stianbimmer Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Har fått høre at det lønne seg å kjøpe universalfilter til kn, istede for kit som dem levere (kit leveres med små'e filter)!! noen som vet diameter'n rundt lmm'en til m50 motor Eller er det noen andre superhint å hente Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Du bruker en overgang til diameteren på filteret du kjøper. Slike adaptere finnes til de fleste filter. Jeg har selv et universalfilter på min, med en adapterplate i aluminium og hjemmemekka oppheng (i alu). Fungerer helt flott, til en brøkdel av prisen på et K&N-kit. Det ser slik ut: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mirakulix Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Ser på bildet ditt gunnar at du ikke har noe silikonslange imellom adapteren og k&n filteret. turbopower.no anbefalte meg å sette det på også. HVORFOR? nei, du det vet jeg ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Ser på bildet ditt gunnar at du ikke har noe silikonslange imellom adapteren og k&n filteret. turbopower.no anbefalte meg å sette det på også.HVORFOR? nei, du det vet jeg ikke Hvorfor hadde jo vært interessant å vite.. Lage enda lenger og tregere innsug? Da er jo hele vitsen med konfilteret borte. Men nå er ikke dette et K&N-filter, og jeg har ærlig talt ikke studert K&N noe særlig nøye. Kanskje de har alu/metall/plastflens og derfor ikke sitter/tetter så bra mot aluadapter? Mitt har myk silikon/gummiflens (den oransje på bildet), og tetter derfor kjempebra med slangeklemme mot aluminium, så jeg ser absolutt ingen grunn til noen silikonslange mellom der. I tillegg ville jo filteret dinglet i løse lufta om jeg skulle hatt en floppy slange mellom der. Nå sitter det helt fast - slik det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMWE34 Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Slik monerte jeg mitt. Satte det lengst mulig frem for best tilgang på kald-luft. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Det så jo veldig greit ut med gunnars løsning, hvor selges det filteret? Forslag: ta en vanlig slik utetempraturmåler du kjøper på europris, fest denne inni insuget og sjekk tempraturen med original og kn filter. det er vel også mulig å få slik informasjon på check controllen tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
truck_driver Skrevet August 3, 2005 Share Skrevet August 3, 2005 Kan man få kjøpt adapter uten resten av kittet? Hvor og hva koster dette? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå