M3cabriolet Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 min morfar skulle bytte ut sin nå fem år gamle mercedes, og tenkte seg en 2005 mod e-klasse, etter mye mas og argumentering, med fremskaffing av brosjyrer, og bilder og liknende av bilen, og uhemmet skryt av bmw's nye dieselmotorer, kom han på gli med en 2005 535 diesel. dette er visstnok et råskinn... han ba meg ordne en bil til prøving, og jeg dro til hamarbil a/s, (bmw-forhandler på hamar, og medl. av sullandgruppen) og skulle ordne det, da jeg har meget gode erfaringer med både gutta på verkstedet og delelageret iht god service, greie priser og rabatter, og kompetanse! derfor regnet jeg med at gutta på selgerdelen var på samme måten, men nei! når jeg kom inn til han satt han tre-fire minutter og trykka på pc'n sin, før han i det hele tatt åpna kjeften sin, og da jeg la frem åssen ting hang sammen og ba om å få en 535d til testing, sa han bare: desverre, vi har bare 520i, og 525i inne, den ene er touring, og begge er utstillingsmodeller! maken til håven blei har jeg ikke møtt ofte! men jeg sa at det måtte være mulig for dem å oppdrive en, man vil vel gjerne prøve en bil, før man betaler i underkant av millionen for en bil, og ihvertfall når du på nåde går med på bmw for første gang! neida, eneste svaret jeg fikk var, og jeg siterer: "folk som har råd til å kjøpe sånne biler, kjøper de uprøvd, men lykke til" jeg kontaktet bmw norge, dagen etter, og forklarte saken for de, og de sa rett og slett at den selgern aldri skulle jobbet som selger! og de sa i tillegg at hvis en forhandler får forespørsel om prøving av ny bil, er de pliktig å fremskaffe den til deg! (innen fornuftens rammer, man regner vel ikke med at de henter en m3, en m3 csl, og en m5 hvis en 18 åring som ankommer i en gammel golf, bare fordi han skal finne ut hvilken han har mest lyst på) vi får nå se om jeg klarer og overtale morfar igjen, han fikk jo litt støkk av behandligen jeg fikk! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenfl Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 jeg jobber i et leasingfirma som kjøper 100-vis av biler i året og vi får prøve så mye biler vi vil både av bmw og andre forhandlere til prøvekjøring for våre kunder. vi har ofte bilene en uke om gangen. imoprtørene er ikke uvillige på den fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmw_325_Cab Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Noen selgere er svin og andre er greie... sånn er det bare... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenzuke Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Arrogande idioter... Vet om flere bilselgere som havner under samme kategori ... Men også flere som er skikkelig greie, positive å hyggelige, å ikke minst hjelpsomme! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Raven Skrevet August 5, 2005 Share Skrevet August 5, 2005 Da ville jeg i allefall ikke kjøpt bilen der. ikke la dem få gleden av det evt. salget Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
runstra Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Veldig bra at du sa fra til BMW Norge, regner med at de tar saken overfor forhandler. Merker at det koker litt når jeg får referert idiotuttalelser fra udugelige selgere. At de ikke lærer... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 ufattelig.... d kan jo ikke gå ant. vil en mann virkelig kjøpe bil må man jo få prøve den bilen man vil kjøpe.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ørjan Skrevet August 6, 2005 Share Skrevet August 6, 2005 Da håper jeg at du og din morfar ikke handler der. Dra heller innom ETTER at din morfar har handlet bil hos en annen forhandler, og få drittsekken ut på yarden slik at han får se den store salgstabben med egne øyne!! Jævla idiot. Unnskyld språkbruken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 hehe... ser ut til at jeg har overtalt han til å kjøpe, men da i såfall fra trondrud eller no... blir da en mørk blå 535d med full m-pakke! hehehehe.... jeg SKAL låne den noen turer da isåfall!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BalleKnalle Skrevet August 7, 2005 Share Skrevet August 7, 2005 Blir sikkert bra! Knips noen bilder av gliset når handelen er i havn da! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M3cabriolet Skrevet August 7, 2005 Forfatter Share Skrevet August 7, 2005 selvfølgelig!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå