Gå til innhold

Dieselpumpe

Psyfoon
 Share

Anbefalte innlegg

Har fått vite at stillverket i dieselpumpa på min 525TD E34 er gåent, og i den forbindelse har jeg hørt litt rundt omkring i Tr.heimsområdet vedrørende priser for å bytte ut dette. Det billigste tilbudet var på EMM-Sport der de skulle ha ca. 11.000kr for jobben, inkl. arbeid og deler.

Jeg har også forhørt meg på pris vedrørende bytte av hele pumpa og landet da på Strandveien (orig. BMW forhandler i Tr.heim) som billigste alternativ. De skulla ha 16.600kr inkl. ny original dieselpumpe, arbeid og innjustering.

Hva ville dere gjort? Byttet hele pumpa eller bare stillverket? Er det noe særlig mer i pumpa som kan gå istykker utenom stillverket, egentlig?? Kjipt å bytte stillverket hvis noe annet ryker etter kort tid.. :?

Er brukt pumpe noe alternativ? Noen som har til salgs/vet hvor man kan finne det i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jo sagt det før, ville spandert de 5600,- ekstra for en ny pumpe. Ville ikke kjøpt en brukt en!

En ny pumpe vil vare resten av bilen levetid.

Nå er ikke jeg noen fantome på dieselpumper, men kan tenke meg at det er mye mer enn stillverket som kan gå galt, med tanke på prisen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg sitter å tenker på det samme selv. Da er det jo gjort liksom. Dukker det opp noen problemer senere kan man jo utelukke dieselpumpa med en gang da. Føler seg litt tryggere med helt ny pumpe ja :)

Grunnen til at jeg vurderte å bytte bare stillverket tidligere, var at et annet verksted påsto at de fikk tak i stillverk til 3-5000kr, men det viste seg å være feil type. Rett type stillverk kostet plutselig 10.500kr.. Tullinger..!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...