Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått høre at det lønne seg å kjøpe universalfilter til kn, istede for kit som dem levere (kit leveres med små'e filter)!! noen som vet diameter'n rundt lmm'en til m50 motor :rompe: Eller er det noen andre superhint å hente :D

Skrevet

Du bruker en overgang til diameteren på filteret du kjøper. Slike adaptere finnes til de fleste filter. Jeg har selv et universalfilter på min, med en adapterplate i aluminium og hjemmemekka oppheng (i alu). Fungerer helt flott, til en brøkdel av prisen på et K&N-kit.

Det ser slik ut:

IMG_0025.jpg

Skrevet

Ser på bildet ditt gunnar at du ikke har noe silikonslange imellom adapteren og k&n filteret. turbopower.no anbefalte meg å sette det på også.

HVORFOR? nei, du det vet jeg ikke :wink:

Skrevet
Ser på bildet ditt gunnar at du ikke har noe silikonslange imellom adapteren og k&n filteret. turbopower.no anbefalte meg å sette det på også.

HVORFOR? nei, du det vet jeg ikke :wink:

Hvorfor hadde jo vært interessant å vite.. Lage enda lenger og tregere innsug? Da er jo hele vitsen med konfilteret borte.

Men nå er ikke dette et K&N-filter, og jeg har ærlig talt ikke studert K&N noe særlig nøye. Kanskje de har alu/metall/plastflens og derfor ikke sitter/tetter så bra mot aluadapter?

Mitt har myk silikon/gummiflens (den oransje på bildet), og tetter derfor kjempebra med slangeklemme mot aluminium, så jeg ser absolutt ingen grunn til noen silikonslange mellom der. I tillegg ville jo filteret dinglet i løse lufta om jeg skulle hatt en floppy slange mellom der. Nå sitter det helt fast - slik det skal.

Skrevet

Det så jo veldig greit ut med gunnars løsning, hvor selges det filteret?

Forslag: ta en vanlig slik utetempraturmåler du kjøper på europris, fest denne inni insuget og sjekk tempraturen med original og kn filter.

det er vel også mulig å få slik informasjon på check controllen tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...