Gå til innhold

Skrapende,blikkaktig ulyd venstre side bak...


adam
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har en 320i-92 modell.

Mitt problem er en blikkaktig,skrapende lyd som kommer fra området venstre bakhjul. Lyden er regelmessig, og kommer ved hver omdreining av hjulet.

Så vil jeg anta at mange vil tippe på bremseklosser som sliper på skivene. Dette er det ikke. Skivene er nye, klossene er nye, til og med håndbremsklossene er nye. Jeg har også demontert håndbremsen og kjørt uten denne, og lyden er der fortsatt.

En,trolig viktig opplysning, er at lyden særlig dukker opp når giret er inne. Trykker jeg inn klutchen og bilen bare triller, forsvinner den. Dette har fått meg til å tenke på at mellomakslingen kan hende tar nedi varmeskjoldet. Men ved inspeksjon, så ser det ikke slik ut. Så kan jeg nevne at hjulet bak må belastes for at ulyden skal dukke opp. Jekker jeg opp bilen, og lar hjulet rotere, med giret inne, høres ingenting.

Til sist,-ja jeg har vært på verksted to ganger. Det som da skjer, er at lyden plutselig har forsvunnet, og mekanikerene hører ingenting. På vei hjem fra disse verkstedbesøkene dukker den opp igjen. Dette kan tyde på at lyden, eller ulyden, har sin egen sjel og lever sitt eget liv og aller helst ikke vil forstyrres av mekanikerene på Bavaria (-:

Gode råd mottas med stor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på bremseskjoldet?

Jeg mistenker også det her. Ser at det er litt rustent og deformert. Har gått løs på det med vinkelsliper, og dessuten prøved å bøye på det,uten at dette hjelper. Virker heller ikke som om det tar borti når jeg dreier på hjulet etter at bilen er jekket opp. Men kan det skje noe annet når hjulet belastes, og blir utsatt for kreftene ved gasspådrag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tenker på bremseskjoldet?

Jeg mistenker også det her. Ser at det er litt rustent og deformert. Har gått løs på det med vinkelsliper, og dessuten prøved å bøye på det,uten at dette hjelper. Virker heller ikke som om det tar borti når jeg dreier på hjulet etter at bilen er jekket opp. Men kan det skje noe annet når hjulet belastes, og blir utsatt for kreftene ved gasspådrag?

Bremseskjoldet var det jeg mente ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...