni 10, 2008 Skrevet Juni 10, 2008 Flott!! Vi trenger flere DIY innlegg her folkens. Så for all del, alt dere foretar dere, legg det ut her, gjerne med bilder!! Slik som bensinfylling, og dekkskifte kan sikkert slippes å se her, men, alt mottaes med takk. hehe er jo flere som har lagt ut DIY her på forumet, men er jo ingen (admin) som gidder å legge det til DIY på venstre sia her.. har selv lagt inn en diy om å bytte varme seter i e36!
Bjørn 320 Skrevet Juni 11, 2008 Skrevet Juni 11, 2008 er jo flere som har lagt ut DIY her på forumet, men er jo ingen (admin) som gidder å legge det til DIY på venstre sia her..har selv lagt inn en diy om å bytte varme seter i e36! Går ut fra du har sendt pm til ein admin eller moderator? Kan ikkje akkurat rekne med at dei går gjennom absolutt alle nye trådar for å sjekke om det er diy...
Torminator Skrevet August 22, 2008 Skrevet August 22, 2008 Flott DIY!!! Byttet kupèfilter på min 320i E36 M52 '98 i dag! =) Gamlefilteret så ut som det var spraylakkert svart på begge sider, så ble endel bedre guffe på klimaanlegget
Kristian H. Foss Skrevet August 25, 2008 Skrevet August 25, 2008 Fin guide, gleder meg til å prøve å skifte ut mitt filter, A/C anlegget orker knapt å blåse vekk dugget på rutene... :/
Simpel Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Noen om filteret sitter sånn passe likt på en 96mod E34 Touring?
eriklepe Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 jepp det sdkal det gjøre, og mener fremgangsmåten skal være nogenlunde lik. Har skiftet det på min e34 touring med ac...
Simpel Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Fantastisk, takk skal du ha. Bra guide forresten.
eriklepe Skrevet November 3, 2008 Forfatter Skrevet November 3, 2008 Vær forsiktig med den printplaten som skal ut, den har visst lett for å gå sund.. se forøvrig her: http://www.autopower.se/mekartips/mekar ... p?dokid=33
HansV Skrevet November 3, 2008 Skrevet November 3, 2008 Bytte av mikrofilter på E36 UTEN arcondition: Her er filtrene montert forran torpedoveggen, rett på vifta. Det er to runde filtre som er ganske dyre, men grei pris på Koed. - Ta bort rista til luftinntaket nedenfor frontruta - Løsne luftinntaket, en 8mm skrue på førersiden og to på passasjersiden - Løsne ledningsboksen som ligger under luftinntaket med to skruer(PZ2) fra oversiden - Dra opp luftinntaket. Det må kansje lirkes litt, men skal nå være løs - Nå ser du filtrene, ett på hver side. Er festet med ett klips. Klips løs og vipp ut - Sett dekslene som følger med fast på de nye filtrene FØR de settes inn - Sett på nye filtere med deksel. Dytt inn litt på skrå og klips fast, kjenn at de sitter godt. - Lendingsbunten må kansje løsnes litt for å få filteret inn. - Pass på att luftinntaket kommer i riktig spor, og skru alt sammen igjen. Jeg har akkuratt gjort dette på min bil(316 Compact). Der var det ikke montert filtre fra før, bare ett deksel (sikkert for å hindre att det kommer inn vann). Settet med filter med nye deksler fra Koed passet rett inn.
mcfire Skrevet Juli 20, 2010 Skrevet Juli 20, 2010 Fri fra jobb idag og kjedet meg litt, så fant ut jeg skulle skifte mikrofilter på cabben og dieselen. Siden det snart er sommer .På cabben var det dårlig trykk i vifteapperatet, og det kommer garantert av tett mikrofilter. Fant ut at jeg kunne ta noen bilder da jeg var kommet så langt: -her har jeg løsnet skruer og tatt ut de to luftekanalene, er litt trangt å få dem ut. Hvor skruene gjemmer seg er merket av på bilde På min cabbe var det enda en skrue som jeg ikke visste om, den har jeg ikke på min sedan. Jeg gjetter e36 med to stk airbag har denne skruen. Den gjemmer seg bak lampen i hanskerom: Når Hanskerom,"sparkepanel"og luftekanal er lirket ut ser det omtrent slik ut: da kan du forsøke å finne veien hit: Denne vriknappen skrur du bare 90grader en vei. Du står da med hele greien i hånden. Inni greiene der vil du se mikrofilteret. Det bare drar du ut til du møter denne hindringen: Kabelbunten er hektet fast der pilen peker. løft kabelbunten litt opp så detter den av. Da drar du filteret rett ut. ikke vær redd for å ødelegge det er boss uansett. Her ser du forskjellen på nytt og gammelt filter:3 Får å få nytt filter satt inn må du muligens "knekke" det i tre. du finner det ut og det er sikkert meningen. Montering skjer i omvendt rekkefølge, det kan være litt kluss å få tilbake sparkepanelet, men sett det som bildet viser så har du et bra utgangspunkt. I min sedan med enkel airbag ser åstedet slik ut: Guffen i viften er natt og dag med gammelt og nytt filter! Jeg skal til å bytte mikrofilter igjen. Jeg husker denne guiden godt fordi den hadde så gode illustrerende bilder. Men nå ser jeg bildene er blitt borte. Er det noen sjans for å få de frem igjen? Det var den perfekte DIY for dette stykke arbeide med disse bildene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå