Jonte Skrevet Juli 31, 2005 Skrevet Juli 31, 2005 Tenker jeg legger ut mitt "Prosjekt" her på forumet også, har en lang tråd på Bilforumet som omhandler bilen også.. Denne blir nok ikke like utfylt, men skal ta litt utdrag derfra, den tråden kan leses http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=46218her! Bilen blei kjøpt i midten av August 2004, fra en Eiendomsmegler på Kløfta i Oslo.. Så jeg og broren min dro å henta den.. Betalte 150.000kr for den, og den var gått 150.000km.. Sitat fra når jeg kjøpte den: Bilen er sort, sort skinn, m-tech understell, 8x17" Rondell felger med 225/45/17 Tyfoon dekk, stør kjørecomputer, klimatronic ac, automat med sports, økonomi og vinter funksjon, sound system, alarm og fjernstyrt sentrallås, osv osv.. Mye utstyr.. Om planene: Planene for bilen er ikke så veldig mange, har et lån på 100.000kr å betale og forsikringen kom på 12.000kr i min fars navn.. Men, en M-tech frontfanger med GT leppe, M-tech speil, M-tech Sidelister, M-tech sideskjørt, M-tech bakfanger leppe, 97mod grill, Angel Eyes, Crystal Clear tåkelykter, Crystal Clear Blinkers, Crystal Clear Baklys, litt mere senking forran og kanskje et par 19" Breyton Magic felger med 235/35/19 dekk på om jeg får plass... Vi får se.. Koser meg med bilen som den er nå.. På flyet nedover til Gardermoen Merca til han jeg handlet av.. Han byttet ut BMW'n med denne.. Fyller bensin på vei nordover: Ny bensinfylling, forsto fort at dette var noe jeg blei å gjøre ofte Hjemme, i Carporten hos mor og far Bilen etter noen ukers eie: Første mod: Fjernet 325merket Bilder fra innvendig vask: Bort med reservehjulet, her skal det bygges noe stereo.. Planen var å ha sub i brønnen, men blei forsterker der, og jeg er fornøyd med den løsninga.. (Kommer senere i tråden) Fant denne ledningen, enda ikke funnet ut hva det er for noe.. Innvendig.. Orginalt motorrom.. Bytting av baklykter.. Forskjellen Nye lykter Blei bytte av ei foring i bakre bærearme og vindusklips.. Nye 235/45/17 Falken Piggfrie vinterdekk på 17" felga.. M3 E46 spoiler Stabstag, bærekuler og enda ei bærearm bak foring mottat.. Montert: Ved denne tiden skiftet jeg forsikring til Postbanken og halverte de 13000kr'ene fra Vesta til 6700kr fra Postbanken Fikk ny vannpumpe, reim, filter til girkassa og føler i ekspansjonstanken.. Sideskjørter, orginale M3.. Kjøpte subber, to stk dynabel DY9410, og ei monoblokk dynabel BF4501 Kjøpte meg ny spiller også, men solgte den igjen Forsterker, subkasse og kabler: Kon filter.. Kjøpte meg også en Windshot.. Montering av filter: Forvarming og åndings slanger: LMM Yeah: Slik ble det: Snudd det varmeskjoldet litt.. Litt chromedeler, dørhandtak utvendig, og litt rammer osv innvendig.. Låsepinner Rammer rundt nødblink og vindusknappene Trippteller nullstiller Speil styrer Fikk ny pakke med småtteri: Oljelokk Pedaler, chromringer, osv.. Windshot Problemer med vindusmotor på førerside.. Gikk opp i sveis:( Demontering av dørtrekk: Staget er løsnet fra motoren.. Måtte borre ut poppene.. Tom dør: Her må det sveises! Chromringer blei montert! Pedaler også.. Stereomekk: Bagasjen det skal bygges i: Tok en ide fra en 320cab her på forumet, og utbedret den litt Ny Sony CD spiller, blir midlertidlig til jeg får meg In-Dash 7" Alpine spiller: Ut med orginale trekk osv.. Fjerning av metalltapp: Bygging av subkasse: Jeg mekker .. Limer i hop kassa.. Måler litt, må få det nøyaktig.. Sub som tar mye plass, måtte tilpasses mye.. Skjære ut hull File for å få plass.. En sub: Toppen må også moddes.. Sånn Passer bra: For å få plass til kassa osv inni der, måtte vi lage ei løsning som blei som dette.. Lydkanal, så man får litt lyd inn i bilen.. Bra tett disse cab'ene. Bestemte meg for felger, 9x18 + 10x18 FK Automotive.. De skulle ikke være så lette å få has på.. Styling Tech skulle ordne på 3 uker, men det tok over 3mnd'er, og tilslutt gidda jeg ikke vente lengere, og har fått penga tilbake!!!! Chromma bassporter: Forsterkeren: Fjerning av skipose!! Kabeltrekking: Her skal bassen komme inn.. Løsningen for å få inn bass.. Ser bra ut også.. Med lys Så måtte forsterker innstalleres.. Tørking av Sica.. Så fikk jeg sveisa den vindusheiseren: Så montering: I orden igjen Speil og Lommelykt.. Brannslukker Litt bilder av bilen en vintersdag: Passasjeren min, hun trur hu skal bli sjåfør en dag også Bilpleie: Kondensator 1,5farad dynaBel Xenon Kit: Tåkelykter og litt chrome Kobling av xenon: Bagasjen: Eibach Pro Street Coilovers: Chrome handtak: Så gikk forsterkeren min til faen.. Så den er sendt inn til reklamansjon.. Litt bagasjemekk igjen: Skiltplater: Ny fanger, leppe, speil, osv. Leppe Foreløbig: M3leppe på fanger Gitter Av med dritten: Uten Tåkelykter Pent! Nytt emblem: Selges: Bestilt ny stereo!: 2 stk van gogh 10" fra Soundstream og et Hertz HSK 163 3.veis frontsett.. Forsterker fra Phoenix Gold til å drive frontsettet også.. Fikset litt på kamkjededekselet: Foreløbig resultat! Koblet tåkelys også, bestilt xenonlook pærer til de, vet enda ikke om jeg skal ha xenon kit #2 i fjernlys eller tåkelykter.. Bilen har vært på verksted å bytta endeledd/styreledd, foring i bakstilling og olje på automatkasse.. Det gikk sånn: Så den skal tilbake på mandag å få sjekket dette..
