Gå til innhold

Rensing av K&N-filter


Desloch
 Share

Anbefalte innlegg

Står vel heller at man må kjøpe 6 forskjellige produkter for å rense det ;)

Er vel nok å skru det av, for deretter å blåse det rent med trykkluft eller legge det i vann, så tørke det etterpå. Si fra hvis det ikke går, så slipper jeg å ødelegge noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei!!! da ødelegger du det! og uansett hjelper det ikke å blåse det rent! dritten sitter i oljen i filteret! ring flissundet motorservice, de sender i oppkrav, spesielt til k/n filter! det skal først dynkes i en spesiell avfetting, så skal det skylles med rolig rennende vann fra innsiden og ut, deretter skal det lufttørke, og tilslutt sprayes med en medfølgende rød olje! man må passe på å IKKE bruke trykklyft, du ødelegger porene i filteret! :D dette var den beskjeden jeg fikk fra fms når jeg bestillte rens og olje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei!!! da ødelegger du det! og uansett hjelper det ikke å blåse det rent! dritten sitter i oljen i filteret! ring flissundet motorservice, de sender i oppkrav, spesielt til k/n filter! det skal først dynkes i en spesiell avfetting, så skal det skylles med rolig rennende vann fra innsiden og ut, deretter skal det lufttørke, og tilslutt sprayes med en medfølgende rød olje! man må passe på å IKKE bruke trykklyft, du ødelegger porene i filteret! :D dette var den beskjeden jeg fikk fra fms når jeg bestillte rens og olje!

Hehe, OK. Blir vel til en rens da, vet ikke om det er blitt gjort på en stund. Hvor ofte bør det gjøres?

Flissundet Motorservice AS, 62 95 59 90. <- Får vel ringe dem da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renser mitt når jeg ser at det begynner å bli skittent.

Jeg har det bare i en bøtte med vann og zalo/grønnsåpe, deretter lar jeg det lufttørke for så å dynke det i automat olje. Heller bare litt olje i handa og "snurrer" filteret oppi.. Fikk anbefalt denne måten av en mekaniker på jobb. Han hadde lært denne metoden av noen fra ett kjent firma(vil ikke nevne navn) som selger sportsluftfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt hvor mye trykkluft gir per minutt, men husk at en motor trekker flere titalls liter luft i sekundet på full guff (var vel 130 liter/sek for en E36 M3), så jeg tviler vel litt på at trykkluft gir noe særlig effekt, uten å blåse det helt i stykker ved å holde for nærme..

Finnes jo uansett disse kitene til rundt 150,-.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk kraftige advarsler fra en mekaniker om å bruke filtere som ikke var innsmurt med slik olje som man sprayer filteret med etter vask pga. små partiklene "spiser" opp motoren.

Så når du skal vaske filteret så husk å spray det med slik filterolje!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...