Gå til innhold

Tilhengerfeste

Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Det er vel kanskje ikke mange "tilhengere" av tilhengerfeste her inne..? :lol: Men jeg lurer på om noen vet om det går å ettermontere originalt BMW avtagbart hengerfeste og evt. om noen vet pris på dette inkl. montering? Evt. noen som har linker til noen andre som selger avtagbare hengerfester? Gjelder en E34.

Takker for svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv mekkonomen, hella, bilextra, autoteile osv.

Ellers kan du søke på internettsidene til Brink og Bosal for å nevne noen.

Jeg kjøpte fra Brink til en E39 men må kjøpe ledningsnett fra forhandler eventuelt GS/OS eller lignende.

På E34 regner jeg med at du kan kjøpe "plug in sett" som settes mellom kontakten til baklyktene + til batteriet om jeg ikke tar helt feil. Også disse leveres fra førstnevnte butikker.

Men pass på så de ikke selger deg ledningsnett med strømtyver osv, bare dritt :!:

På E36 har jeg sett Bosal hengerfeste med sånne bokser som settes mellom kontakten til baklyktene og det så meget bra ut.

Brink og Bosal leverer både faste og avtagbare hengerfester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo også kjøpe alt orginalt men min erfaring er at du kommer tildels svært mye dyrerer ut. Ihvertfall når det gjelder E39.

Hengerfeste er forøvrig ikke særlig vanskelig å montere. Bortsett fra strøm delen hos meg da, som selvfølgelig må ha ledniger frem til sikringsboksen. :roll:

Jeg kan jo nevne at du må sjekke hvilken vekt de ulike hengerfestene er godkjent for. For min del var det ikke aktuelt å kjøpe noe som kunne dra mindre en det som bilen var godkjent for å dra. :!:

Dette kan variere med flere 10tals kilo fra levrandør til levrandør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo også nevne at Autoteile var de som kunne levere Brink hengerfeste rimeligst til min E39...

Ikke det at jeg er hekta på hengerfeste altså.... bare så det er sakt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok :) Trodde det lå "ferdig" ledningsnett en plass i bagasjerommet det bare er å koble til kontakten jeg. Har iallefall blinklysindikatorer for tilhenger i instrumentpanelet (men det er det kanskje på alle E34 etter 91??) men det behøver vel ikke bety at de er koblet til. :? Må man kutte noe i nedre del av bakfanger for å feste hengerfestet? Bilen er en 1995 shadowline.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...