Ewalle Skrevet August 1, 2005 Share Skrevet August 1, 2005 Etter at jeg etterspurte om topp pakningen var gåen, og jeg fikk byttet den, så ser jeg at det ikke var det som var hovedproblemet, selvom det absolutt ikke gjorde noe å få byttet den heller. Slet fortsatt med at den stoppet når den ble varm, men nå er den helt død , og ikke sjans i havet at den får startet, selv ikke når den er kald. Byttet plugger i dag, og da gikk den mye bedre, før den stoppet... Så nå står den pent hensatt på en åpen parkeringsplass... Min far mente at det måtte være bensinfilteret, og skal forsøke å få tak i det i morgen, men tror heller selv at det må være bensinpumpa. Det som ihvertfall er sikkert er at den ikke får bensin, og siden det har kommet gradvis så kan det vel ikke være vakumproblem? Ligner igrunn veldig på denne tråden: http://www.bimmers.no/viewtopic.php?t=3911 Eller er det noen som faktisk kan gi meg ett "alvorsord" om mine minimale kunnskaper om tenning/drivstoffsystem? Er ihvertfall forbanna irriterende dette. Edit: Eier en stk 89 e30 316... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 Rettelse... Denne bilen er forferdelig snodig. I går etter den hadde stoppet og blitt kald var det umulig å få startet den igjen. I dag så startet den med en gang. Noen som har en ide? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 når du prøver å starte den etter den har stoppet så skrur du ut pluggene dine og sjekker dem, er de da våte så tyder det på for mye bensin eller tenningsfeil, Er de tørre, så ligger feilen i bensintilførselen. Sjekk dette og gi oss tilbakemelding på hvordan det gikk! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 De er tørre som fy... Har fått tak i bensinfilter nå, og det kommer til meg om kort tid, så skal jeg se etter om det kan være feilen, men trodde selv at det var bensinpumpa, men kan den starte igjen etter å ha vært umulig å få i gang?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 sjekk relèet som skal tilfører bensin. på min gamle 320 E36 stoppa den for meg titt og ofte..ble bare verre og verre..lot jeg den stå en stund så startet den igjen for og plutselig dø ut etter kort stund Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 Er det jeg mistenker at det er enten bensinfilteret, releet til pumpa eller selve pumpa.. Men har lest så mye om at slitt kam kan forårsake dette, men jeg hakke peiling på hvordan jeg skal kunne se at en kam evt. er for mye slitt.. Så nå er jeg veldig usikker... Men hvis det hadde vært kammen så hadde vel pluggene vært våte, når jeg tenker meg om... Så det er vel ganske enkelt tydelig at det er relatert til bensintilførsel.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 prøv med det som ikke koster noe først..releet koster ingenting og skifte..kan koble strøm direkte på det for og se om det dør ut når det blir varmt..var det som gjorde at min starta etter og ha stått ei stund men døde ut etter og ha kjørt i kort tid. Skifta det og alt var fint etter det..kosta under hundrelappen for releet hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 Takk for tips... Har byttet bensinfilter nå, og det rant brun guffe ut av det, så uansett om det var det som var feilen eller ikke. (Finner det ut straks...) Så skadet det ihvertfall ikke å få byttet det... Skal forsøke å få tak i releet i morgen, da jeg har lite elekronisk kunnskap, og når det er så billig, så får jeg bare bytte det... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 Da var kjøreturen over, og den holdt mye bedre nå, men problemene var der fortsatt, om enn i mindre grad i enn i går. Så jeg bytter rele i morgen, og gir tilbakemelding til forumet om det er feilen, hvis ikke, så er det en ekkel jobb i form av å bytte bensinpumpe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 trenger jo ikke bytte releet for å sjekke om det funker, vri på tenninga og hvis du hører en svak during som varer et sekund og så stopper så funker releet. hvertfall sånn har det vært på de jeg har vært borti. For bensinpumpa går et sekund eller no når du vrir på tenninga for å bygge opp trykket til du skal starte! prøv det først! du har ikke masse dritt i tanken som gjør at filteret som sitter i bunnen av tankmålern tetter seg altså? bare et tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 trenger jo ikke bytte releet for å sjekke om det funker, vri på tenninga og hvis du hører en svak during som varer et sekund og så stopper så funker releet. hvertfall sånn har det vært på de jeg har vært borti. For bensinpumpa går et sekund eller no når du vrir på tenninga for å bygge opp trykket til du skal starte! prøv det først! Ok... Hører ingen lyd når jeg setter på tenningen. Men det kan jeg heller ikke si at jeg har hørt før heller. Så er den lyden der uavhengig om pumpa funker eller ikke?? du har ikke masse dritt i tanken som gjør at filteret som sitter i bunnen av tankmålern tetter seg altså? bare et tips tanken må vel ut uansett da for å finne ut det?? Og tanken må vel ut om jeg evt. må bytte bensinpumpe også?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 kanskje det funker annerledes på bilen din angående bensinpumpe da, men du trenger ikke ut med tanken på å finne ut om den er full av dritt, ta ut baksetet, og under der på høyre side er det et lokk, skru ut de 4 skruene og da kommer du til tankmåler m.m Når tankmåler skal ut, må du vri den litt til venstre for at den skal gå ut av spora og så løfte den rett opp! da ser du! prøv dette og da, men siden du ikke hører noen lyd fra pumpa så prøv et annet rele først slik at du helt sikkert kan utelukke dette! kjedelig å skru msse hvis det kun er småfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reaktor Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Hadde et lignende problem med min bil. Etter en del feilsøking ble feilen funnet i bensinpumpa. På toppen av denne er det to "pinner" som skal inn i kontakten. Den ene av disse "pinnene" var glidd lengere inn i pumpa. Dette førte til at pumpa stoppet og startet som den ville da den ikke fikk strøm hele tiden. Og dette gjorde jo at bilen stoppet og... Dette fikset jeg med å ta en liten tang og forsiktig dra pinnene litt opp igjen slik at begge 2 var like høye... Om dette er feilen hos deg er jo ikke sikkert, men uansett verdt å sjekke! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 3, 2005 Forfatter Share Skrevet August 3, 2005 Og i dag var den kav umulig å få startet igjen. men siden du ikke hører noen lyd fra pumpa så prøv et annet rele først slik at du helt sikkert kan utelukke dette! kjedelig å skru msse hvis det kun er småfeil!! Hvem relee kan jeg bytte med?? For å finne ut av det?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ewalle Skrevet August 3, 2005 Forfatter Share Skrevet August 3, 2005 Og hvor sitter det releet hen? Er klar over at jeg sikkert burde ha funnet det, men finner ikke noe i instruksjonsheftet til bilen min... Edit; Fant en annen ting, isolasjonen på ledningen til lambdasonden er skadet. Men ingen av ledningene er skadet. Kan dette ha noe med problemet å gjøre?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå