Gå til innhold

Chipping av diesel


Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes kun chip eller kun "dieselboks" til 525TD 1995. Eller kanskje begge deler? Eller er dette en motor som det må gjøres inngrep i gjernen på og ikke bare kople til en boks med noen ledninger slik som f.eks. mercedes har?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok www.trimchip.com er rettere å kontakte :D

Trimchip oppererer med disse data angående din bil:

- 105 kW / 142 hk

- 290 Nm

- 210 km/t

Ellers så ser jeg at www.estuning.no har til din bil også. De oppererer med 30 hk og 60 Nm mer enn orginalt. Der koster den 7000.

Sjekk ut http://www.din-bil.com/ også. Han selger box'er til en pris av 2995,-. Flere her inne som har kjøpt av han mener jeg og er godt førnøyd. Har samme optimeringsdata.

Direkte link til din bil:

http://www.din-bil.com/shop/productinfo ... 115+HK+E34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har igrunn ikke følt at jeg har harr bruk for det enda!

Men er jo kjekt å vite at det bor litt mer guff da.... :twisted:

I 325tds bor det ikke bare "litt" mer guff... det er som natt og dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chippet min for 1 mnd siden boxtuning. Det som blir gjort er at det blir koplet en kabel til hjernen ogsaa en til diselpumpe dingsen paa motoren....! Og ja det fins til bilen din det er jo ikke gammel bil..! :) Gjoor det.. du merker syynnsikt forskjell..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har igrunn ikke følt at jeg har harr bruk for det enda!

Men er jo kjekt å vite at det bor litt mer guff da.... :twisted:

I 325tds bor det ikke bare "litt" mer guff... det er som natt og dag :D

Så må du huske på at de fleste 525tds er levert med automatkasse da.. Min har manuell. Hjelper på ganske mye det, så bilen er absolutt ingen sinke. Er kanskje ikke så rask fra 0-100 men mellomakselerasjoner og draget i 3. giret henger på det meste av vanlige biler :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg chippet min for 1 mnd siden boxtuning. Det som blir gjort er at det blir koplet en kabel til hjernen ogsaa en til diselpumpe dingsen paa motoren....! Og ja det fins til bilen din det er jo ikke gammel bil..! :) Gjoor det.. du merker syynnsikt forskjell..! :)

Ja, det skal jeg nok gjøre. Men først må jeg skifte dieselpumpa.. Blir fort 16.000kr det, så jeg velger å ta det viktigste først :) Har ikke hatt bilen så lenge, så jeg merker vel større forskjell hvis jeg venter litt med å chippe :D Ryker det svartere av eksosen etter du chippet din??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...