Gå til innhold

Ventiltikking 2-3min ved oppstart!!

stianbimmer
 Share

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet ka det kan være når det tikker så lenge ved oppstart!! vet at det e normalt akkurat når du starte,men ikke så lenge!!

Det irritere mæ grønt :evil: Hva kan jeg gjøre får å få det bort, har nettopp skiftet olje og filter, kjøre med castrol olje no, syns det blei verre etter oljeskift/merke :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende du må bytte kamaksel..

Neppe. Slitasje på kamaksler på M50 er ikke noe problem.

Det jeg ville ha gjort er å ta en motorrens, og fylt på Castrol TXT eller Mobil 1.

Har faktisk brukt Valvoline Turbo V med godt resultat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tikking er et resultat av mekanisk "kræsj" altså to stålgjenstanda som slår sammen uten en oljefilm/eller for stor klaring, derfor kan det ikkje være normalt.. hadde aldri klart å leve med tikking. helt klart et problem med enten oljepumpe eller en annen mekanisk defekt/tette oljekanala. en motorflush kan selvsagt hjelpe på, men med tanke på alt slamm som kan løsne å sette seg fast i andre/mindre kanala så veit ikkje ej.. mitt råd er å la motoren gå et par minutt på tomgang etter eventuell hardkøyring,, da får oljen sirkulere uti kaldare deler av motoren, å du unngår avleiringa av oljen på varme dela, slik som avrenning fra topp o.l. dessuten fører tikking til meget økt slitasje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert løfterne ja dessverre..

kan prøve og skifte til Mobil1 5w50 olje først..den er beregnet på motorer som tikker endel..kan hende det blir litt bedre av det..

skifte løftere er Ikke en billig affære hvertfall..

Er ikke 5w50 en veldig tynn olje da? trodde at ved tikking var en litt mer tykk olje å anbefale..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo forsåvidt... Men med feks bruk av tynnere olje oppnås gjerne høyere oljetrykk, evnt raskere oljetrykk till toppen og løfterene... Dermed unngås/minker tikking ved oppstart.

Men feks VW/Audi motorene med hydr. løftere kjøres best med Valvoline Turbo V, da den er litt tykkere. Men det funker ikke alltid likt på forskjellige motortyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sikkert løfterne ja dessverre..

kan prøve og skifte til Mobil1 5w50 olje først..den er beregnet på motorer som tikker endel..kan hende det blir litt bedre av det..

skifte løftere er Ikke en billig affære hvertfall..

Er ikke 5w50 en veldig tynn olje da? trodde at ved tikking var en litt mer tykk olje å anbefale..

5W-50 olje er veldig tykk olje.

Kanskje oljen din rett og slett er for tykk for ventilløfterne dine når den er kald? At den ikke kommer ordentlig inn i løfterne. Bare en ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...