Gå til innhold

Howto : Grøftelyskobling E34 + andre modeller?


hypolisot
 Share

Anbefalte innlegg

det er jo det denne tråden er for, ligger en DIY på første siden mysild :D

jeg forstod liksom ikke helt hva det handlet om... rotete skrevet... hehe...

sånn jeg forstod det, så lyste grøft alltid, og han ville ha det bort... hehe...

snippet fra førstesia :

Har selv slitt med grøftelys som kun virker i kombinasjon med parklys, og det har vist mangen andre gjort også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Har selv slitt med grøftelys som kun virker i kombinasjon med parklys, og det har vist mangen andre gjort også.

Så siden ingen ville si til meg hvordan dette skulle gjøres så måtte eg gjøre det selv :P

Bildene er ganske selvforklarende :) :

[ Bilde ]

Denne skal da kobles innpå den røde/grå (brukte en strømstjeler her siden endene var så korte). IKKJE klipp den helt inntil bryteren, den må være lang nok til og kunne kobles i lag med den grå/røde. Den enden som kommer fra venstre må også være lang nok til og isoleres.

[ Bilde ]

OBS: Mål ut at du får 12V mellom jord og den grå/røde når lysbryteren settes i parklys. Mål også ut at en får 12V mellom den gule/lilla når lysbryteren settes i nærlys posisjon.

Altså, 12V som kommer fra nærlysene klippes og isoleres i enden.

Den andre enden (enden fra grøftelysbryteren) kobles da innpå den grå/røde (12V fra interiørbelysning. OBS Når en dimmer lyset nok ned kan da lyset slå seg av, men så lengen en har litt lys i dashen så vil det virke)

Resultatet blir da :

[ Bilde ]

Eventuelle skader som dette skulle forusake tar eg ikkje ansvar for, men dette skal kun være styrestrøm så det er begrensa hva som kan gå galt.

Kan ikke se bildene jo.... Problemet mitt er at når jeg skal ha på park og tåkelys så går nærlys og tåkelys på! Har sjekket sikring, det finnes to forskjellige hovedlysbrytere "ohne nsw" og "mit nsw" Det er mit nsw du skal ha og det er den jeg har men får det f*** ikke til-.- Kan det være et relee eller noe sånt? HJEEEEEEEEEEELP!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...