Gunnar Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Har i det siste sett litt på E30-annonser, og synes fortsatt prisnivået på E30 er meget høyt sett i forhold til hva man må ut med for en brukbar E34/E36 som i tillegg er av nyere årsmodell. Ser jo masse E30er som har gått langt og ser relativt herjet ut til 20-35k. Går disse bilene virkelig for prisen de legges ut for, eller er det bare masse drømmere som legger ut? Er det virkelig slik at det er vanskelig å få tak i en E30 318i/320i/323i som går gjennom EU-kontroll uten hauger av tusenlapper i reparasjoner og fem utestående årsavgifter til 5-10k? Formålet er banebil, så vi trenger et billig utgangspunkt. Ødelagt interiør, varmeapparat, etc. gjør ingenting som helst, men årsavgifter må være i orden, og det må som sagt være mulig å få bilen gjennom EU, for skilter skal den ha. Bare å ta kontakt om du vet om en slik.. Og til slutt vil jeg bare si til de som skriver "Pris: Ring" - blarargh. Vil dere virkelig selge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stian Børresen Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 etter det jeg har sett så ligger jo for eks 325i'n ganske høyt i pris..og jeg tror de faktisk blir solgt som regel også til den prisen de står i.. Men E30 er jo geniale ungdomsbiler, og ungdommen bruker gjerne litt penger på bilene i forhold til styling og div så at de vil ha igjen litt når de selger kan jeg forstå.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet August 2, 2005 Forfatter Share Skrevet August 2, 2005 Bilene jeg har sett på er stort sett originale biler som ikke ser spesielt bra ut, så jeg skjønner ikke helt hvorfor prisen er så høy. Nylakkerte 325er med styling til 20.000,- kan godt ligge høyt i pris om de vil, men de er ikke interessante for oss. Det er derfor vi er ute etter en litt sliten utgave til og med 323i. Ser da nok av skikkelig slitne E30er på veiene, så det burde være mulig. Noen som har konkrete eksempler på hva E30er har gått for i det siste? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jarle Skoftedalen Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 jeg kjøpte min 323i for 2k, hehe.. en kamerat kjøpte seg vinterbil ifjor for 3k, begge disse var hel greie og ikke noen ubetalte årsavgifter, så det var bare å kjøre liksom. jeg vet om en 320i, pen og grei bil til 3k, men det er noe skyldig på den, vet ikke hvor mye, men den er hvertfall et supert utgangspunkt, den er ribba innvendig og nylakkert! Send meg en PM så kan du få nr hans hvis du er interessert! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mort Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 jeg kjøpte min 323i for 2k, hehe.. en kamerat kjøpte seg vinterbil ifjor for 3k, begge disse var hel greie og ikke noen ubetalte årsavgifter, så det var bare å kjøre liksom.jeg vet om en 320i, pen og grei bil til 3k, men det er noe skyldig på den, vet ikke hvor mye, men den er hvertfall et supert utgangspunkt, den er ribba innvendig og nylakkert! Send meg en PM så kan du få nr hans hvis du er interessert! kor bur denna personen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Jeg solgte nylig en E30 323 (1984) som jeg hadde stående her hjemme. Satte prisen til 18k, ringte 4-5 stykker i løpet av et par dager og ble solgt til den prisen etter en uke. God motor, normalt slitt utvendig/innvendig pluss noe rust. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Divine Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Jeg solgte nylig en E30 323 (1984) som jeg hadde stående her hjemme. Satte prisen til 18k, ringte 4-5 stykker i løpet av et par dager og ble solgt til den prisen etter en uke. God motor, normalt slitt utvendig/innvendig pluss noe rust.[/quoteSyenes det ikke er så ille jeg. En bil som er 21 år for du ikke like fin som en bil som er 4 år. Og 18 000 kr er ikke så ille mye og gi tross alt. Desutten blir det solgt e36 320-325 med rust og olje lekkasjer og andre standar bmw problemer for en 50 000 kr uten noe større problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 kjøpte for en stund siden en 84 mod 325 for 9k... fulgte med en del ekstra deler osv... men var mye skruing på den... og ja, e30 ligger høyt i pris, men skulle bare mangle da, bilen er god som gull Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 Nå begynner e30 å bli såpass gammel at alder/km ikke bestemmer pris, men tilstand og etterspørsel. Det burde ikke være noe problem å finne en herpet e30 til under 10k.... Har forresten en e30 tilsalgs jeg og... http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detai ... te=default Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 E30 er MYE dyrere enn det som de er verdt Derfor jeg har en E34 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bmwdude_1 Skrevet August 2, 2005 Share Skrevet August 2, 2005 5 år siden vi kjøpte en hvit 86 mod bmw 320m-tech Strøken bil til 24000,- Grunnet kamaksel måtte skiftes men det gjorde vi selv.Nå ligger de nesten høyere i pris.. Helt rart... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 Jeg har fundert litt på dette jeg også, og selv har jeg E30 som jeg ga 25k for. Den bilen kommer ikke på tale å selge under 30k nå, etter alt arbeidet/pengene jeg har lagt i den. Den har rett å slett en større praktisk verdi for meg enn å få 20-22k for den. Fordi jeg selv vet i hvilken god stand den er i, så ser jeg på den som gull verdt for meg. kanskje en liten pekepinne på hvordan enkelte føler det.. Men E30 ligger ganske drøyt i pris, mens det skal sies at noen av de er rene kupp! Så skal det nevnes at E30 snart går over til å bli en klassiker. Jeg hadde en 320i 86mod, litt bulkete front å kosmetisk som jeg tenkte å kjøpe som vinterbil/isbane, å den kunne jeg fått for 5-6k. Men den ble solgt rett før jeg fikk kloa i den ... E30 mysteriet ruller videre ... Kanskje det er noe sært med eierne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bjirn Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 man betaler for kvalitet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SeT Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 man betaler for kvalitet Yes, men da burde man igrunn kjøpe toyota? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil 323i E36 Skrevet August 4, 2005 Share Skrevet August 4, 2005 man betaler for kvalitet Yes, men da burde man igrunn kjøpe toyota? Viss du mener Toyota er kvalitet, så ja! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå