Gå til innhold

10" i hattehylla?


 Share

Anbefalte innlegg

Har nå 6*9 3veis i hattehylla og synest lyden er ganske bra. Men disse begynner å bli gamle, så har tenkt på å handle inn noe nytt.

Fikk en idè om å sette 10" i hattehyllen, i steden for å kjøpe sub osv. En e30 har jo en utrolig stiv hattehylle. Hvordan tror dere dett ville vært?

Har sett litt på disse:

http://bilstereo.publishpack.no/prod_de ... php?id=574

Fant noe andre som var litt dyrere, men disse er i 8":

http://bilstereo.publishpack.no/prod_de ... php?id=672

Noen som har en formening om hvordan det vil gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er ikkje "fjærene" som åpner bagasjelokket på den bilen dær to jærnstenger som går fra hensel til hengsel, og som vrir seg når den fjærer? om det er så så ligger vel dette under hattehylla, og da kan du ikke sette inn så store høytalere uten å lage deg en annen patent på fjærene til bagasjelokket.. men det skal nok være plass til dem ellers går jeg ut i fra, er i allefall slike ""fjærer"" under min hattehylle, så det er akkurat plass til å få ned ett par 6*9 tommere i min bil.. jeg har 2 stk 4 veis 300watts med røde metallic laminerte fibermembraner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men svekker du ikke konstruksjonen på karosseriet når man skjærer i hatthylla? Vet ikke hvordan det er på e30 jeg men. 10" begynner jo å bli ganske stort i hatthylla. Har det selv, men det er jo compact.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, det blir kanskje litt stort med 10". Tror bare jeg kjøper noen halvgode 6x9" som jeg kan putte nedi hulla jeg har fra før av. Men viss jeg skal ha sub så må jeg vel lage nye hull i den metall plata i hatte hylla for å få noe lyd inn i bilen? Har ikke skipose, så har vel ingen andre muligheter. Noen som har noe gode løsninger med sub til e30?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, den plata er vel der for å stive opp så det kan godt være mulig. Men for å få noe bass inn i e30(uten skipose) er det vel ikke så mange andre muligheter enn å skjære hull i denne plata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sliter litt med det samma problemet selv jeg på min e30, der har jeg tatt vekk den metallplata som sitter på bakseteryggen og så har jeg satt inn 2stk 6" bassporter i hattehylla men det har hjulpet litt for jeg har mye lyd inne i bilen men mangler mye av trykket da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har samme problemet! eg har lyst og sette inni noen 8" Xplod som består av diskant mellomtone og bass. men den for lang. eg har ikke lyst og skære i den metalplata som er under. men hvorfor ikke bare fjerne hatt hylla og legge inn en nye plata som er høgre. like høgt som der belte selene går ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...