Jonte Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Skrevet Juli 31, 2005 Blei litt mye bilder.. Men men Handler inn litt deler nå.. Blir oppdatering snart!
eriklepe Skrevet Juli 31, 2005 Skrevet Juli 31, 2005 modemvarsel hehe. må jo koste endel den bilen der nå!
Jonte Skrevet Juli 31, 2005 Forfatter Skrevet Juli 31, 2005 modemvarsel hehe.må jo koste endel den bilen der nå! Kostet endel, men men.. Kjøpt mye brukt og mye fra utlandet, så ikke såå dyrt Uansett.. Oppdatering!! Bestilt litt mere greier Askebeger, Forran og Bak: Topola blinklyspærer med ledninger opplagt, til US-blinker: Freshet opp skinnsetene litt i dag: Orginale Produkter fra BMW; Skinnrens og Skinnpleie: Setene før pleie.. Ikke så mye vits egentlig, men vedlikehold er viktig Rensekrem: Skinnpleiekremen: Tørket: Fjernet restene: Blei bra! Kjedelig syn:(
Gunnar Skrevet August 1, 2005 Skrevet August 1, 2005 Litt av en tråd! Moro å se forandringene. Festlig skiltplate, hehe..
Jonte Skrevet August 1, 2005 Forfatter Skrevet August 1, 2005 Da blei bilen hentet av Falken for å dra tilbake til verkstedet å få fikset opp i problemene.. Bergningsbilen: På med slepekrok: Wired: Oppe: Oil Leak: Kjøpt meg nye dekk, 235/40/17, og driver å sjekker ut felger i USA, 8,5x19 + 9,5x19 Bakfanger som skal på, skal lage til utfelling på andre siden til eksos utløp der også!
Morten318 Skrevet August 1, 2005 Skrevet August 1, 2005 Nice.. Kosta på den bilen litt nå? Men en ting.. Heter vel EI jente istede for EN jente?
eriklepe Skrevet August 1, 2005 Skrevet August 1, 2005 ot dette nå, men kommer vel helt an på hvor jentEN kommer fra. Her i den beste delen av landet bruker vi ikke a-endinger. ei blir sjeldent brukt. Men Jonte, du har vel ikke klimatronic? trodde klimatronic er ditigalt, mens du har automatisk klima. Eller tar jeg feil?
HenrikE30+ Skrevet August 3, 2005 Skrevet August 3, 2005 Mye bra her Er det ikke gøy å ha noe å henge fingrene i vel? Den nyebilen til forrige eier av Caben din var vel ikke helt NY!?!? Tydelig at det var en (sannsynligvis) kollisjonsskadet forrige modell SL som var bygd om til nye-looken. Den så litt rar ut...
Morten318 Skrevet August 10, 2005 Skrevet August 10, 2005 Mye bra her Er det ikke gøy å ha noe å henge fingrene i vel?Den nyebilen til forrige eier av Caben din var vel ikke helt NY!?!? Tydelig at det var en (sannsynligvis) kollisjonsskadet forrige modell SL som var bygd om til nye-looken. Den så litt rar ut... Etter skilt nr er dette en 1990 300sl, så den er nok ombygd ja..
John H Skrevet August 10, 2005 Skrevet August 10, 2005 Kjempetråd dette Jonte, ble bilen til slutt Får håpe du finner noen bra felger til den ettersom det gikk i vasken å skaffe like mine Men dette blir bra det..
skillbill Skrevet August 11, 2005 Skrevet August 11, 2005 kan ikke si at jeg er megastor fan av så mye krom-detaljer....MEN!!! UTROLIG pen bil, gjennomført og grundig arbeid..spørs bare hvem som er penest av passasjeren din og bilen Uansett, ingen skal komme her og beskylde deg for ikke og være neve nyttig
jonr Skrevet August 13, 2005 Skrevet August 13, 2005 dritbra bilder nydelig å se sånne forandringer, men det skiltet forann ville jeg ikke møtt "onkel" med var jeg deg fortsett å post bilder! synd folk skal henge seg opp i latlige detaljer som om en/ei osv, syntes de kan google litt etter norsk språkforumer eller noe slikt i steden! keep going
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå